wanneer begint de roze wolk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eva10, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb net als jou er ook lang over gedaan en met IUI gelukt. Je mag je best rot voelen hoor!!! Dat staat toch 'los' van de baby?!? Tis niet alsof je de baby iets verwijt. Ik heb me ook zo lamlenig gevoeld dat ik niet meer wist waar ik het moest zoeken. Ik wilde altijd graag een kindje, die zwngerschap is voor mij een noodzakelijkheid, maar absoluut niet waarvoor ik het doe. Dus voel je vooral niet schuldig dat je je rot voelt.

2. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Thanks! Het is idd dat ik niet ondankbaar wil zijn, we zijn echt dolblij, maar had niet verwacht dat het zo zou worden.. Ik word straks door het ziekenhuis teruggebeld, omdat water er helaas ook niet meer in blijft..

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik kreeg eerlijk gezegd pas het 'roze-wolk' gevoel na de 20 weken echo.. Daarvoor ben ik doodziek geweest, dag in dag uit.
    Met die echo kregen we te horen dat alles er goed uit zag.. Ook kreeg ik toen de eerste echte schopjes te voelen..
    Vanaf toen is het roze wolk gevoel pas gaan groeien eigenlijk.. Nu vind ik het helemaal geweldig, afgezien van de dagen dat ik het zwaar heb met mijn bi, en de misselijkheid die weer begint terug te komen.. Maar nu mag ik aftellen, dus dat scheelt :)

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Bij mijn zwangerschap begon het roze wolk gevoel met 25 wk, omdat toen eindelijk de misselijkheid ophield. Voor zover een roze wolk gevoel bestaat met een medische indicatie, want helemaal onbezorgd is de zwangerschap dan ook niet. ;) Hij duurde tot wk 32, toen ik met rust thuis kwam te zitten.

Ik zie dat heel veel meiden schrijven dat het na het eerste trimester beter wordt. Meestal is dat zo, maar als het niet zo is, weet dan dat ook dat "normaal" is. Je rot voelen bij het zwanger-zijn zegt niets over hoe graag je je kindje wil of hoeveel je er van houdt. Ik vond het mooi hoe kannietslapen dat omschrijft: de zwangerschap is geen doel op zich, het is een middel tot een doel, namelijk je kind! En daar ben je heel blij mee!

5. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik dacht dat ik de enige was! Ik geef niet over maar ben wel heel de dag door misselijk vreselijk is dat!

6. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt erg herkenbaar van onze 1e! Lag met 7 weken ookal uitgedroogt in het ziekenhuis. Hield ook geen water binnen, alles kwam er uit en op laatst kon ik op de 1 of andere manier niets meer eten/drinken. Lag al erg ziek op de bank kon geen licht meer verdragen en toch het ZH maar gebeld: uitgedroogd en had HG. Emesafene hielp toen en na m'n ontslag in het ZH bij mij gelukkig erg goed.

HG is niet te vergelijken met gewone zwangerschapsmisselijkheid.

7. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Jeetje, HG lijkt mij echt vreselijk! Hoop niet dat het hier zover komt.. Heb je lang in het ziekenhuis gelegen? Ik krijg nu zetpillen om tot donderdag, wanneer mijn 7 weken echo is, uit te proberen. Hoop dat het iets gaat doen!

8. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zetpillen, emesafene zeker?
    Ik heb een week in het ZH gelegen, dat viel gelukkig mee :) . Emesafene hielp me goed genoeg. Nog wel overgeven maar gelukkig niet weer uitgedroogt toen der tijd!

Spannend meid, succes woensdag en gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! Ben je ook nog gecheckt (urine nakijken bijv?) bij de HA of je niet uitgedroogt bent?

9. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

ik heb nooit op de roze wolk gezeten, Bij de eerste niet en nu weer niet.
    Ik vind zwanger zijn echt verschrikkelijk met uitroeptekens en hoofdletters.
    zeker nu voelde ik me daar schuldig over in het begin, omdat deze zwangerschap ook via de MMM komt, maar gelukkig een stuk sneller dan bij jou. Maar dat heb ik snel losgelaten, en geaccepteerd dat dit mijn ding niet is. Ik telde ook de weken af en geloof me, ze gaan steeds sneller voorbij.

voel je niet schuldig als die roze wolk niet komt, want niet iedereen heeft die. voor velen is het gewoon een kwestie van op de kiezen bijten en uitzitten al zullen de meesten dat niet toegeven, er rust toch een beetje een taboe op merk ik, je moet genieten. nou niet dus.

veel sterkte met je misselijkheid.

10. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ook iemand die met vlagen een roze wolkje voorbij ziet komen maar er vergeet op te springen. Barstte vanmorgen nog half in tranen uit toen m'n baas vroeg hoe het ging. Ik heb echt niks te klagen,maar ik kan echt verdrietig zijn,vraag me niet waarom want we willen heel graag kinderen. Ook ik tel de weken af naar het zwangerschapsverlof,want dan duurt het nog maar even! Kan uberhaupt al slecht tegen verandering dus elke groeispurt van mijn buik ben ik al van van slag.

Het geeft niet als je niet kan genieten! Twijfel niet aan jezelf dat je daarom ook een slechte moeder wordt of wat dan ook. Het is gewoon een hele aanslag op je lijf en hormonen,daar kan de een beter mee om gaan dan de ander.

Sterkte!

11. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Wow.. wat heftig zeg, zo zie je weer eens een totaal andere kant en dat het allemaal niet zo makkelijk is..
    Ik wacht zelf nog steeds op de eerste "klacht".. mijn roze wolk begon eigenlijk meteen na de test, nu zijn we 30 weken verder... Ja heb een beetje een droge huid, maar dat is dan ook alles.. en een dikke buik (logisch) wat met sommige dingen knap onhandig is..

Sterkte, je hebt nog een lange tijd te gaan..

12. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn eerste 2 zwangerschappen heb ik nergens last van gehad,alleen af en toe moe.

nu ben ik zwanger geraakt via IUI en nu ben ik wel misselijk,niet overgeven gelukkig.maar dit is wel een tweeling. merk wel dat dit heel anders voelt als mijn andere 2 zwangerschappen.ik kan nu wel hele dagen slapen,zo moe ben ik en s ' avonds heb ik weer energie.

Deel Deze Pagina