Wachten op menstruatie na verwijderen Mirena

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mammadoe, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    24 Juli, bijna 5 weken terug mijn Mirena eruit laten halen omdat we graag voor de tweede willen gaan. Tijdje buikpijn gehad en krampen, maar geen bloeding gezien. Alleen 1 x zo'n twee weken terug een heeeel klein beetje roze in mijn ondergoed. Om uit te sluiten wel laatst een zwangerschapstest gedaan, maar niet zwanger. Heeel frustrerend dat mijn ongesteldheid zo uitblijft.
    Kunnen anderen misschien hier vertellen hoelang jullie menstruatie op zich liet wachten na de Mirena? En wellicht hoe snel ze zwanger waren erna?

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Volgens mij is dat voor iedereen anders en valt er geen pijl op te trekken.
    Als het te lang duurt zou ik mijn huisarts eens bellen.
    Ik heb verhalen van vrouwen gelezen waar het een paar maanden geduurd heeft.

Bij mij was het twee weken na het verwijderen en vooralsnog ben ik nog niet zwanger. Mijn cyclus is wel gelijk even regelmatig als voor de Mirena dus dat is fijn.

3. vally

vally Niet meer actief

Ieder lichaam is anders...dus ik kan alleen mijn ervaring delen.

Met mijn mirena was mijn cyclus standaard 29 dagen. Na het verwijderen werd ik na 28 dagen ongesteld waarbij ik weer meteen last had van alle klachten waardoor ik de mirena spiraal was gaan dragen. De menstruatie was ook wat heftiger en duurde in totaal 7 dagen (terwijl met spiraal dit maar 4 dagen was). Daarna is de menstruatie redelijk stabiel gebleven al is mn cyclus korter geworden (+- 25 dagen) en ik verlies bijna 2 weken lang bloed (1 week minimaal en dan zet t door).

Hopelijk komt t voor jou weer snel op gang! Anders gewoon even afspraak maken met de HA. Kan nooit kwaad.

4. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Een vriendin zei ook al dat ik contact met de HA op kon nemen en eventueel medicijn zou kunnen krijgen om een menstruatie op te wekken. Maar lees online dat dit veel hormonen afgeeft en hou het toch liever zo natuurlijk mogelijk. Daarnaast denk ik dat een dokter zal zeggen, kom over een paar maanden maar terug of niet?
    Overigens was ik tijdens de Mirena nooit ongesteld. Misschien is mijn lijf nog niet "wakker" ofzo?

Deel Deze Pagina