tips voor vliegen met baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Violet32, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    de titel zegt t al, wie heeft er nog tips voor als ik ga vliegen met mn dochter(bijna 5 mnd)
    Gisteren zeiden kennissen dat t miss handig was haar aan een flesje te laten drinken met starten en landen ivm de oortjes.
    Had ik echt niet bij stil gestaan en er ook nog nooit van gehoord, jullie wel? en hielp t?
    Alle tips welkom!!!;)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vorig jaar hebben we met Irem gevlogen toen ze 4,5 maand was. Euh, tips: ik vond het op de vliegvelden heel handig om de draagzak te hebben, daar sliep ze goed in. Wij hadden verder geen wagen of buggy bij ons (draagzak en maxi cosi). Bij het stijgen en landen heb ik haar niet aangelegd, ik heb gewoon eerst gekeken hoe het ging en het ging goed, ze had geen last van haar oortjes, dus heb gewacht tot haar 'gewone' voedingstijd en toen gevoed en daarna is ze gaan slapen. Vraag bij het inchecken of er een rij vrij kan worden gehouden voor jullie, dan kan je je kindje op twee stoelen leggen. Euh...en verder vond ik het op deze leeftijd erg meevallen omdat ze nog zoveel slapen. Dit jaar vond ik de vlucht veel meer tegenvallen :)

3. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Ha dank je voor je reaktie, draagzak wil ik idd meenemen maar mocht je je kindje dan wel evt aanleggen tijdens stijgen en landen?
    T is gelukkig maar een korte vlucht(2u) en had je geen speciaal wiegje aan boord?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben gevlogen toen dochter 8 weken was en terug toen ze 12 weken was. Dat viel echt 100% mee, was een reis van een uur of 8. We hadden wel een wiegje ja, maar dat heb je niet op een stukje van 1,5 uur dus bij 2 uur weet k het niet. We hadden een voeding klaar voor het opstijgen maar ze had dit niet nodig. Het landen duurde zolang dat de fles allang leeg was eer we geland waren maar ze heeft een fopspeen en had geen last van dr oren. Wij hebben ook veel gebruik gemaakt van onze draagdoek. Ook tijdens de reis, je moet je kindje tijdens landen, opstijgen en turbulentie op schoot nemen met zo'n baby gordel. Na de 10e keer dat ik haar uit haar wiegje moest halen en ze wakker werd heb ik tegen de steward gezegd "Tegen jullie regels, I know, maar ze gaat nu de rest van de vlucht in de draagdoek. Mijn risico!" en toen heeft ze heerlijk de rest van de vlucht geslapen. Verschonen heb ik gewoon in het wiegje gedaan want ik stond 1x met luier en kind in het toilet en kon mn spullen er niet kwijt. Toen heb ik het maar in het wiegje gedaan, degene die er last van had mocht 't zeggen ;)

Kijk bij je luchtvaartmaatschappij wat je voor je kindje mee mag nemen. Een buggy of kleine kinderwagen mag meestal gratis, soms mag je kindje nog extra kilo's bagage mee maar verschilt per maatschappij. Ohja en hou rekening met de veiligheidsvoorschriften op vliegveld bijvoorbeeld over vloeistoffen etc. Geld ook op gekookt water voor babyvoeding!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja het mocht wel hoor, tenminste, zolang je haar maar in die riem houdt, maar het was niet nodig.

Oh 2 uurtjes joh dat is bijna niets. Wij hadden een vlucht van 4 uur. Nee geen speciaal wiegje maar wij vlogen met een charter, dan heb je dat bijna nooit. Als je met een lijndienst vliegt heb je het misschien wel, wel van tevoren aanvragen! maar op zo'n korte vlucht doen ze het misschien ook niet.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    korte vluchten binnen eu zijn geen wiegjes aan boord

lange vluchten wel maar de plaatsen zijn beperkt dus aanvragen!!

speentje of flesje kan helpen tegen oorpijn met stijgen en dalen

volwassenen kauwen toch vaak kauwgum of zuigen op snoepje om dit te voorkomen

wat ik altijd mee nam is een klein thermosflesje met gekookt water(dit bied ik bij de douane aan in een doorzichtige tas met de mededeling baby benodigheden)nog NOOOOOIT geweigerd of problemen mee gehad ivbm vloeistoffen wet.
    dan had ik altijd water voor fles aan boord bij me

veel plezier en gaat vast helemaal goed komen

vliegervaring bij 5 maanden 9 maanden 1 jaar 2 jaar(deze was iets minder leeftijd is grrr)
    2,5 ging al beter dit was afgelopen mei
    en nu gaan we september weer en is ze 34 maanden bijna 3 dus

7. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi, bedankt voor alle info ik had idd al gehoord dat er geen wiegje aan boord is.
    Ik twijfel alleen nog of de kinderwagen al in zal checken of pas bij de gate zal afgeven.

@mirell mn zoontje gaat ook mee en die is 2 haha ik ben benieuwd!

8. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je soms geen keus in! bij sommige airlines moet bij een bepaalde grootte sowieso ingechecked worden, en mogen alleen paraplu buggy's mee tot aan de gate. Afhankelijk van de luchthaven krijg je die bij landen direct terug, of met de rest van de bagage op de band. Ik neem (daarom) voor de zekerheid maar mijn draagdoek mee voor het stukje vliegtuig-bagageband.

Verder neem ik 2 flesjes met diksap mee (gevuld en wel), in de hoop dat douane daar idd niet moeilijk over gaat doen. Apart aanbieden en gaan. Melk koop ik wel een glas op de luchthaven, en giet ik dan wel over in een tuitbeker.

Oh, voor aan boord: er zijn meestal geen flessenwarmers. Ze kunnen flesjes wel au-bain-marie opwarmen, maar dat duurt eeeeeeeuwwwwen. Wellicht kun je een leuke oplossing bedenken (thermo'tje kokend water mee ofzo).

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    onze vlucht was toen wel 14 uur hoor!!:)

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben ook gevlogen toen onze dochter bijna 5 maanden was. Ging prima. Niet druk om maken, denk dat die leeftijd juist nog makkelijk is om mee te vliegen hihi.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb voor het eerst met Tycho gevlogen toen hij 6,5 maand oud was. We vlogen precies op voedingstijd dus ik heb Tycho een fles gegeven. Ik had de mazzel dat ze speciaal voor mij een stoel hadden vrij gehouden zodat ik hem in de MC kon laten zitten (en die had ik niet extra geboekt) Het was maar een vlucht van 5 kwartier.

Hij viel halverwege de fles al half in slaap en na de fles lag hij heerlijk in dromenland en heeft helemaal niks mee gekregen van het opstijgen. Het landen was wel pijnlijk, had zelf ook last van mn oren toen. Speentje hielp ook niet want hij wilde er niet op zuigen.

Op de vlucht terug had hij nergens last van, had hem toen wat te drinken aangeboden maar dat wilde hij niet, speen was voldoende toen. Ook toen was er weer een extra stoel voor me vrijgehouden, en ook ditmaal had ik die niet bij geboekt.

xxxx

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ow en ik had het ondersel van de kinderwagen bij me en dus de MC. Die mocht ik beide meenemen tot aan het vliegtuig en ook met de vlucht terug. En de MC kon beide keren dus mee in het vliegtuig. Alle andere dingen waren met de auto mee gegaan 2 dagen van te voren.Maar goed dat was in mijn geval zo, dat heb jij misschien niet.

Ik vond het wel fijn om met Tycho te kunnen rijden nadat ik ingechect was want anders had ik hem de hele tijd vast moeten houden.

xxx

Deel Deze Pagina