UV zwempakje zinvol?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje87v, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Met de zomer in het (Oke, nog best wel verre) vooruitzicht, zat ik te denken aan zwemkleding. We hebben een huis in Spanje, waar onze kleine man naar verwachting erg veel buiten te vinden zal zijn, in en om het zwembad.

Wie van jullie kleedt haar kindjes in speciale uv-pakjes? Dus zwembroek met shirt, al dan niet met lange mouwen?

Is dit inderdaad van toegevoegde waarde? Of maakt het weinig verschil? Het lijkt me zo warm voor de kleintjes? Of valt dat mee?

Uiteraard zijn we van plan hem zoveel mogelijk in de schaduw te houden en royaal te smeren met zonnebrand.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zeg een grote YES ... afgelopen jaar met een 6 maanden oude baby met alleen UV t-shirt met lange mouwen en een petje op in het water geweest. Voordeel is dat je haast niet hoeft te smeren en het lekker verkoelend is als ze er uit komen. Hier een heel groot succes ... ik zou het niet te strak kopen dan plakt het zo vast aan hun lijfjes. We hadden trouwens geen broekjes ...

Bij ons was het destijds 35-38 graden en we hebben geen verbrande lijfjes gehad!

Zo ie zo probeer ik weinig zonnebrand te gebruiken want dat schijnt ook weer niet zo goed te zijn ... Dus vandaar dat wij dit gingen proberen.

3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    uvpakje is imo iets luchtiger dan een shirtje. Zeker weet ik het niet want ik pas hem niet xd. Voordeel is ook dat het sneller droogt dan een shirtje.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja hier ook de eerste twee jaar altijd een UV pakje gebruikt met korte mouwen. Niet alleen op zomervakantie maar ook bij het plaatselijke openluchtbad en thuis in de tuin. Het scheelt een hoop zonnebrandmiddel smeren en ik vind het ook wel schattig staan.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.289
    17.172
    113
    Hier ook vaak gebruikt. Ik weet dat ik een slechte smeerder ben en aangezien varen nog groter risico op cerbranden geeft... uv-shirtje en een zonnehoed

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij zijn laatst op vakantie (circa 30 graden) geweest en omdat we dagelijks bij het zwembad of strand gingen zitten hebben wij gekozen voor een drijfpakje met uv bescherming voor de jongst en voor de oudste zwemvest met uv shirt.
    Uv shirt droegen ze beiden ook regelmatig als we niet bij het water waren.

Wij vonden het echt ideaal.

7. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Hier ook goede ervaringen! Primark geeft altijd leuke en relatief goedkope!

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik had ze afgelopen jaar van de hema. die waren prima. Komend jaar van de zeeman. Moeten wij nog even aan zien.

9. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Hier afgelopen zomer het pakje van de Hema in gebruik gehad. Vond het erg fijn, scheelt een hoop insmeerwerk. Het was toen wel wat frisser en het pakje blijft langer nat, zeker met een zwemluier er onder. Deed toen wel vaak even zwemluier en pakje uit en afdrogen tussendoor, kleine man begon anders te bibberen van de kou. Pakje droogt snel genoeg om hem daarna weer aan te kunnen doen, tussendoor in de schaduw. Maar als het lekker weer is, lijkt me dat niet nodig. Ga er voor deze zomer weer eentje halen!

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Zeker meenemen, ik vond ze heel fijn (dochter ook) en scheelt een hoop smeren. Check de Hema, zijn een tientje :)

11. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Jaaa zeker doen! HIer veel plezier van gehad afgelopen zomer! Komende zomer gaan we dr zeker weer 1 halen.
    IDD bij hema

12. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Hier ook een voorstander :) het scheelt een hoop smeren. Ik zou wel een shirtje kopen met een rits. Wij hadden voor dochter eerst 1 zonder en die moesten we echt over haar hoofd wringen... ze sluiten namelijk goed aan in de nek. Op die manier wilde ze natuurlijk niet meer zwemmen met zo'n shirt aan ;)

Deel Deze Pagina