Bloeding.. Wat is dit?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Snoesje94, Apr 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoesje94

Snoesje94 Lid

Apr 16, 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben helemaal nieuw in dit wereldje dus zie momenteel even Door het bos de bomen niet meer..
    We hebben donderdag besloten te stoppen met de pil en voor een kleintje te gaan. Hop zo gezegd zo gedaan en me strip weggelegd. Zat alleen halve wegen me strip. Ga zojuist na de wc en me slipje zat vol met bloed (sorry voor details)
    Is dit nu het begin van me cyclus? En wat houd precies ontrekkingsbloed in? want had begrepen dat dit ontrekkingsbloed is?:$ heb gisteravond nog wel plezier gehad weet niet of het ook daar aan kan liggen?

Alvast bedankt!

2. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Dit is inderdaad een onttrekkingsbloeding, de eerste bloeding na het stoppen met de pil. Dit is dag 1 van je cyclus. Gemiddeld heeft een vrouw rond dag 14 de eisprong. Maar dat kan ook veel eerder of later zijn. Je kunt beginnen met ovulatietesten ongeveer rond dag 10. Maar wat veel duidelijker is, is om te temperaturen. Dan kun je precies zien wanneer je eisprong is. Ze zeggen altijd dat je moet 'ontpillen', maar dat geldt niet voor iedereen. Ik heb altijd direct een nette cyclus gehad na het stoppen.
    Succes en veel plezier met klussen :D

3. Snoesje94

Snoesje94 Lid

Apr 16, 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL

Bedankt voor je reactie!! En hoe zit dat dan met je temperatuur? Neem aan dat hij dan stijgt? Sorry voor al me vragen haha :$

4. luckynumber4

Ik heb zelf geen ervaring met temperaturen. Maar wat ik weet is dat je iedere ochtend op hetzelfde tijdstip, zodra je wakker bent direct moet temperaturen. Dus voor je uit je bed stapt. Je lichaam heeft een basale lichaamstemperatuur, dwz een basis temperatuur. De dag na je eisprong stijgt je temperatuur met 0,3 tot 0,5 graden (als ik het goed heb ). Dus je ziet pas achteraf wanneer je eisprong is geweest. Je lichaamstemperatuur blijft hoog tot je menstruatie. Dan zakt hij weer. Soms gebeurt dat een dag voor de menstruatie. Maar soms ook op de eerste of tweede dag pas. Blijft je temperatuur hoog, dan ben je zwanger. Tussen je eisprong en je nod (niet ongesteldheidsdag ) dit is de lf (luteale fase ) kan je ook nog een dip in je temperatuur krijgen. Dit heet de innestelingsdip. Daarna stijgt hij dus weer.
    Een heel verhaal pfff hahaha. Hopelijk zo een beetje goed uitgelegd. Je kunt ook bij de topics over temperaturen kijken, zie je mooie voorbeelden.

5. luckynumber4

Oh ja, en dpo wil zeggen days past ovulation. Lees je hier ook vaak ;)

6. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Dat is de ontrekkingsbloeding. Omdat je geen pil meer hebt genomen denkt je lijf dat je in een stopweek zit en dan word je "ongesteld" had ik ook

7. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Heb ik tr vroeg gejuicht? De bloeding duurde een dag. Kan net zo goed dat ie nog komt maar t is nu wel veel minder

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Het kan zijn dat je lichaam een beetje ontregeld is omdat je halverwege de strip gestopt bent. Toen ik stopte met de pil van mijn eerste zwangerschap (ook halverwege de strip) had ik veel last van tussentijdse bloedingen. Ik zou voor nu wel uit gaan van je ontrekkingsbloeding bloeding omdat die meestal een paar dagen na het stoppen met de pil volgt. De dag van de bloeding is dag 1 van je cyclus en vanuit daar tel je verder.

9. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    Ben ook half mijn strip gestopt, heb toen 2 of 3 dagen later een bloeding gehad die +- het zelfde was dan mijn normale menstruatie. 28 dagen later werd ik opnieuw ongi, de maand daarna opnieuw na 28 dagen en vanaf dan is mijn cyclus alle kanten opgegaan xD .. dacht dat ik meteen goed zat, maar bij mij begon de elende pas later .. :)

10. Snoesje94

Snoesje94 Lid

Apr 16, 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Ik ben weer even een stuk wijzer geworden :)

Share This Page