Bezichtiging huis, dochter meenemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 28 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Volgende week gaan we een huis bezichtigen. Kunnen we onze dochter van 4 jaar meenemen of is dat raar?

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat kan gewoon hoor.
    Ze is oud genoeg om even te wachten of zichzelf te vermaken.
    Kan me best voorstellen dat je niet voor iedere keer dat je een huis gaat kijken oppas wil regelen.

Aan de andere kant is het voor haar misschien ook wel weer heel wat om mee te gaan naar een huis wat zij bijv. heel leuk vind maar jullie niet. Een verhuizing is best hel wat voor een kind.

Het kan volgens mij dus best, maar jullie zelf kunnen het best beoordelen of zij dat kan.
    Want een kind dat overal aan gaat zitten etc. is misschien niet fijn.
    Je moet zelf wel in alle rust rond kunnen kijken en niet de hele tijd op je dochter moeten letten.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij hebben toen onze 1-jarige gewoon meegenomen. Afhankelijk van je kind zou ik het met een 4-jarige ook doen. Dat komt vooral omdat het anders voor ons niet te plannen zou zijn. Beide ouders mee ;)

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Zo te zien is er geen speelgoed in huis, dus daar kan ze niet aan zitten haha. Maar wel een goede, misschien vliegt ze het huis door en is alles gesloopt haha. Nog even over nadenken, maar het is dus niet raar mochten we het wel doen.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het kan wel maar zelf zou ik het niet doen. Ten eerste omdat ik veel bezig zou zijn met mijn dochter en dus niet echt op mijn gemak kan kijken. Maar ook omdat dit voor je docher onnodig veel spanning met zich mee brengt. We hebben de afgelopen maanden 5 huizen bekeken waarvan we dachten dit is het net niet. Nummer 6 werd het maar daar hebben we nog lang over in spanning gezeten omdat we meerdere gegadigde waren en we het ook nig maar eens eens over het bod moesten zien te worden.

Wij hebben onze kinderen die 5x wel verteld dat we gingen kijken. De 6e keer niet omdat het keer op een teleurstelling voor hen werd.

Persoonlijk zou ik het haar dan ook pas vertellen als het zeker is dat je gaat verhuizen en dan met de verkopers een afspraak maken om samen met haar nog eens te komen kijken.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben allebei onze kinderen (toen 1 en 4) bij alle bezichtigingen meegenomen. Jongste in de draagzak en de oudste liep gewoon mee. Ze vonden het niet altijd leuk mja We hebben 12 huizen bezichtigd in korte tijd, kan niet altijd oppas regelen dus moest wel en ging ook wel prima hoor.

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Nee, liever niet. Bij een bezichtiging wil je rustig de tijd hebben om rond te kijken. Wil je vragen stellen aan de makelaar en informatie horen die belangrijk is. Voor een kind is zo'n bezichtiging al snel saai. Lijkt mij niet handig als je maar half erbij bent omdat je moet opletten op je kind. Of onderbroken wordt bij informatie.

username en Bacio vinden dit leuk.
  8. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    En wat heb je verteld tegen je 4 jarige?

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dat ligt ook aan het kind, mijn dochter gaat het niet saai vinden en wij zijn gewend om haar overal mee naartoe te nemen. Vraag me meer af of de makelaar het raar vindt.

Caithy vindt dit leuk.
  10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Dat doet er toch niet toe? Zou dr gewoon meenemen!

11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij hebben het niet gedaan, onder schooltijd een bezichtiging gepland. Was dus ook niet dat we elke keer oppas moesten regelen voor ze. Hoefde ook niet vaak, eerste huis wat we gingen kijken is het geworden ook
    Wel toen de koop eenmaal rond was met die mensen z3lf een afspraak zodat de kinderen ook konden zien waar we gingen wonen.
    Persoonlijk zou dat mijn voorkeur hebben

12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Eigenlijk niet nee, maar wil geen chagrijnige makelaar haha

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wij hebben toen een paar huizen bekeken, ga voor dat eventjes niet oppas regelen. Meeste keren haar meegenomen, volgens mij een keer dat het zo uit kwam om zonder haar te gaan.

Als je makkelijk iemand kan regelen dan is het misschien handig, maar zou niet moeilijk doen. Zou niet weten waarom het raar is, trouwens.

14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dat gaan we straks na de vakantie zeker doen! Mocht dit het niet worden dan.

15. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Kan wel maar mijn zoon zal t huis al eerder van boven tot onder gezien hebben dan wij ;)

Das overdreven natuurlijk maar ik ben dan echt niet op mijn gemak en kan zelf niet goed kijken naar de dingen waar ne op moet letten.

16. Melief

Melief Niet meer actief

Wij hebben onze toen 3 jarige dochter 1 keer meegenomen maar ik vond het niet relaxed. Steeds in de gaten houden waar ze was en of ze niet ergens aan zat...

17. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Wij hebben onlangs bij de bezichtigingen mijn zoon niet meegenomen. Juist om goed en aandachtig de huizen te kunnen bezichtigen.:thumup: Zoon weet wel dat we naar een ander huis op zoek zijn en daar hard voor sparen. Hij kijkt zo af en toe ook op Funda en heeft daarbij ook zijn voorkeuren aan hahaha. :roflmao: Little does he know; we hebben net het voorlopig koopcontract getekend. :DWe hebben mijn zoon beloofd dat als we er uit zijn en weten of we een huis kunnen betalen hij ook eens mee mag kijken. We weten zeker dat hij aangenaam verrast gaat zijn met ons nieuws!!! :):):)

bloem82 en sillies vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben best veel huizen bezichtigd en de kinderen altijd meegenomen. Ik vond hun input ook van belang, kijken hoe zij reageren op het huis. Het moet voor hun ook goed aanvoelen. Een keer een vervelende reactie van een huiseigenaar gehad dat hij geen kinderhandjes op zijn muur wilde (meteen toen hij de deur opendeed en onze kinderen zag staan). Verder reageren makelaars alleen maar leuk is mijn ervaring.

Bij de tweede bezichtiging hebben we wel oppas geregeld. En we hebben een bouwkundige keuring laten doen, dus ik hoefde niet zelf de staat van de kozijnen te checken

jojo85 vindt dit leuk.
  19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Ik zou mijn 4 jarige wel meenemen. Desnoods laat ik hem even een filmpje op de telefoon/ipad kijken. Verder luisteren de meeste 4 jarige ook wel als je zegt dat ze nergens aan moeten komen enzo.
    En daarbij ben je geen uren in een huis aan het rondkijken. Dus ik zou het wel doen hoor.

20. Msee

Msee Niet meer actief

Hier onze zoon bij de 2e bezichtiging meegenomen. Hij is 3,5 en één vol energie. diezelfde dag nog 2 nieuwe huizen bekeken met een andere makelaar en die was er duidelijk niet zo blij mee. Terwijl mijn zoontje tenminste nog iets moois aan die huizen kon vinden...

Deel Deze Pagina