hoi. Er is vast wel iemand die dit weet. Gostermorgen heb ik diclofenac meegekregen van de huisarts. Er zitten twee peesontstekingen in mijn rechterhand. Al een week heb ik pijn en gistermorgen toch maar de huisarts gebeld. Ik kon de jongste niet meer optillen, de deur achter me dicht trekken ging niet en schrijven is helemaal geen optie. Nu moet ik 5 dagen lang 3x per dag een tablet innemen. Maar ik merk helemaal geen verschil. Nu sprak ik mijn moeder net en zij was destijds een kleine 2 uur na inname van haar pijn verlost. Maar bij mij is dat totaal niet het geval. Kan het zijn dat dat per persoon verschilt? Of moet het inderdaad vrij snel na inname gaan werken? in de bijsluiter staat alleen dat ik de 'kuur' moet afmaken zoals bij de ab-kuur, maar verder niks bijzonders. Iemand ervaring hiermee?
Diclofenac is geen kuur. Maar wat wel belangrijk is om het te gebruiken ivm PCM. Die versterken elkaar. 3d 1 diclofenac en 4d 2 PCM. Dat werkt het best.
Bij mij werkte het niet. Ik zat echt te wachten tot de pijn over ging. Dokter zei hier ook paar uur. Dit was met rugpijn. Bij mijn pols (ook peesontsteking) had ik na een dag dat de pijn iets minder scherp werd. Ik hoop voor jou dat het snel iets gaat doen!
Klopt, maar de huisarts vertelde dat een peesontsteking in principe vanzelf over moet gaan met rust. Maar ik ben doordeweeks alleen met 3 kinderen dus dat is vrij lastig. Vandaar dat ze dit had voorgeschreven als kuur. Kan even geen ander woord verzinnen haha. In de bijsluiter staat dat ik de voorgeschreven dosis en aantal pillen moet innemen. Vandaar kuur tussen haakjes.
Nog even afwachten dus. Vandaag zo goed als alles met links gedaan dus weinig gebruikt. Maar soms ben ik beide handen nodig. (Koken, de jongste omkleden etc) en tijdens een handeling gaat het redelijk. Maar zodra mijn hand weer in ruststand komt neemt de pijn juist dubbel toe. Na een tijdje trekt het dan weer weg naar de pijn zoals het daarvoor was. Na het eten de keuken opruimen en schoonmaken is bijvoorbeeld echt niet te doen vanwege de pijn. Vooral mijn duim lijkt dan in de fik te staan.
Wanneer je er hartkloppingen van krijgt weet je dat het werkt. Sorry maar ik kreeg het na mijn keizersnede. Voelde al heel snel niet goed. Dacht dat het van de stress kwam totdat ik het medicijn opzocht. Direct mee gestopt en ik neem het nooit meer.
Als je intikt bij Google : diclofenac en nieuws weet je genoeg. Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Ik vind het gevaarlijk spul.
Hier nooit hele gekke reacties gehad op diclofenac. Zelf icm pc gehad na keizersnede. Alleen de naweeën kwamen er nog flink doorheen. Mijn man heeft er zetpillen van voor als hij niersteenaanvallen heeft. Werkt dan redelijk. In de zin dat de pijn veel dragelijker wordt (behalve toen een steen zo vast zat dat die verwijdert moest worden). Wij hebben er nooit rare bijwerkingen van gehad trouwens. Werking vind ik een beetje te vergelijken met hoe t gaat met pc. Dus werkt vrij snel. Mijn man heeft weleens sterkere pijnstillers gehad, ik geloof iets morfineachtigs, maar daar werd hij echt super ziek van. Miss dus een optie om de diclofenac te combineren met pc? Heel veel beterschap iig.
Als het als kuur voorgeschreven is hoopt de huisarts op het zgn ontstekingsremmende effect, dat kan een aantal dagen duren. Laat je niet gek maken door sommige bovenstaande posts, bij korte termijn inname heb je geen maagbescherming nodig mits je klachten krijgt wel en boven een bepaalde leeftijd bent. Wat dat betreft moet iedereen dan ook vooral van ibuprofen wegblijven, wat de meeste mensen ook niet doen. Heel veel succes ne mocht en niet voldoende helpen uiteindelijk dan weer een afspraak maken bij de ha voor evt andere opties.
Diclofenac werkt bij mij helemaal niet. Wat bij mij erg goed werkt is 1 ibuprofen 400 met 1 ppc/saridon. Dan de rest van de dag geen pijn meer. Paar keer gedaan bij enorme keelpijn, waarvoor de huisarts diclofenac had voorgeschreven.
Oké, bedankt voor alle tips en ervaringen. Vrijdagmorgen moet ik sowieso bellen. Als het dan niet weg is moet ik vrijdag nog langskomen om te kijken of we het weekend afwachten zonder medicatie of dat ze wat anders gaat doen. Als het vannacht net zo gaat als afgelopen nacht bel ik morgenvroeg wel even wat ik mag verwachten met deze voorgeschreven dosis.
Jeetje en heb je geen last van misselijkheid? Volgens mij is het bijna standaard die maagbeschermer erbij. Tis een agressief goedje.
Mijn man gebruikt het nu voor een botvliesontsteking en heeft er inderdaad ook geen maagbeschermer bij. Heeft nergens last van behalve dat hij er teveel door doet onvast hij niks meer voelt. Hij zit nu aan zijn 3de pakketje. Bij hem werkt het na een uur of 2 en hij begint het weer te voelen als hij een nieuwe pil moet pakken
Bij mij werkte diclofinac ook niet, maar ibuprofen doet bij mij ook niks. Bij jou wel? Zijn beide NSAID pijnstillers dus misschien reageer je beter op iets anders. Er zijn vast wel alternatieven
Kan je geen brace krijgen voor je hand? Dat maken ze van kunststof gips en knippen ze dan open zodat je het met bandjes weer los en vast kan maken. Lijkt me in jouw geval wel heel handig! Kan je toch je hand een beetje gebruiken maar ook ontzien.
Ik heb vanmorgen gebeld en de assistente legt het even voor aan de huisarts. Na 14.00 uur kan ik terug bellen. Ik mag verwachten met deze dosis dat het na inname minder word en idd de pijn terug komt als ik toe ben aan een nieuwe pil. Inmiddels kan ik mijn rechterduim helemaal niet meer gebruiken als ik iets heb gedaan. Vanmorgen de jongste verschoond en dan ben ik toch echt twee handen nodig. Daarna was mijn duim helemaal stijf en bij een kleine beweging deed het enorm veel pijn. @pippa26 ibrupofen werkt ook niet enorm goed bij mij. Word er ook heel suf van dus gebruik het liever niet als ik alleen ben. @Snoopy1979 geen idee of dat een optie is. Heb ik ook niet gevraagd eigenlijk en ze heeft er ook niks over gezegd. Ik wacht vanmiddag even af waar de huisarts mee komt.