Kraamvisite

Discussion in 'Zwangerschap' started by Suzie83, Jul 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wanneer laten jullie na de bevalling bezoek komen?

Wij willen in het zkh bevallen en zitten er aan te denken pas de volgende dag bezoek te ontvangen (ligt er natuurlijk wel aan hoelaat ik beval en hoe het erna gaat).
    Maar dat geldt dan dus ook voor de oma's en opa.
    Is dat raar?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Je moet het zelf doen wanneer jij het wilt dus raar is het nooit. Voor opa's en oma's op zich de dag erna is vroeg genoeg denk ik. Eerst ff genieten van je gezinnetje

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Nou mijn ouders en mijn schoonouders laat ik in het ziekenhuis komen als het geboren is.
    Mijn broers en zussen mogen wat mij betreft ook komen, met bezoekuur of gewoon thuis.
    Ik wil natuurlijk ons kindje meteen showen.
    Maar dat is voor ieder persoonlijk.
    Ik vindt het niet raar als jij die keuze zou maken, ieder mag het doen op zijn eigen manier toch?

4. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Dat zie ik dan wel weer. Je weet van te voren toch niet hoe je je voelt dus denk niet dat je daar iets concreets over kunt zeggen van te voren. :)

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik denk dat we mijn ouders en schoonouders bellen als het er is als het overdag geboren wordt. Als het midden in de nacht is weet we het nog niet. Ze mogen pas komen als ik iig gewassen ben. Ze wonen hier vlak bij dus ze kunnen er ook in een paar minuten zijn.

6. Maia

Maia Niet meer actief

je moet doen zoals je zelf wilt.

ik zou het persoonlijk gewoon even aankijken dat moment, misschien zeg je nu wel dat je het niet wilt, maar wil je op dat moment het liefst iedereen om je heen hebben of andersom.

ik beval in principe thuis maar ik weet niet of ik nog naar het ziekenhuis moet ofzo en wat mij betreft mogen de ouders en broers/zussen die dag langskomen als ze willen en pas na een paar dagen de rest maar ook dat zien we dan wel weer :)

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ja dat is het m dus juist. Mijn (schoon)familie wonen allemaal een uur reizen hier vandaan.
    Als zij langskomen kun je dus ook niet na 10 minuten zeggen dat ze weer moeten gaan.

Maar idd, dat zien we dan wel weer. Misschien dat ik er na de bevalling heel anders over denk en de kleine meteen aan iedereen wil showen ;).

We zullen wel zien. Het was alleen dat mijn schoonmoeder heel boos keek toen ik dat tegen haar zei. Ze wil eigenlijk meteen bij de eerste wee gebeld worden. maar we bellen zo ie zo pas als ons zoontje geboren is.

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Van mij mogen alleen de (schoon)ouders komen als de kleine geboren is en alles is verder achter de rug.
    De rest mag een dagje wachten :)

9. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Ik beval ook in het ziekenhuis en we bellen pas als die kleine er is.
    Het ligt eraan of ik na een paar uur alweer naar huis kan of niet , zo niet dan mogen ze gerust even langskomen om te kijken.
    Als ik na een paar uur weer thuis ben dan bellen we wel even om te zeggen dat we thuis zijn.. :)

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Wij krijgen niet zo heel veel kraamvisite, verwacht ik, van mij mag m'n familie dezelfde dag nog langskomen...

Ik had bij Noot ook zoiets van 'o jee, eerst maar eens een dagje wachten', maar uiteindelijk stonden mijn ouder (ik heb er drie) en m'n zusje samen met m'n toenmalige vriend in 't ziekenhuis en weet je? Ik vond het geweldig!

Maar je moet doen wat je zelf wilt en niets is raar!

11. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik wil thuis bevallen, en als dat lukt wil ik sowieso de eerste 2 uur geen visite hebben. Eerst even een momentje van rust met het gezinnetje. Daarna zie ik wel weer verder.

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Zoiets moet je bekijken, als je eenmaal bevallen bent. 2 schoonzussen van mij, zijn nog 's avonds tegen 12 uur in het ziekenhuis gekomen. Vond dat toen erg leuk, maar had ook een vlotte bevalling en was niet zo afgepeigerd.

13. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    pfff ja, ik ben nog niet zo ver, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik tegen bepaalde visite wel opzie. Überhaupt eigenlijk wel wat tegen visite. Behalve eigenlijk mijn ouders en mijn schoonouders. Verder hebben we namelijk een grote familie, aangetrouwd etc. Sommigen kunnen niet anders dan met z'n vieren tegelijk komen en daar zie ik dus tegenop, gelijk zo de tweede dag.

Maar nu moet ik zeggen dat ik wel eens beren op de weg kan zien wat dat betreft, ik ga graag op visite, maar visite krijgen, meestal liever niet...:)

14. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik heb werkelijk geen idee. Nu ik er zo over nadenk heb ik ook zoiets van laat mij eerst maar even lekker bijkomen, voordat de visitegolf op gang komt.
    Ik wil graag thuis bevallen en daar mag alleen mijn man bij aanwezig zijn + natuurlijk de verloskundige.
    Maar er mag best wel een tijdje tussen zitten...
    Ik weet het niet, ik zie het wel. Misschien wil ik ze er wel heel snel bij hebben en misschien ook wel niet. Ligt er ook aan hoe je je voelt en hoe laat je bevalt en ach ja.
    Hoe het ook zij, het gaat zoals jij het wilt. En dat is nooit raar.

Share This Page