Kolf Medela of Avent?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Karina2006, Mar 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

Feb 1, 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    wie kan me zeggen welke beter is? ik wil een Avent kolf via marktplaats aanschaffen, maar ik heb er eigenlijk geen verstand van. Ik weet alleen dat de Medela in de winkel duurder is dan de Avent, maar is die ook beter?

2. Karina2006

Karina2006 Actief lid

Feb 1, 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja ik wil de kolf zeker dagelijks gaan gebruiken zodra ik straks weer aan het werk moet

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik heb zelf wel een goede ervaring met Avent.
    Maar de enkele elektrische van Avent is wel een open systeem en er kan melk bij de motor komen. Daarbij heeft hij bij mij na 13 maanden vaak gebruik z'n langste tijd wel gehad.

Medela ken ik alleen de huurkolven van.

Avent Isis Iq Uno is mij verder goed bevallen en vindt het erg makkelijk dat ik 'm zowel als handkolf als elektrisch kan gebruiken.
    Zag ze gisteren bij de babydump in de aanbieding en zou persoonlijk voor dat geld geen 2ehands kopen.

4. Karina2006

Karina2006 Actief lid

Feb 1, 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 Karina2006, Mar 11, 2012
    Last edited: Mar 11, 2012
    bedankt voor je reactie

5. evelien28

evelien28 Actief lid

Aug 8, 2008
    107
    0
    0
    Ook ik ken alleen de avent. Ik heb een enkele kolf elektrisch, maar de melk gaat bij mij niet door de motor!
    Mijn kraamzorg was er niet zo over te spreken de Avent, maar ik zelf wel. Het kost even oefenen, maar dat is met Medela ook.

Ik heb hem 9 mnd intensief gebruikt en werk nog prima.

6. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ik heb de enkele electrische kolf van medela en ben daar héél erg tevreden over. Ik vond die van avent wat luidruchtiger dan mn eigen kolf en vond de medela perfect in gebruik.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb in de kraamweek de kolf van de kraamzorg mogen gebruiken, een medela, en daarna zelf een avent gekocht. Vond zelf de avent fijner door de massagekussentjes en een groter tepelschild. Maar ws heeft medela ook wel andere maten schild en had ik er toen een te leen die voor mij iets te klein was?

8. Smirre

Smirre Lid

Aug 1, 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf heb de Medela Pump in style advanced gehad en ben er zeer tevreden over. Dit is een dubbele electrische kolf. Heb hem de eerste 2 maanden fulltime gebruikt (ivm ziekenhuisopname dochtertjes) en daarna nog een hele tijd toen ik weer aan het werk was en ben er zeer tevreden over!

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik had er een van Medela (full-time gekolfd) en van er erg tevreden mee.

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    De melk gaat niet door de motor maar kan er wel in komen.
    Als ik die van mij bekijk, zit er aan de binnenkant wat melkrestjes.

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Voor elektrisch kolven gebruikte ik de Medela Pisa en die beviel me erg goed en voor handkolven had ik een Avent Isis. Ik kon mijn elektrische kolf dan op mijn werk laten staan.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik had de medela traveller pump in style, echt heel fijn ding!

13. Mickey18

Mickey18 Actief lid

Mar 4, 2008
    149
    0
    0
    Voor het fulltime kolven had ik bij mijn zoon de Medela mini electric (dubbele). Dat was een hele goeie.
    Voor onderweg had ik een Avent Isis handkolf, die vond ik erg prettig in gebruik. Piepte wel wat, maar kolfde heel goed!

14. claudianicole

Sep 10, 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de medela swing, dat is een erg fijne kolf. Ik heb hem van m'n vriendin geleend, zij heeft hem bij 2 kids gebruikt, dus hij gaat lang mee :) onderdelen zijn makkelijk schoon te maken (ik heb de onderdelen die in aanraking komen met melk wel zelf gekocht, omdat ik in m'n kraamweek een dubbele kolf heb gehuurd, ook van medela)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,473
    36,419
    113
    Het ligt eraan waarvoor je hem gaat gebruiken, maar als je elke dag op het werk gaat kolven is een dubbele elektrische wel heel fijn. Zelf heb ik de medela freestyle gehad en die ga ik nu weer aanschaffen, erg fijne kolf.

16. Jessie

Jessie Lid

Oct 12, 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de medela swing aangeschaft en heb deze tot recent nog gebruikt. Ik werk 4 dagen en moest regelmatig kolven en dat gaat prima, je hebt verschillende borstkolven en ook met een harde en zachte kolf. Je kan er ook batterijen in stoppen wanneer je op plekken komt waar je de stekker er niet in kan stoppen. Merkte trouwens wel aan het einde dat de motor minder krachtig werd.Ze gaan natuurlijk niet eeuwig mee;)

17. Sanne152

Sanne152 Actief lid

Jan 18, 2012
    146
    2
    0
    Ik heb ergens gelezen dat een handkolf meer resultaat geeft dan een electrische..
    Hebben jullie daar ervaring mee?

18. Lenne

Lenne Actief lid

May 16, 2011
    218
    0
    16
    In mijn kraamweek had ik een Medela Symphony van de thuiszorg en nu heb ik een Medela Swing, allebei hele fijne kolven! De Swing is lekker klein en licht, ik kan hem dus makkelijk meenemen of opbergen.

19. teletascha

teletascha Actief lid

May 5, 2011
    148
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier Medela Pump in Style advanced gebruikt 9 maanden lang, en erg tevreden!

Share This Page