Goedemorgen Ik zit hier in enige verwarring... Ik was afgelopen dagen in de veronderstelling dat ik mijn eisprong had gehad. Dat kon ik zien in mijn temperatuur. Ik meet nu al een aantal maanden en heb wel een beetje door hoe mijn cyclus in elkaar zit. Zo is mijn cyclus meestal 33-35 dagen en heb ik 12 dagen na mijn eisprong mijn menstruatie. Ik herken mijn eisprong aan een hele hoge piek met daarna een flink dal. Daarna stijgt mijn temperatuur langzaam, en blijft ie hoog. Manlief en ik hebben behoorlijk geklust en ik hoopte dat het raak zou zijn. Maar vanochtend had ik ineens weer een lage temperatuur. Snap er niets van? Hier mijn kaartje: 22 sept 36,2 23 sept 36,5 24 sept 36,2 25 sept 36,4 26 sept 36,4 27 sept 36,1 28 sept 36,4 29 sept 36,3 30 sept 36,5 1 okt 36,3 2 okt 36,4 3 okt 36,4 4 okt 36,6 6 okt 36,5 7 okt 36,4 8 okt 36,3 9 okt 36,3 10 okt 36,4 11 okt 36,8 (de piek die ik meestal voor mijn eisprong heb) 12 okt 36,1 (vermoedelijke eisprong) 13 okt 36,4 vandaag 14 okt 36,2 Mijn temperatuur stijgt dus niet? Meestal doe ik er wel twee dagen over om een beetje te stijgen in temperatuur. Maar nu zakt mijn temperatuur weer?! Ik snap er niks meer van. Iemand ervaring of meer inzicht? Groetjes!
Ik zie nog geen eisprong in je tempkaart helaas. Als hij vandaag komt, zal je temp morgen gaan stijgen en heb je een cyclus van 35 dagen.
Ik zie ook geen eisprong Die dag met 36,8 ben je toen eerder in de nacht uit bed geweest of laat naar bed gegaan?
Nee, dat is het vreemde. Bij die twee uitschieters waren mijn nachten gewoon precies hetzelfde. Ik voelde me niet grieperig of ziek, en lag even laat op bed, heb even laat gemeten
Je zegt in je onderwerp wel een eisprong te hebben gehad. wanneer heb je die gehad dan en hoe weet je dat (ovutesten). 1x een tempstijging is geen garantie voor een eisprong ook niet wanneer dit vaker zo is gebleken
Ik bedoel meer dat ik het vermoeden had er eentje gehad te hebben Geen ovulatietesten gebruikt, maar omdat ik dit een aantal maanden zo vaker heb gehad en ik telkens dan na 12 dagen ongi werd. Vandaar daarom ook het vraagteken erachter
Ik denk dat je je eisprong nog niet gehad hebt. Of misschien net en dat je temp nog moet stijgen. Zou gewoon even door tempen (en klussen). Nooit gehoord van een stijging vóór de eisprong. Handig!