Morgen het allereerste prikje!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Saartje123, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ons ventje krijgt morgen zijn allereeste prikje. Ik vind het heel spannend!:)

Heeft iemand nog goede tips? Wat kan ik doen om de pijn te verzachten? Wat kan ik zoal verwachten??

2. tulip

tulip Niet meer actief

wat je kan verwachten, eerste prikje meestal niks, 2e prikje huilen. dat is vaak ook snel weer over. Wat heel goed helpt is het beentje masseren rond de geprikte plek, dan verspreidt de vloeistof beter en doet het niet zo zeer. Koud maken, werkte averechts hier, omdat de vloeistof dan niet zo goed verspreid.

Je kunt een tutje of favo knuffel meenemen, verzacht de pijn niet, maar biedt wel troost. Het kan zijn dat je kindje aan het einde van de dag of de volgende dag wat verhoging heeft, maar dat gebeurt niet zo vaak geloof ik.

sterkte!!!;)

3. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi, heel begrijpelijk dat je het spannend vindt hoor, ik had bij de eerste de tranen in mijn ogen staan :(

Het verschilt heel erg per kindje hoe ze reageren. Mijn eerste had er niets van (behalve het huilen) en de tweede is echt heel ziek geworden. Het begon al binnen een paar uur na zijn eerst inenting. We mochten ook niet aan het beentje komen. De meningen verschillen ook nog al, de een zegt een doekje met lauw water, de ander zegt weer koud water. Het beentje masseren wil ook nog wel eens helpen.

Succes morgen.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Succes! Ik vond het echt heel erg meevallen :) Meestal is het huilen zo weer over.

Ik heb altijd de plekken gemasseerd na het prikken voordat ik hem weer aankleedde. Hij heeft nooit last gehad van spierpijn, dus wellicht heeft het geholpen :)

Ik vond het prikken trouwens wel steeds lastiger worden. De laatste keer had ie voor het eerst echt door wat er ging gebeuren en toen was ie toch een stuk verdrietiger. Gelukkig is de volgende keer pas als ie 4 jaar is, pfoe :)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het viel hier erg mee. Heel even huilen maar het was zo weer over. Heb de prikplekken meteen na het prikken even ingemasseerd met wat creme en van die plekken heeft ze ook geen last meer gehad. Ze is wel die avond erg huilerig geweest en had wat verhoging, maar de volgende dag was alles weer over.

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik vond de eerste prikjes echt heel erg. zoooo zielig. heb mijn manneke nog nooit zo hard horen huilen als toen. stond zelf ook met tranen in mijn ogen! en haal alvast paracetemol in huis voor evt verhoging.

succes, mijn manneke krijgt volgende week weer prikjes :S

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Even heel erg hard huilen, waar ik tranen van in mijn ogen kreeg. Daarna wilde hij even niet terug zijn kinderwagen in, dus ik heb hem wat langer in mijn armen gehouden. Toen ik hem terug legde in zijn wagen en ging lopen viel hij meteen in slaap. Tot nu toe wordt hij elke keer erg moe van zijn prikjes. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan alle indrukken van het cb. Verder heeft hij gelukkig nergens last van.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Oh ja, hoe rustiger jij bent, hoe minder last zij ervan hebben. Zij pikken jouw angst op. Ik ben expres de tweede keer niet gegaan omdat ik de eerste keer nogal schrok van mijn eigen reactie. Ik had niet verwacht dat het mij zo zou raken. De tweede keer huilde hij nauwelijks en sindsdien doe ik het weer gewoon.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De kleine tijdens het prikken of anders meteen erna lekker aan de borst nemen, dat is ook erg fijn!

10. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Hier ook morgen de eerste keer prikjes
    Ben benieuwd.

11. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier de kleine ook meteen na de prikjes aan de borst gedaan. Dat werkte super!

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ohh bedankt voor de tips allemaal! Paracetamol in huis hebben, de plekjes even masseren en lekker aan de borst, die zal ik allemaal onthouden!

Het lijkt me zo erg als ik hem zo moet zien terwijl hij huilt v/d pijn, maar ik moet mij groot houden.

13. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik vond het zó zielig. Hij moest er maar heel even van huilen (lees: ik had er meer last van, slik!). Ik heb hem erna direct de borst gegeven en de rest van de dag zijn bovenbeentjes gemasseerd. Succes!

14. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    We hebben de prikjes achter de rug. Hihi ja Marrie hier had mama er ook meer last van.

Toen de prik werd gezet heeft hij 1 hele lange huil gelaten, zijn gezichtje liep helemaal rood aan en hij huilde in 1 teug tot zijn adem op was en daarna was hij stil. Maar daarna was zijn andere zielige beentje aan de beurt en daarbij maakte hij weer zo een kreet die mama niet kon aanhoren. Ik vond het zo zielig!

Daarna lekker aangekleed en dichtbij mij gehouden en toen we thuis waren was ons kanjertje alweer aan het lachen. Ohh wat ben ik trots op hem!

Tot nu toe gaat het goed. Hij is lekker veel aan het slapen. Nu hopen dat het zo blijft. Pfff ik was zo bang dat hij er de hele tijd last van zou hebben.

15. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi,

Gelukkig is het heel erg meegevallen :)

16. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik zat met tranen in mijn ogen bij de eerste prikken.
    een flesje melk mee troostte haar, ze had geen verhoging, Dit kreeg ze bij de prikken erna. Zelfs koorts kreeg ze voor 2 dagen.

17. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Vaak hebben de mama's meer last van de eerste prikjes dan de kleintjes zelf. Ik vind het vreselijk om met de kleine daarvoor naar het CB te gaan. Ligt ie daar nietsvermoedend en ineens is daar die prik. Onze kleine man krijst dan even niet zozeer van de pijn maar van boosheid. Afleiding zoeken helpt meteen en met een paar seconde is hij het weer vergeten maar dat krijsen blijft nog wel in mama's gedachten.

Deel Deze Pagina