Ik begin toch ook wel behoorlijke nesteldrang te krijgen, maar helaas weten wij nog niet wanneer we precies zullen verhuizen (waarschijnlijk pas rond de 37ste week ) m'n moeder begint gelukkig deze week met alle spulletjes te wassen. Het kamertje word volgende week geleverd, en hopelijk kan dan alles snel de kast in. Zelf vind ik het wel frisser om echt alle spullen te wassen. (dat doe ik ook met m'n eigen kleding, beddengoed etc etc.) er zitten toch wel vaker allerlei stofjes op, en een bepaald luchtje aan.
Ik ben in mijn verlof (denk ergens rond de 35 weken) begonnen met wassen. Heb ook echt alles gedaan. Denk dat het voor een baby nog niet van toepassing is om weerstand op te bouwen, dat komt pas later.
Hebben jullie je boxkleed ook niet gewassen met een beetje wasverzachter? Heb hier een Koeka wafel met badstof in het midden en ben bang dat deze niet meer zo zacht wordt na het wassen....
Wassen rond week 35 denk ik dat het was.. En ja ik strijk alles, maar dat is omdat ik dat leuk vind om te doen. Ongewassen of gewassen voegd weinig toe aan de weerstand trouwens.. Gaat meer om stof enzo wat je eruit wast van het liggen/hangen in de winkel trouwens. Dat echt alles klaarstond was pas met week 38 volgensmij, haha.. Maar ik voelde bij beiden prima aan wanneer mijn dochtertjes kwamen, nog even niet dus.
Ik heb vorige week alles gewassen. Ook de nieuwe spullen. Nu alleen nog mn tas inpakken en dan ben ik met alles klaar
Hebben jullie alle 'nieuwe' kleertjes gewoon bij elkaar gegooid in de machine (wel uitgesorteerd op kleur/wit uiteraard ) ? Ik heb ook een lading kleertjes gekregen van familieleden, die kan ik denk ik beter niet bij de zelfgekochte nieuwe kleertjes erbij gooien he?
Sinds ik dit artikel heb gelezen was ik ALLES voordat ik het aantrek of erop of onder ga liggen: 'Kleding in winkels vaak erg vies' | nu.nl/lifestyle | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Bovendien heb ik een keer hele erge uitslag gekregen van iets dat ik niet had gewassen. De dermatoloog raadde dan ook aan om alles te wassen i.v.m. de kleurstoffen (verfbaden e.d.) nieuwe kleding en dekens te wassen. Dus ja, ik zou alles wassen, ook de dekentjes enzo. Ook omdat een kindje veel meer in bed ligt met dat dekentje dan dat wij dat doen.
Waarom zou dat niet kunnen??? Was is was, dus het lijkt mij geen enkel probleem om nieuwe en gekregen kleding samen te wassen. Ik was gekregen en nieuw ook gewoon samen. Ben benieuwd naar waarom het niet zou kunnen.
Ik ben rond de 32 weken alles gaan wassen. Heb ook echt alles gestreken wat je kan strijken, ook de spuugdoekjes, hydrofielen en dekens. Kon het niet aanzien om ze zo in de kast te leggen Heb alle kleertjes, lakentjes, dekens en knuffeltjes e.d. op 30 graden gewassen. En de hydrofielen, flanelle luiers, spuugdoekjes e.d. Op 40 graden en in de droger.
Ik ben met 34/35 weken begonnen met wassen van de babywas. Om de dag een wasje Alles op 30 graden gewassen , met een colordoekje bij iedere was. Veel kleertjes geven nog veel kleur af namelijk. En alles zonder wasverzachter gewassen.
Maar als je selecteert op kleur maakt dat toch niet meer uit? Meende dat je dat ook noemde in je bericht, dus ik snapte het al niet
Ik ben ook rond de 29 weken begonnen met alles te wassen. En ik strijk niets (vooral die kleertjes niet, die zijn allemaal toch stretch en zo petieterig en denk niet dat het kruikvrij blijft als ze in de wieg en zo liggen).
Ik ben nu 33 weken en het eerste wasje gaat er vandaag in. Achteraf was ik liever eerder begonnen omdat ik me sinds een week of 2 veel minder goed voel dan daarvoor. Ik merk dat alles nu wat zwaarder begint te worden. Ook worden er in mijn omgeving regelmatig kindjes geboren rond de 37 weken! Je weet nooit hoe het loopt dus als je alles lekker vroeg klaar kan hebben lijkt me dat alleen maar goed!
Die truuc moet je me echt eens leren. Ik heb een bloedhekel aan strijken. Maar veel wasgoed is zo gekreukeld dat het voor mijn gevoel echt niet alleen gevouwen kan worden.
Ik was altijd alles voordat ik het ga gebruiken. Niet alleen kinderkleding, maar alle kleding. Eigenlijk alles wat wasbaar is verdwijnt voor het eerste gebruik in de wasmachine, of het nou nieuw of gebruikt is. Jassen, dekens, gordijnen, boxkleed, bekleding/hoezen van maxi-cosi/wandelwagen/wipstoel/matrassen, knuffels, wasbaar speelgoed. Voor mij is het belangrijk omdat overal veel chemicaliën in zitten als je het nieuw in de winkel koopt. Babykleding was ik om die reden zelfs meerdere keren als het nieuw is. En ik vind het ook gewoon schoner natuurlijk, maar dan is 1 keer wassen genoeg. Ik was alles met gewone wasmiddel en de baby-spullen zonder wasverzachter. Ik gebruik altijd azijn, met of zonder wasverzachter. Goed voor je kleding en goed voor de wasmachine. En je ruikt er inderdaad niks van. Ik wil trouwens met een week of 33 alles gaan wassen. Ik was het liever nu allemaal, maar dan ligt het misschien nog heel lang. Dus houd me in.