Wanneer begint de "nee" fase eigenlijk ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Begon hier rond maand 18 was rond maand 25 weer over. En toen met 2½ kwam het echt werk...:D Maar ook dat ebt soms weer weg, en dan soms komt het weer boven drijven ach... het zijn kleine kinderen.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier begon het met een maand of 15-16 en hij doet nog volop mee! Bijna standaard antwoord begint het te woorden ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach het is niet alleen het nee zeggen, als dat het nou alleen was ;). Maar Eva is het vaak gewoon standaard met alles oneens en alles moet gaan zoals zij vindt dat het moet gaan. Als ik met m'n telefoon bezig ben: ik wil de telefoon! (en dan proberen af te pakken) Als ik een mandarijntje eet: zet maar weg mama (en het vervolgens proberen af te pakken ;)), is voor strakjes. En dan boos worden als ik mijn mandarijntje gewoon opeet :). En standaard zinnetjes van haar zijn: niet doen mama/papa - ik kan het zelf! - neeeeeeeeheeeeeeeee niet doehoen!

Een paar maanden terug, toen Eva nog niet in deze fase zat en m'n gynaecoloog verbaasd was dat ze zo weinig nee zei ;), vroeg hij: kan je ook nee zeggen? Eva: ja! :D Nu zou ze mokkend zeggen: nee!

Ondanks dat het soms best pittig kan zijn vind ik het eigenlijk alleen maar leuk. Geweldig hoe zo'n kleintje zich zo bewust is van zichzelf en doorheeft dat zij ook invloed heeft op hoe dingen gaan. En dat ze denken dat de hele wereld om hun draait, geweldig! :D

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het is een beetje lastig in te schatten wanneer wát begint. je hobbeld eigenlijk min of meer van de 15 maanden sprong in die van de 17 maanden en dan ergens tegen de 2 in de neefase.maar ik vind dat als ze in een sprong zitten eender welke trouwens van de afgelopen 6 maanden hij tochal dwarser is en zich meer gaat afzetten zeg maar. ze ontwikkelen langzaam een eigen wil. dus of je daar nu een precieze tijd op kan plakken. het zal globaal ergens rond de 2 hangen dat geloof ik best.maar een enkeling krijgt er ook helemaal niet zo overdreven sterk last van, dat zijn wel de uitzonderingen denk ik.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Dat is hier allang begonnen. Niet zozeer in het 'nee' zeggen, maar in haar gedrag is alles Nee.

Niet in bad, niet eruit, niet in de auto, maar er ook niet uit, niet eten, niet opruimen, niet slapen, niet tandenpoetsen, niet haren kammen. Overal zegt ze nee tegen :D

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik moet eerlijk zeggen dat ik meer opzie tegen die van de 3 tot 4 jaar. die is vaak veel hardnekkiger. die van de 2 is vaak nog wel grappig zoals iemand al beschreef. je ziet ze dan echt een persoontje worden ook in de groei zelf en de veranderingen het worden echte peutertjes ook in uitstraling enzo.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ohja 3-4 jaar, daar zit ik nu middenin.
    Ik leer er zelf ook veel van :p

Deel Deze Pagina