wie wil mij uitleg geven over temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Dorientje101, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal

Ff kort verhaaltje over me zelf. ben sindd 0kt 2011 gestopt met de pil eind nov was het raak maar helaas op 3 jan. 2012 miskraam gehad. na die tijd 7 maand geen menstruatie gehad. over leg gehad met gyno. een maand aan de pil geweest dus eind juli ongesteld geweest en heb rond 17 aug. mijn eisprong gehad ( ovulatie ) vandaag test gegaan en helaas nog negatief maar ga der ook niet van uit dat die nog positief word :( ik wil straks in mijn volgende ronde graag eens temperaturen wil kan mij uitleg geven ??

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hoi Dorientje,

Wat een nare tijd heb je meegemaakt zeg......ik zou zeggen, kom eens kijken bij het topic over de temperatuurkaartjes. Daar zullen veel van al je vragen beantwoord worden.

Heel veel succes!!

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi Dorientje,

Je kan op 3 manieren je temp nemen:
    - vaginaal
    - anaal
    - oraal
    Vaginaal of rectaal zijn iets nauwkeuriger dan oraal, maar als je het doet om je eisprong te ontdekken is oraal even goed.
    Je moet je temp nemen als je wakker wordt, voor je opstaat. Best dus je thermometer en blaadje papier (grafiek is makkelijk, kan je downloaden van internet) op je nachtkastje zetten naast je wekker zodat je het ziet liggen als je alarm afgaat... :). Direct je temp nemen en opschrijven.
    Je kan je temp onderverdelen in 2 delen: 1) voor de eisprong 2) na de eisprong.
    Je temp na de eisprong moet gemiddeld 0,2 graden hoger liggen dan voor je eisprong. Wanneer je eisprong heeft plaatsgevonden, gaat je temp dus ineens stijgen. Zie mijn laatste kaartje:
    My Ovulation Chart

Deel Deze Pagina