Pff over 3 weken hebben we de sleutel van ons nieuwe huis. Maar nu wil ik beginnen met spullen uitzoeken/inpakken waar te beginnen?
Bij het begin. Flauw, maar zou beginnen bij de spullen die je niet/nauwelijks gebruikt. De zolder leeghalen etc.
1. Alles wat je langer dan een jaar niet gebruikt hebt (je hele huis door), weggooien of op laten halen door de kringloop. 2. Alle seizoensspullen (voor jullie; herfst, winter) uitzoeken en inpakken. 3. Spullen waarvan je denkt dat je ze de komende vier welen niet nodig hebt, uitzoeken en inpakken maar wel zo dat je er evt. nog bij kunt. 4. Ongeveer een week van tevoren inpakken wat er nog over is en goed coderen wat je in welke doos doet. Evt een aantal setjes kleding klaarleggen die je zo kunt pakken. 5. Zodra je de sleutel hebt en mogelijkheid hebt; spullen onder 2. en 3. meenemen. 6. Zodra je het huis klaargemaakt hebt, rest inpakken en meenemen. Zoiets?
ja met 2 kids bijna onbegonnen werk. Ga zo maar beginnen met start zolder en dan kijken wat bewaren en wat wegkan. Wat bewaren dan kijken of het gelijk in dozen kan en dan stickers erop waar het heen moet in het nieuwe huis
Pff over 3 weken de sleutel en nog niks ingepakt?? ik had al dik 2 maanden van te voren een hele ruimte wat rechtstreeks naar de vuilstort kon en ik sta er om bekend niks te bewaren, wist niet dat ik zoveel spullen toch nog had. Speelgoed heb ik in de laatste 3 weken beetje bij beetje ingepakt zodat in de laatste week nog voldoende knutselspullen aanwezig waren. Succes!
nee nog niet veel ingepakt. Wil vanaf vandaag gaan beginnen. Na het eten besloten met de meiden de spelletjes al in te gaan pakken. Even dozen plakken en dan spellen uitzoeken wat mee moet of wat verkocht kan worden. Gelijk te koop maar zetten.
Wij zijn pas verhuisd en heel eerlijk? Ik heb van te voren niks ingepakt, we ware nogal klein behuisd vergeleken met nu en kon nergens dozen kwijt Zodra we de sleutel hadden garage ingeruimd en tuinspullen gedaan, dus alles wat we niet direct nodig hadden. En dan nog was eerst de stukadoor bezig dus konden we ook niet in huis vast wat inruimen. Was erg stressen maar uiteindelijk is alles gelukt, dus aan mij he je niks voor wat betreft tips..... Veel succes in elk geval en bedenk er komt altiijd een einde aan alle troep en stress
hebben hier wel ruimte om dozen op te stapelen. Maar gezellig wordt het er niet op. Maar begin gemaakt. Spelletjes meiden uitgezocht en ingepakt wat mee moet en apart gezet wat verkocht kan worden. Heb nu maar dozen neergezet, stort/verkoop en mee
Toevallig ben ik deze week ook begonnen met inpakken ter voorbereiding, ik hoop in de komende maanden via urgentie bij de woningstichting een woning te vinden. Als k dan de sleutel krijg zal ik het deuk genoeg krijgen met klussen en alle laatste dingen regelen, dus nu m'n kinderen met m'n ex op vakantie zijn heb k de tijd om alles uit te zoeken. Ik ben begonnen op de zolder, mijn spullen apart gezet en nu per verdieping naar beneden aan het werken. Kleding, speelgoed ed ga k nog niet inpakken. Het is vooral uitzoeken wat van mij is en wat achter blijft voor m'n ex. Kom nu ook zoveel foto albums, cd's, boeken ect die al jaren op hetzelfde plekje in de kast liggen. Best veel werk maar ben blij dat ik het nu doe! Scheelt me later veel tijd en hopelijk stress!
Vooral weggooien of apart zetten wat je niet meer wil scheelt een hoop sjouwen. En ook echt kritisch zijn. Verder had ik mijn dochter haar kamer het laatst gedaan, het is al spannend zat.
Ik begreep uit een eerder topic over verhuizen dat jij al een hele poos bezig bent om alles uit te zoeken, te verkopen en weg te gooien. Dan is inpakken zo gebeurd toch? Wij zijn ook net verhuisd. Ik heb echt in een paar dagen ons hele huis ingepakt. Begon ook zo'n 2 a 3 wk van te voren. Je moet wel lekker door kunnen werken. Kan je de kindjes niet een dagje ergens onder brengen? Succes!
Ik leef met je mee..wij verhuizen 18 september. Heb nu 2 slaapkamers helemaal uitgezocht en leeggemaakt (te kleine kleren kinderen in dozen en naar kringloop) en kasten kinderen afgebroken en verkocht (die kunnen niet mee want in het nieuwe huis hebben we overal ingebouwde kasten). Voor de rest al heel veel dingen verkocht die we niet meer gebruiken (box, wipper, buggy, kasten, ...) zodat die alvast weg zijn. Morgen komt mijn moeder en gaan we de hele dag de zolder uitmesten. Alles naar het containerpark wat weg kan, de rest in dozen voor de kringloop of mee te nemen. Dan heb ik het meeste gedaan denk ik. We hebben vanaf de 18e 2 weken de tijd om te verhuizen dus dat kan lekker op het gemakje. Het weekend voor de 18e pak ik alle kleren in en die verhuizen we de 18e alvast, samen met een aantal spullen om te eten. Mijn man verhuist dan alvast alles van de tuin en de bedden en een schilder gaat in het nieuwe huis de beneden verdieping schilderen (boven moet niets gebeuren, dus vandaar dat we daar dan al meteen kunnen gaan slapen - is het handigste want dan zijn we dichter bij mijn zoontje zijn nieuwe school en is het 's ochtends niet meer stressen om heen en weer te rijden). Heel die eerste week heb ik vakantie dus ik rij dan telkens heen en weer om nieuwe spullen in te pakken en meteen op de goede plaats weer uit te pakken. Ik ben heel blij dat we in het nieuwe huis overal ingewerkte kasten hebben..zo moeten niet eerst onze eigen kasten helemaal leeg/afgebroken te worden, waardoor ik niet weken op voorhand moet gaan inpakken of alles op 1 dag tijd verhuisd moet worden. Veel succes alleszins..ik zal blij zijn als we klaar en uitgeput in de zetel kunnen ploffen daar
was op zolder begonnen met opruimen en verkopen inderdaad. Maar al tijden niks gedaan. Vanavond als kids op bed liggen gaan manlief beginnen met de werkkamer op zolder leegpakken/in dozen doen en grote dingen te koop zetten helaas kinderen ergens naar toe brengen is geen optie. Dus maar in de avond uren steeds iets doen waar laten jullie alle dozen die jullie ingepakt hebben?
Dozen die weg kunnen doe ik direct weg. Dozen die mee moeten zet ik in de garage (die hadden we als eerste leeggemaakt zodat hier alle dozen kunnen), maar zo veel zijn er dat niet omdat ik dus niet alles van te voren hoef in te pakken. Mijn zoontje is deze week heel de week op superheldenkamp (sportkamp hier in de gemeente), dochtertje gaat morgen een dagje naar de andere grootouders. Maar als ze er is zet ik ze gewoon bij mij met een hoop speelgoed
Ik zie er echt tegenop om te gaan beginnen. We wonen klein (45m2) en hebben nog geen zekerheid over de hypotheek (sleuteloverdracht 1 september hopen we). Maar we kunnen dus nergens verhuisdozen stapelen en inpakken is dus onmogelijk! Overbodige glazen en theemokken (zolang je geen verjaardagen viert heb je niet veel nodig), winterkleding, speelgoed wat even niet interessant is, boeken, dvd's, cd's.... het liefst zou ik alles uit de kast trekken en in dozen doen. Maar die dozen passen dan weer net niet in die kasten.... Denk er ook aan dat je je vriezer leeg eet, geen lege flessen meer hebt staan en dat soort dingen. En vooral heel, heel veel weggooien. Je mag best kritisch zijn. Ik ben ooit van 5, naar 4 en vervolgens naar 2 kamers verhuisd (wel een opslagbox van 55m2) en je bewaart veels te veel!
gisteren met manlief achter het schot bezig geweest en zijn werkkamer. Wat ingepakt kon worden is ingepakt en wat van de muren kon is ook gedaan. Nu wat dingen te koop zetten. Morgenavond gaan we de voorzolder doen. Gaan steeds iets doen
Ik heb een keer onverwachts een spoedverhuizing gehad. Binnen een dag was alles ingepakt, en binnen 2 dagen was alles verhuisd. Maar van volle eengezinswoning naar een 2 kamer app duurde wel wat langer. Puur ook omdat we daar eigenlijk niet meer woonden. Mijn tip: gooi/geef weg, wat weg kan. Als je de ruimte hebt, kan je de rest inpakken. Anders doe je dat in de laatste week. Als je niet meer hoeft uit te zoeken, dan gaat het in een rap tempo. Verhuis je zelf, vraag vrienden/fam om te helpen sjouwen. We hebben een oproepje gedaan op FB koopjeshoek om tegen een vergoeding te helpen sjouwen. We gingen naar een bovenwoning en die trap is slopend. Binnen 2 uurtjes waren alle dozen en spullen boven. Een aantal heeft zelfs geholpen om de meubels in elkaar te zetten.
we hebben al hulp gevraagd aan fam/vrienden.Datum is ook geprikt dat we over gaan. Veel spullen krijgen we ook nieuw dus dat laten we in het nieuwe huis bezorgen. ZO eerste grote dingen zijn verkocht en worden vandaag al opgehaald. Morgen wordt grijze container geleegd dus proberen zoveel mogelijk in de containers te krijgen. MOrgen naar de kringloop / kledingbak is dat ook al weer weg. Nu ook eerst de vriezer en voorraad kast leeg eten
inderdaad spullen die je niet nodig hebt, bijvoorbeeld voorraad aan toiletspullen. in de keuken alvast zoveel mogelijk servies opruimen en van alles net genoeg over houden om nog mee te eten enz. Winterkleding en schoenen deel van speelgoed (als je kinderen hebt) Woonaccessoires eigenlijk gewoon alles behalve de essentiele dingen die je de komende weken nog nodig hebt. Begin per kamer om het overzicht te bewaren, en label de dozen dat je weet wat er in welke doos zit of welke kamer het terug moet komen zodat je het snel kan vinden.