Ze is te licht! (9,5 maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roos83, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos83

    Roos83 Niet meer actief

    Hallo allemaal,
    Vorige week op het CB werd er opgemerkt dat Noa veel te licht is. Ze zat altijd al aan de onderkant van de groeicurve, maar nu zit ze echt op de onderste lijn. Was 68 cm en woog 7,3 kilo. Als je haar ziet, is ze zeker niet mager, eerder een beetje mollig. En verder gaat het heel goed met d'r, ze is vrolijk en zit goed in haar vel.
    Maar ze is inderdaad geen grote eter, maar dit wisselt ook per dag. Avondeten eet ze genoeg, maar ze houdt niet zo van brood. Lust sinds kort wel pap, dus 's ochtends eet ze een half bordje en dan hoeft ze niet meer dus krijgt ze de rest gewon melk. Tussendoor fruit en koek, wat ze allebei graag lust.
    Mijn vraag is of jullie tips hebben om haar beter/meer te laten eten of misschien voedzame producten weten enz. Alvast bedankt!
     
  2. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meid geen zorgen maken hoor youame zat ook op de onderste lijn en is weer iets omhoog gegaan

    youame was met 9 maand 7230 en 70 cm

    het cb vondt dat ook niet goed maar ze was vrolijk en tevreden als er iets met der is merk je het wel

    kusjes
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Meid Iman is nu 13 maanden en woog de laatste keer 7,5 kilo en 72 cm... Tegen mij heeft nooit iemand gezegd dat ze te licht is :(
    Jou meisje is ook nog eens 3,5 maand jonger!

    Iman heeft een beperkt dieet vanwege KMA en mocht heel lang bv geen brood. Tip van de dietiste was om boter met gezonde vetten te gebruiken op haar brood, en ook om haar eten in klaar te maken... Maar als je meisje geen brood eet en potjes eet is dat n beetje moeilijk haha...

    Maak je geen zorgen, volgens mij is ze echt niet te licht, anders was Iman ook veel te licht!
     
  4. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wat een onzin!
    In verhouding met haar lengte vind ik haar echt niet te licht hoor!
    Volgens mij is het CB (weer eens) vergeten om ook naar haar lengte te kijken, en zijn ze weer van het gemiddelde uitgegaan!

    Meid, ene oor in, andere oor weer uit! Zolang je meisje het goed doet en zich lekker voelt is er helemaal NIKS aan de hand!
     
  5. she29

    she29 Lid

    9 mei 2007
    10
    0
    0
    Als je dochtertje geen brood lust en wel pap dan kun je Bambix Groeipap Licht Volkoren met vezels vanaf 8 maanden proberen. Op de verpakking staat dat het een goede vervangen is voor een broodmaaltijd.
     
  6. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Als dat te licht is dan ben ik benieuwd wat ze de 12e tegen mij gaan zeggen. Volgens mij is Inge ongeveer even lang en net iets lichter. Maar ja ze heeft altijd al onder in de curve van het cb gezeten. Maar dan wel de gemiddelde gewichtscurve idd. dat ze met haar lengte ook onder gemiddeld zit wordt dan voor het gemak vergeten. Maar ik heb tot nu toe nog geen commentaar gehad, omdat ze gewoon haar eigen lijntje volgt (ze was en is een opdondertje, haha). En ik vind haar ook eerde rmollig om te zien dan dun. Op het cb krijg ik altijd te horen dat ze er zo goed uit ziet en als ze dan naar het gewicht kijken dan zien ze pas dat ze onder gemiddeld zit. Ach ja.
    Als ze vrolijk is en het goed met haar gaat zou ik me er geen zorgen over maken, de een is nou eenmaal dikker dan de ander. Dat is bij volwassenen toch ook zo.
     
  7. kristel

    kristel Niet meer actief

    Volgens mij is ze echt niet veel te licht. Mijn kinderen hadden een normaal geboortegewicht en zitten allemaal onder de onderste lijn. Je doet er echt niet veel aan. Je krijgt er echt niet meer in.

    Maar misschien wat voedzamere eten: danoontje, bananen, exyta flesje melk, liga met melk. Wat ze verder bij mij lekker vonden op die leeftijd wat brood besmeerd met smeerkaas en flink ondergedompeld in opvolgmelk (met een lepeltje geven).

    Verder kan als ze echt te licht wordt fantomalt gebruiken, maar zo licht is ze nou ook weer niet.

    Veel succes.
     
  8. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Het valt reuze mee hoor het cb heeft altijd wat :(

    Yeline heeft altijd op de onderlijn gezeten of lager.
     

Deel Deze Pagina