Hoi hoi, Ik ben nu zwanger van mijn eerste en ik ben vastbesloten om borstvoeding te geven. Ik ben een thuisblijfmama en ik heb ook besloten om 2 jaar borstvoeding te geven. Veel vriendinnen die ik ken (en onlangs zijn bevallen)hadden hetzelfde idee, maar er zijn er maar weinig die nu nog borstvoeding geven. Ze kunnen hier allemaal weinig aan doen. Teruglopen van de borstvoeding, kind drinkt niet genoeg etc. Nu ben ik ontzettend bang dat het mij ook niet gaat lukken. Ik wil het zo graag! Ik heb al nagevraagd bij de vk en het kraamzorgbureau waar ik bij zit is borstvoedinggecertificeerd. In dat opzichte zit ik dus denk ik wel goed. Mijn vraag (om het even kort samen te vatten) is het echt zo moeilijk om borstvoeding te geven? En wat als je melkproductie terugloopt, kun je daar nog iets aan doen? Verder heb ik nog een 2e vraag. Als zwanger bent, kun je dan ook borstvoeding geven? Zo ja, wordt de kans dan wel kleiner dat het lukt? Een lang verhaal, mijn excuses. Bij voorbaat heel erg bedankt alvast! Groetjes Oem Hudaifa
Hallo, Wat goed dat je je al goed voorbereid! Ik kan je aanraden om naar een borstvoedingsinformatie bijeenkomst te gaan. Die worden gegeven door vrijwilligers van vereniging borstvoeding natuurlijk of via LLL (www. borstvoeding.nl) Voor meer persoonlijke informatie kan je informatie inwinnen bij een lactatiekundige. Het voordeel van eht volgen van een bijeenkomst is dat je weet hoe het op gang komen van BV in zijn werk gaat. Als het niet direct lukt heb je een korte lijn naar hulp. Het is niet zo dat je alles hoeft te weten als je maar weet wanneer je aan de bel moet trekken. Hoe eerder hoe beter. En als je al iemand hebt gesproken is de stap kleiner om na de bevalling met vragen terug te komen. Succes Ilse