Wanneer beginnen met wassen etc?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door manouk81, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hmmm, ik moet nog beginnen! En nu is net de wasmachine kapot gegaan.....lekkere timing. De nieuwe komt woensdag, dus dan woe/don alles maar eens. Dan is alles toch nog klaar voordat ik 37 weken ben.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier ligt alles al in de kast hoor :D

Die is toch dicht dus stof komt er niet bij.

3. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Hoeveel setjes kleren hebben jullie ongeveer in maat 56?
    Ik vind het moeilijk te beoordelen hoeveel je nodig hebt.
    Ik heb nu ongeveer 10 setjes maar de ene valt veel groter dan de andere.

4. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    10 is wel veel ofnie? Ik heb er maar 4 of is dat weer weinig?
    Wassen jullie de dekens ook? Zo ja op hoeveel graden? Ik ben het wel van plan maar ben bang dat ze er niet mooier op worden omdat het een soort van fleece is.

5. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hebben jullie de hydrofiel luiers meer dan eens gewassen zodat ze beter afdrogen of misschien puur uit hygiëne?

6. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Vorige week ben ik begonnen met wassen en draai nu af en toe een wasje. Mijn zus kwam met 32 weken in het ziekenhuis te liggen met hoge bloeddruk en ze had toen nog niks gewassen dus moest mijn moeder alles voor haar doen. Daarbij wil heb ik er nu nog wel energie voor, als ik straks met verlof ga wil ik ook echt van mijn vrije tijd genieten.

7. Username

Username Niet meer actief

Ben morgen 29 weken zwanger en heb steeds meer last van m'n bekken en harde buiken. Denk dat ik als ik nog heel veel langer wacht met wassen het wellicht niet meer gedaan krijg.

Als ik t in de komende paar weken was en dan in plastic zakken in de kast leg dan blijft t toch wel netjes tot de baby er is?

En moeten hydrofielen meer dan eens gewassen worden? Moeten ze ook gestreken worden? Soort van steriel ofzo?

Hoeveel setjes van welke maat moet ik hebben?

En hoe maak ik het wiegje en het ledikantje op? Wat heb ik ervoor nodig en in welke volgorde moet het erop?

8. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    10 setjes is idd veel volgens mij, heb ook veel gekregen op via mp.
    Hydrofyle luiers heb ik gewassen op 40 graden en daarna gestreken. Het schijnt dat ze dan iets minder water opnemen maar zijn wel schoon. Je gebruikt ze zoveel dat ze toch zo weer gewassen worden als het kind er is en dan kan het op 60 graden lijkt mij.

Op de website van Prenatal kun je heel makkelijk vinden hoe je een bedje moet opmaken, bij mij zaten ook bij de dekens zelf een beschrijving.
    Ik heb zelf bijna niets in maat 50, dan de mouwtjes etc. maar iets omslaan van 56. Volgens mij groeien ze zo snel dat je maat 50 amper kunt dragen. Vind ik zonde van het geld..

9. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik heb vorige week alles gewassen.

Ik had al eerder (rond 25 weken) de dekentjes en lakentjes etc. gewassen en gestreken. Maar omdat wij nieuwe meubeltjes hebben, hing daar inmiddels een geurtje van nieuwe kast aan... :( Al moet ik zeggen dat manlief en mijn moeder het wel mee vonden vallen, ik ruik alles beter blijkbaar. Voor de zekerheid dus maar opnieuw begonnen vorige week en zwitsal geurbuiltjes erbij gelegd! Jummie!

10. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Vergis je daar niet in, ik vond dat er veel verschil zat tussen 50 en 56 (sowieso verschillen al die merken al van pasvorm).

Ik had ook niet zoveel in maat 50, 4 of 5 setjes geloof ik, maar de 56 die ze wel eens aankreeg omdat alle 50 in de was zat was toch echt te groot! Ook met omgeslagen mouwtjes. De shirtjes waren veel te lang en te breed, lubberde echt om haar heen, ik vond het niet uitzien. En mijn dochter was geen 'kleintje'; 52 cm, maar ze heeft toch wel even in maatje 50 gepast.

11. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb alles gewassen op 30 graden met neutral zonder wasverzachter. Vraag me nu alleen af of ik de hydrofiel luiers ga strijken voor ik ze in de kast leg of nog een keer wassen? Wat zeggen jullie?

Deel Deze Pagina