Hallo! Hebben jullie leuke ideeen voor een traktakie voor Lisa haar 1ste verjaardag op het KDV? Mag best creatief zijn Ben benieuwd!
Ik heb voor bij Nick op het KDV destijds een bellenblaas en een knijpfruitje gegeven. Hij zat toen in de groep 0-1 en ging daar dus weg. Mede omdat er dus ook hele kleine kindjes zitten (die voorlopig nog niks aan een koekje hebben, maar eerder wat aan knijpfruit van Zonnatura) en omdat Nick zelf al sinds baby de bellenblaas zo leuk vind, heb ik hiervoor gekozen. Bij Hema hebben ze van die kartonnen bakjes waar ik het ingedaan heb. Cellofaan eromheen en een klein kaartje eraan.
Voor zijn feestje thuis neem ik lege Olvarit-potjes en doe daar een laagje bloem-laagje suiker-laagje m&m's-laagje nog iets in en dan een etiket erop met een recept en een etiket met Ratababy 1 jaar. Leuk doekje erop en een lintje met een uitsteker eromheen en je hebt een leuke traktaties om koekjes mee te bakken! Voor op het kinderdagverblijf wilde ik dat eigenlijk ook doen maar hij zit in de babygroep en die bakken natuurlijk nog geen koekjes. Ratababy heeft een keer een leuk zakje gehad met een badspeeltje en een mini peperkoekje erin. Dat peperkoekje heb ik weggedaan omdat hij daar nog te klein voor was maar dat badspeeltje is (nu nog steeds) een grote hit.
Onze meid zit in een groep van 0-4jaar... Als traktatie voor haar 1ste verjaardag hadden wij een uitdeelboekje van Dikkie Dik, met daarbij een doosje rozijntjes en klein ontbijtkoekje. Dit alles ingebakt in cellofaan met een gekleurd strikje, daaraan een uitgeknipt handje van gekleurd papier met daarop 'Hoera, Floor 1 jaar!'. Succes ermee...
Onze dochter zit ook in de 0 - 4 jaar groep. Ik heb gekleurde papieren bekertjes gekocht, nijntjes afgedrukt met tekst op de buik, uitgeknipt en op de bekertjes geplakt. De bekertjes heb ik gevuld met een doosje rozijntjes, een spekje en een stempeltje (van de Hema) voor de oudere kinderen en voor de kleintjes (onder een jaar) heb ik er een bakje fruit in gedaan. Ik geloof dat ze er wel blij mee waren. Succes!
Thnx meiden! Heb al wat inspiratie! Vraag me af of ik wel zo uitgebreid moet gaan knutselen of niet? Hahaha. Wat ik ook dacht: Misschien leuke cup cakes. Lisa zit ook in een groep van 0-4 jaar. Maar dit is weer helemaal niks voor de kleintjes.. Moeilijk hoor!
Wij krijgen idd kleine badspeeltjes, en ook iemand die een doosje rozijntjes op een ster van karton had geplakt, en dan een soepstengel in aluminiumfolie eraan vast: een toverstokje.
Die hadden wij ook (te bestellen via o.a. Bol.com) en ze waren een groot succes. Cellofaantje eromheen, kaartje eraan en klaar.
Van de week had ze nog twee traktaties van andere kindjes gekregen: - een 'drinkbekertje' in de vorm van een bloem met bovenin een rietje (moet nog even uitvinden of deze nu al zo praktisch is, want rietje kan ze er zelf uit halen..) - van mickey mouse een soort etuitje met wasco kleurtjes, verf+penseeltje, potlood, puntenslijper en daarbij een kleurplaat (gaat hier ook nog even de kast in, al vond ik het wel een leuk idee)
Ik wilde eigenlijk een Dora-thema gaan gebruiken en dan op rugzakjes trakteren. Maar ik vond haar daar nog iets te jong voor... dus die bewaar ik voor haar 2e verjaardag, dan is ze er bewuster van! (Die kun je op internet downloaden, uitprinten en in elkaar plakken!) Uiteindelijk is het Woezel en Pip geworden. Ik heb gekleurde papieren bekers gekocht, cupcakes en kinderbanaantjes. Aan het banaantje heb ik een lintje gedaan met een papieren kaartje van Woezel & Pip waaronder stond 'Hoera [naam] 1 jaar' Op de cupcakes heb ik suikerfiguurtjes van Dokter Oetker 'geplakt'. De banaan en de cupcake heb ik in het bekertje gedaan. En vervolgens ook nog een kleurplaatje van Woezel & Pip met een lintje erom in het bekertje gestoken! Simpel maar het zag er wel heel leuk uit! En was leuk voor alle kindjes omdat ze voor de allerkleinsten het banaantje gepureerd hebben. Edit: moet wel zeggen dat ik het eerst uitgebreider wilde doen maar omdat ze nog zo jong is, hebben we het zo gedaan!
Wat ik trouwens ook ontzettend leuk vond was de traktatie die ze laatst bij koffietijd lieten zien. Ze hadden zo'n grasmatje met daarin gestoken allemaal 'bloemen' gemaakt van kaas en vleeswaren. Dus bijv een tulp van een stukje wordt gemaakt. Echt super leuk!
Wat ik nu ook veel zie bij ons op het dagverblijf is een soepstengel als hengel met een dropveter er aan en dan aan de dropveter een snoepje of een visje van kaas. Een hengel dus! Erg grappig!