Hoe op werk verteld dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MEMK, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MEMK

MEMK Lid

23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hoe hebben jullie op je werk verteld dat je zwanger bent? Gewoon verteld, of hebben jullie bv beschuit met muisjes of chocolaatjes met blauwe/witte muisjes getrakteerd?

Bij ons op het werk wordt het vaak via een soort traktatie gedaan, iets dat ik ook erg leuk vind. Ik mis alleen leuke inspiratie.

Groetjes,
    MEMK

2. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik ben de enige vrouw dus er is bij ons niet echt een "traditie". Ik heb het tijdens onze planning op maandagmorgen verteld.

Heb 2 weken geleden met de ingang van mijn verlof wél zoenen uitgedeeld met muisjes erop. Misschien een leuk idee?

3. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ik heb een gebaksdoos vol koeken neer gezet. Met een briefje: "Eet maar lekker op, dan is mijn moeder straks niet de enige met een dikke buik!" en een kopietje van de echofoto erbij. Ik had het idee van Pinterest.

4. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Gewoon aan de koffie tafel. Had een nieuwtje te vertellen waar ik nog al 'vol' van was 😆

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik kwam aan met een stuk taart. En heb verteld dat ze misschien even moesten vragen aan onze invalster (voor andere zwangere collega) of die wat langer wou blijven werken :)

6. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Voordat ik wist dat ik zwanger was voelde ik me al niet goed. Ik had het met een collega erover dat waarschijnlijk de griep ging inzetten. Na het weekend kon ik vertellen waarom ik me zo beroerd voelde. Ik heb toen ook besloten om het gelijk te vertellen aan mijn leidinggevende en andere collega's. Ik wilde er niet omheen draaien, ook omdat ik de eerste week een beetje (erg) afwezig was (met mijn gedachten) en alles niet liep zoals het moest gaan. Van enthousiasme kon ik alleen nog maar aan de zwangerschap denken.

Hoe ze het normaal op mijn werk aankondigen weet ik niet. De gemiddelde leeftijd in mijn team ligt op 50/55 jaar. Zij hebben dit dus al dik achter hen.

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Met brownies met daarop roze en blauwe muisjes. Beviel goed dus ga ik met de tweede weer doen :)

8. Alva

Alva Niet meer actief

Ik kwam binnen en zei, met mijn jas nog aan, jongens ik ben zwanger. en ik ging zitten en mijn werk doen :D was kots misselijk en kon niet eens een bakkerij in, laat staan trakteren :)

Collega deed soesjes met roze / blauwe muisjes en bij haar vertrek nog een keer.

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik heb toen ik 6.5 week was huilend mijn leidinggevende opgebeld omdat ik me tijdens de dienst zo slecht voelde. Door dat ik al heel vroeg zwangerschapsdiabetes had schommelden mijn suikers dusdanig dat werken niet wilde. Ben ook vanaf dat moment de ziektewet ingegaan omdat ik te vaak heel laag zat en flauwvallen een groot risico was en dat niet echt verstandig is als je mensen aan het douchen bent of iemand in de tillift hebt hangen. Directe collega's heb ik niet echt omdat ik als flex werk en dus geen vaste afdeling heb

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb het eerst gewoon verteld. Toen kwam 's middags mijn man met ons zoontje langs met gebak :)

11. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Ik heb het terloops verteld, nadat ik de coördinator apart aangesproken had.

Wanneer ik in zwangerschapsrust ga, trakteer ik niet. Meestal brengen de collega's thuis een bezoekje en dan voorzie ik iets lekkers. Na de geboorte gaat mijn man wel even langs op kantoor met het geboortekaartje en suikerbonen.

12. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    We zitten met 4 dames in een kamer. En nadat ik het onze leidinggevende hadden verteld kwam ik de kamer binnenlopen met een opmerking als "gezellig met vijven op de kamer vandaag" :) Ze snapten het meteen haha

13. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Eerst aan mijn baas verteld in een prive gesprek..was mega zenuwachtig ervoor en de tranen stonden al in mn ogen voor ik 1 woord gezegd had...genant!
    Op dezelfde dag de afdeling rond gegaan met mn zelfgebakken cake met roze en blauwe fondant letters BABY er op met de mededeling dat ik voor een speciale gelegenheid wat had gebakken. Werd zeer gewaardeerd.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb bij de oudste gezegd dat ik ging trakteren omdat ik leuk nieuws had gekregen, gebak gehaald en toen iedereen taartje had verteld dat ik 14 weken zwanger was :) iedereen was verbaasd ze dacht dat ik zou gaan vertellen dat ik ging trouwen :D

Bij m'n jongste heb ik het gewoon verteld toen iedereen aanwezig was (zit op een kantoor met 4 andere collega's) daarvan hebben er 3 in 2015 een kindje gekregen, dus ik was een beetje spuit 11 ;)

15. vally

vally Niet meer actief

ik ben pas 4 weekjes zwanger, maar nu al zenuwachtig om het mijn baas te vertellen! Mijn 2 collega's op kantoor heb ik het wel al verteld (anders verspreek ik me toch). Die waren heel blij, maar of mijn baas het kan waarderen?! Hij is mega anti-kinderen en ben net 7 maanden terug al mama geworden.
    Maar goed, vorige zwangerschap was ik met 5.5 week zo beroerd dat ik wel iets moest zeggen. Ben benieuwd of dat nu ook weer zo is.
    Mijn plan was om met het dagelijkse overleg iets van cupcakes met blauwe en roze versiering mee te nemen. Maar het kan ook nog goed zijn dat ik het maar gewoon vertel.
    Met verlof gaan?! Nee dan trakteer ik niet. Collega's zijn nog niet eens op kraamvisite geweest van de 1ste en besteden er compleet geen aandacht aan verder. Dan ga ik ook geen moeite doen ;)

16. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Super leuk idee!! Die ga ik onthouden.

17. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik heb het mijn leidinggevende eerst in een apart gesprek verteld en daarna ben ik mijn collega's langs gegaan met het nieuws.
    Toen ik met verlof ging heb ik wel nog wat lekkers getrakteerd.

18. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik heb een cake gebakken, wit glazuur erover en voor de helft roze en voor de helft blauwe muisjes daarin!

19. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik had een heek leuk plan om na de eerste echo cupcakes te bakken met blauw en roze, maar toen ik eenmaal positief teste kon ik ik mijn mond niet meer houden en heb het gewoon verteld!!

20. MEMK

MEMK Lid

23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL

Super leuk idee! Denk dat dit hem worden gaat :D

Deel Deze Pagina