Hallo dames Heb nu sinds een week allerlei symptonen die wijzen op ontpillen of een zwangerschap. Nu ben ik al een maand geleden gestopt met de pil. Ben met me partner wezen klussen tijdens de eisprong. Krijg ook sinds een week nu steeds meer symptonen. Maar zou het kunnen zijn dat ik gewoon heel laat (bijna 4 weken later) last heb gekregen van ontpillen?
Ja dat kan goed hoor. Je lijf kan je soms zo voor de gek houden. Het kan twee kanten op, maar gezien je pas net gestopt ben zou ik als ik jou was niet teveel hopen. Ik merk zelf dat ik na eisprong sowieso meer voel aan mijn lijf dan voor de eisprong. Zal wel met de hormonen te maken hebben...
Ik heb bijna 3 maanden last gehad van het ontpillen. Misselijk, zere borsten, hoofdpijn, moe.... Heel vervelend, vooral omdat je in je op een gegeven moment gaat hopen dat je zwanger zou kunnen zijn! Sterkte!!
Ja ik begrijp het! Het is nu wel zo dat ik na het stoppen met de pil, 1 x een beetje bloedverlies heb gehad en verder niks meer.
Pas als je echt duidelijk helder rood bloedverlies heb, mag je dat als dag 1 van de volgende cyclus rekenen....
Het is niet alsof je een pilletje neemt met heftige bijwerkingen.. Ik had het meer in de vorm dat ik overduidelijk pms had en deze maand was het raak en was dat er eigenlijk niet! Sommige hebben onregelmatige cyclussen ect.
Allereerst gefeliciteerd void!! Miin cycles is altijd regelmatig geweest en het ziet ernaar uit dat hij dat nu weer netjes heeft opgepakt. Is natuurlijk inderdaad afwachten of ik op tijd mijn menstruatie krijg.. maar wanneer kan je echt zeggen dat je klaar bent met ontpillen.. als je cycles weer goed loopt?
Vraag ik me ook af. In principe zijn de hormonen na zeer korte tijd al weg heb ik gelezen. Volgens mij is het meer het oppakken van de natuurlijke cyclus. Maar weet niet of je dat na 1 cyclus al kunt beoordelen. Je leest ook dat het later opeens heel onregelmatig wordt.
Een cyclus tijdens pilgebruik is ook geen echte cyclus. Dit noemen ze ren onttrekkingsbloeding, maar omdat er geen eisprong komt met de pil kun je het ook geen echte cyclus noemen. Dat het dus regelmatig was tijdens pilgebruik wil niets zeggen over je natuurlijke cyclus hierna. Ook kan je lichaam een behoorlijk lange tijd nodig hebben om weer een beetje te kunnen spreken van een regelmatige cyclus en sommige vrouwen houden altijd een onregelmatige cyclus. Heel veel succes met zwanger worden!
Ik ben sinds augustus gestopt met de pil en heb ook nog steeds last van ontpillen. Vorige cyclus was na 46 dagen, na een eerdere onttrekkingsbloeding. Nu zit ik op dag 32 maar nog geen tekenen van ongesteldheid..... Heb vorige maand wel 2x getest, puur voor zekerheid en nav klachten... pijnlijke tepels, steken en buikpijn. negatief maar wel zekerheid( op dag 34 getest en dag 42, dag 46 ongesteld.) Nu wachten op de volgende..... zal nu niet snel testen en wacht het af... Veel succes met zwanger worden en ontpillen!! *Kanttekening, veel hoofdpijn en sjagi.... erg sjagi... mag ook van het ontpillen komen, denk ik! Zelfs mijn vriend valt het op dat ik bloedsjagi kan zijn, zal wat worden als ik zwanger ben hahahaha*
Tja, ik kan er weinig van zeggen. Ik heb namelijk helemaal niets gemerkt van het ontpillen, was gelijk weer netjes na een dag of 26 ongesteld - heb altijd al een korte cyclus gehad en ook de tweede keer was het zoiets. Derde ronde was het raak en dat was ook zonder zwangerschapskwaaltjes. Ik ging puur testen, omdat ik 2 dagen over tijd (30 dagen) was en niet omdat ik me anders voelde.