Zwanger met koperspiraal - verkeerd geplaatst

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Apodymos, 8 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apodymos

Apodymos Lid

8 nov 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Heb ongeveer 1,5 jaar geleden een koperspiraal laten plaatsen. Hield m’n ongesteldheid niet echt bij. Maar merkte wel dat ik wat overtijd was, en had wat doorzichtig bruin bloedverlies afgelopen 3 weken. Af en toe misselijk.. Zondag kon ik de touwtjes van de spiraal niet meer voelen. Een test gedaan, die was positief.

Vandaag heeft de huisarts met een inwendige echo gekeken, en ik ben nu 7 weken zwanger. De spiraal is er nog, die ligt heel erg dicht naast de vruchtzak. De huisarts zei dat als de spiraal verwijderd word, het vruchtje dat waarschijnlijk niet zal overleven. Later werd ik teruggebeld door de verpleegkundige vd praktijk. Ze zei dat ze een gynaecoloog had gesproken, die had gezegd dat de spiraal echt verwijderd moet worden. Dus dat ik dan waarschijnlijk een miskraam krijg. Het was een kort telefoongesprek en heb om een second opinion gevraagd.

Morgen bel ik met de verloskundige, misschien kunnen zij ook nog overleggen met een andere gynaecoloog. Donderdag laat ik bij het echocentrum een echo maken, misschien kunnen we het dan wat beter zien.

Mijn gevoel zegt dat de spiraal moet blijven zitten. En ik begrijp dat de kans op een (vroege) miskraam groot is, maar toch voelt dat nog wat onwerkelijk. Alle vormen van reacties onwijs welkom.

2. Apodymos

Apodymos Lid

8 nov 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Sorry, ik heb nog niet uitgevonden hoe ik dit topic kan verwijderen :$:|

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.422
    113
    En kan je niet worden doorgestuurd naar de gynaecoloog?

4. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    waarom moet topic het verwijderd worden?

Een voorzichtige gefeliciteerd, hoop voor je dat het spiraal verwijderd kan worden op een veilige manier dat het vruchtje intact blijft!
    Spiraal laten zitten lijkt me ook niet al te best….

hoop voor je dat je deze zwangerschap mag uitdragen en een gezond kindje in je armen mag sluiten over ong 7 maanden!

5. Apodymos

Apodymos Lid

8 nov 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Ja dankje, dat lijkt me ook een goed idee. De huisarts heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog, ik ontvang een brief voor een afspraak. Hoop dat hij/zij me wat meer info kan geven/ gerust kan stellen.

evaleana vindt dit leuk.
  6. Apodymos

Apodymos Lid

8 nov 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Ik dacht dat ik het op de verkeerde plek had geplaatst dus nu staat het dubbel, ook nog bij ‘zwangerschap’.

Heel erg bedankt! Ja als de spiraal verwijderd zou kunnen worden dan heb ik minder spanning de rest van de zwangerschap, maar hem verwijderen voelt zo risicovol.. Blij dat ik morgen een echo heb, bij de huisarts was de echo kort en niet super duidelijk.

Deel Deze Pagina