wanneer begint bij jullie het bruin verlies voor de menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door truusjee, 5 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.422
    113
    Hier begint het met een beetje rood en dan diezelfde dag nog een vloedgolf aan rood bloedverlies. Bruinig heb ik alleen de laatste dag eigenlijk, heel soms daarna ook nog eenmalig een beetje.

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je dat mee hebt gemaakt. Een kinderwens traject is echt een aanslag op je relatie. Het kan het maken of breken :(.

Wat betreft je menstruatie, in de chinese geneeskunde (acupunctuur) word dit vaak aangegeven als een koude baarmoeder. Je kunt met acupunctuur je menstruatie veranderen.

Ik heb het 1 jaar gedaan en mijn menstruatie is echt veranderd. Bij mij begon het ook met bruin, daarnaast heb ik endometriose en adenomyose. Eenmaal de eerste 2 keer acupunctuur en ik had een hele andere vloei, minder pijn en precies zoals een menstruatie "hoort" te zijn.

Er rust ook zo een taboo op maar in theorie hoort een menstruatie geen pijn te doen, zou je als je geen andere problemen hebt, gemiddeld 120ml per menstruatie moeten verliezen en zijn stolsels ook niet altijd gewenst of ok.

Zelf heb ik dat niet, ik bloed nu direct, 1ste dag mild dan zeker 2 tot 3 dagen zwaar en daarna neemt het af. Spotting word in de alternatieve geneeskunde na je menstruatie niet meer als onderdeel van je menstruatie gezien. Alleen helderrood bloed verlies, alles wat bruin is, is oud. Zij streven naar een periode van maximaal 5 dagen. Beginnend met rood, dan donkerrood (zwaar) en dan afname tot spotting. Het liefst maar 3 dagen echt bloed verlies en dan afname.

Inmiddels heb ik ruime ervaring in bloedverlies menstruaties en endometriose + ziekenhuistrject en het valt mij enorm op hoe weinig aandacht er word besteed aan menstruaties, pijn en het verloop ervan. Terwijl het echt wel iets zegt over je gezondheid.

In jouw geval, zou ik je dan ook eerder adviseren de alternatieve kant op te gaan, al is het voor het gevoel gehoort te worden.

3. truusjee

truusjee Niet meer actief

Wat een fijn berichtje! En super dat het heeft geholpen bij je!

Klopt het is echt een rollercoaster! Ik ben echt vreselijk bang dat het in de toekomst echt niet mag lukken.

Ik ga mezelf eens verdiepen in acupunctuur ! Baat het niet, schaadt het niet. Dankje

Asil vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina