Wanneer beginnen met 'voorlezen' ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marjanneke, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik lees al maanden voor, ze begrijpt er mss nog niets van maar het is gewoon een knus momentje. Ze wordt er nu heel enthousiast van, maar het zou kunnen omdat ze graag het boek op wil eten :p

2. fafje

fafje Niet meer actief

hier "kan" het nog niet...in de zin van...ons bedritueel speelt zich lekker in zn kamer in het donker af...flesje melk drinken, waarna hij vaak in slaap valt in mn armen...

Maar ik zing altijd liedjes tijdens de fles...of als het een hele drukke dag was...vertel ik hem een verhaaltje...het verhaal van hoe de dag is verlopen...dan praat ik dus aan 1 stuk door, met de meest oninteressante details...maar hij vindt het wel heel rustigevend...

ik ga zn avndflesje zodra hij een tandje heeft (heeft ei nog steeds niet :p) afbouwen...zodat hij voor het slapen zn tandjes moet poetsen, en daarna mss een verhaaltje op schoot...als ie daar zin in heeft...hihi ff aankijken

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier bij allebei vroeg begonnen (met een week of 4 al), maar inmiddels vinden ze het allebei niet meer zo leuk, ze hebben er het geduld niet echt voor. Milan wil ongeveer 2 keer in de week voorgelezen worden en houdt het dan een half boekje vol ;). Isabelle lees ik nog wel eens voor in bed, voordat ze moet gaan slapen, maar meestal luistert ze dan helemaal niet en gaat ze juist actief door d'r bedje heen lopen en lachen enzo. Hier is 't dus nog niet echt een succes ;).

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Lol! Da's hier ook 't geval ja!

Vanavond wilde meneertje niet slapen (hij had overdag een paar keer goed geslapen en vanaf 14.15 uur tot 19.30 (yep.. ;)) was ie wakker en lag een beetje hyper te doen in z'n bedje toen ik 'm er om 19.00 uur in legde (en hij was toch echt wel bekaf maar besefte dat zelf niet denk ik..) dus toen heb ik maar even een boekje gepakt. Boerderijdiertjes met vachtjes... hartstikke leuk. Na 5 minuten een lange geeuw en in de oogjes wrijven dus dat werd een dikke zoen en muziekje op de mobile en hij sliep gelijk.
    Dus het werkt... of hij vindt 't oersaai, haha! :D

Nee hoor, het is leuk zo en we gaan lekker door zo. Nogmaals bedankt voor de reacties & tips!

Deel Deze Pagina