Wanneer begint dreumes te knuffelen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marie85, Nov 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marie85

Marie85 Lid

Jan 22, 2016
    99
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hi allen!

Wanneer begon jullie kindje je te knuffelen? Mijn dochtertje is bijna 13 maanden en knuffelt nog niet. Ze wil wel opgetild worden en geeft heel soms een kusje (open mond), maar verder wil ze vooral weg en ontdekken :)

Was even benieuwd want het lijkt me zo heerlijk als je kindje lekker bij je komt knuffelen!

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier wel een echte knuffel kont haha! Soms denk ik ga toch even lekker spelen :) hij hangt echt heledag aan mijn benen, en wil bij niemand anders zitten bv bij oma opa ect dan is het weg duwen en jammeren!

Hij is altijd al zo geweest!

Mijn dochter inmiddels al 8 was nooit een echte knuffel kont, die wilde ook alles ontdekken, en was ook helemaal niet eenkennig of iets.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Hier vier knuffel konten vanaf de geboorte, vanaf een maand of 6 ook heel bewust knuffelen ( armen uitstrekken en dan hoofd stevig op de borst drukken wanneer ze opgetild worden ) nu ook vaak met kusjes erbij ( jongste 13 maand)

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Nou hier is het met vlagen, dan heeft ze een periode dat ze steeds wil kroelen en dan ineens wil ze er helemaal niks van weten. Kusjes vindt ze vreselijk... Handkusjes dan wel weer heel leuk :)

5. loirinha

loirinha Bekend lid

Feb 12, 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook echte knuffelkontjes vanaf het begin. Maar mn 3de is de grootste ze is nu 21 maanden en echt een knuffel klimt ook echt helemaal over je heen om te knuffelen, min puntje dit doet ze dus ook snachts. Nr 4 was helemaal geen knuffelbaby maar nu ze 10 maanden is komt ze ook echt heel bewust naar me toe en knuffelt me dan dood en tegenwoordig als ze de kans krijgt snachts ook

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter geeft sinds een week echte kusjes inclusief het kus-geluidje (snap je het :p )
    Knuffelen doet ze al een tijdje, als ik der afdroog bijvoorbeeld. Ze legt dan der hoofd op mijn schouders en zegt dan aaaaaaaaah 😍

Sommige kinderen zijn ook echt geen knuffelaars en daar doe je weinig aan ben ik bang

7. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ach mijn zoon is ook geen knuffelbeest.
    Ja hij hangt wel aan moeders rokken haha en optillen is ook fijn... Mits hij dan vooruit kan kijken he!
    Kusjes met open mond geeft hij wel (alleen aan mij)

Hij is altijd zo geweest.

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Mijn dochter is helaas niet zon knuffelkont. Allss ontdekken is veel leuker. Heel af en toe krijg ik een spontaan maar meestal moet ik er om vragen.en dan krijg ik een knuffel van hoofdje tegen mijn hoofd en weg is ze weer ;). Soms als ze moe is dan hangt ze wel even om mijn nek. Tja heb het er maar mee te doen.

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Hier een echte knuffelkont vanaf de geboorte. Kusjes en knuffelen wil ze de hele dag wel hahaha

10. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Onze dochter is vanaf 11 maanden begonnen met knuffelen en kusjes brengen. Voorheen deed ze dat nooit, wilde ze ook geen kusjes geven oid.
    En nu zit ze te spelen, komt ze even aan, armpjes wijd, knuffel en kus en weer verder haha. Zo schattig :)

11. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het moet echt in een kind zitten. Hier een knuffelbeer die met iedereen knuffelt, en kusjes zijn alleen voor mama.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,174
    23,255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook niet knuffelig. Als ik vraag om een knuffel krijg ik m meestal wel, soms niet, haha. Kusjes ook weinig, die geeft ze liever aan dr knuffels :D

13. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Oh hier idd ook echt geen knuffelkont, daar is ze veeels te ongeduldig voor. Ze geeft ook pas sinds kort echte kussen (hiervoor was het alleen een wang toedraaien), maar dan ook alleen als ze daar zelf zin in heeft :p Vaak moet ik mijn knuffelmomentjes hebben van het in de avond op bed leggen, als ik haar slaapzak aantrek haha. Maar het is nooit zo geweest dat het me is opgevallen dat ze vanaf een bepaalde leeftijd ineens knuffels gaf, wat wel nu met de kus gebeurd.

14. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

Sep 25, 2014
    798
    24
    18
    Hier begon het vrij laat, meneer vind het ook heerlijk om alles te ontdekken. Maar sinds een maand of 4 komt ie echt kusjes brengen en bij je zitten ( zeker nu ik zwanger ben).
    En sinds een maand ofzo klemt ie echt twee armpjes om me nek en plet me helemaal ( zooo lief)
    Maar het kan dus echt nog wel komen.

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Goh dochter is nu 20,5 maand, ik denk dat ze knuffelt en kusjes geeft sinds ze 16 maanden is, zoiets...
    Ook een echte knuffel- en kuskont hier :)

16. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ben benieuwd. na de eerste 7 weken alleen maar bij me te hebben gedragen heb ik helaas geen knuffel baby. Hopelijk komt het wel!

17. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Om een echt kusje te krijgen moet je bij mijn dochter echt geluk hebben. Meestal drukt ze met geweld haar voorhoofd tegen onze lippen aan. Maar sinds kort doet ze wel heel lief haar armpjes om mijn nek en knuffelt me dan, en ook mijn been wordt regelmatig plat geknuffeld:)

18. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Al mijn kinderen zaten graag op schoot, werden graag opgetild e.d.
    Maar kusjes geven en actief knuffelen? Daar heb ik echt wel een tijdje op moeten wachten ;)... Ik weet het niet meer precies, maar ze waren toch zeker 2-3 jaar voordat het een beetje begon.

Mijn oudste geeft nooit kusjes, die is meer van de zeer stevige knuffel :p. Hij krijgt ook zelf niet graag kusjes, voor hem voelt dat vervelend aan. Ik heb dus ook geleerd om hem stevig terug te knuffelen en als ik hem kus, dan is het altijd een 'stevige pakkerd'.

19. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier een knuffelkont vanaf 19 mnd. Toen hij zelf met bv stopte kwamen ineens de dikke knuffels en kussen. Alsof hij t lichamelijk contact op een andere manier zocht. Daarvoor was hij druk en onderzoekend en waren de bv momentjes echt z'n rustmomenten. Wilde, ook al kon hij vanaf 6 mnd zitten, altijd in m'n armen liggen met drinken.
    Vind t wel een van de mooiste dingen die er is: van die kleine armpjes heel strak om je heen en dan zo'n hapkus krijgen met extra geluid

20. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Zoontje van zes maanden is alleen knuffelig als hij net uit bed komt. In de ochtend dan...na de slaapjes overdag dan zet hij direct af met de armpjes, want hij wil spelen. Soms vind ik het jammer, maar vaak ook wel lekker omdat hij zichzelf al vrij lang kan vermaken. Hij speelt zo een half uur in de box. 😊

Share This Page