baby laat hoofd niet rusten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bernie, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Niet echt een probleem, maar ik vind het toch raar:
    Mijn dochtertje (8 maanden) vindt het prima om op haar buikje te liggen, maar ze blijft dan haar hoofd altijd krampachtig omhoog houden. Ze slaapt dus ook nooit op haar buik.
    Ook als ik haar (buik tegen buik) knuffel, zal ze nooit haar hoofdje tegen mijn schouder leggen. Met 2 / 3 maanden viel ze altijd zo lekker op mij in slaap als ik op de bank zat en liet ze haar hoofdje tegen mijn borstkas liggen. Nu lijkt het of ze die houding heel oncomfortabel vindt.
    Herkent iemand dit? Zoals ik zei, het is niet echt een probleem, maar als het niet 'normaal' is, dan zal ik misschien toch eens aan de dokter vragen wat het kan zijn.

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 8 maanden en altijd met hoofd omhoog. Heel af en toe laat ze haar hoofd even op de grond liggen en kijkt me dan aan lachend. Maar dat is maar heel zelden. De enige keer dat ze haar hoofd tegen me aanlegt is als ze doodmoe is en niet in slaap kan komen. Dan ga ik wiegen en valt ze zo tegen me aan in slaap. Ik denk dat het iets heel normaals is dat ze het hoofd optillen en niet neerleggen.....

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mini heeft ook altijd haar hoofdje en bovenlijfje omhoog als ze op haar buik ligt, ze is dan lekker bezig met spelen en kijken en doen. :D Ze zal nooit op haar buik slapen ofzo, wil gewoon een actieve houding. Heel soms legt ze haar hoofdje tegen mijn schouder als ik haar vastheb, maar meestal is ze dan ook aan het kijken. Ze wil niks missen! :)
    Ik vind het niet erg, ik ben zelf ook niet zo'n knuffelaar (wel met haar, maar niet bijvoorbeeld met mijn man of mijn ouders ofzo) en vind dat ik dat dan van mijn dochter ook niet mag verwachten. :)

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat doet Charlotte ook al sinds ze 3 maanden is, ze heeft erg sterke nekspieren! Heb me er nog nooit zorgen om gemaakt, zou ik eerder doen als ze het niet zou doen.

5. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Ah, fijn dat jullie dit ook herkennen. Het lijkt mij zo ongemakkelijk soms en stiekem maakte ik me zorgen over de vraag of ze misschien last van haar nekje/schouders had.
    Ook ons monstertje is uitermate nieuwsgierig en wil niets missen van wat er om haar heen gebeurd. Slapen doet ze zowiezo al heel weinig en even een rustpauze nemen is kennelijk ook niet leuk genoeg!

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het is juist goed voor haar nekje en schouders, daar wordt ze sterk van! :)

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Die van mij wil juist wel graag op de buik liggen in bed, maar legt zijn hoofdje ook niet neer. Dat gaat dus niet!
    Nu heb ik hem de laatste paar dagen al een paar keer slapen aangetroffen in bed, op zijn buik, neus naar beneden en de handjes voor de ogen.
    Vreemde houding, en als hij wakker wordt zit heel zijn gezicht in de kreukels, maar hij zal het wel prettig vinden.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook zo eentje.
    Maar het is ook vanzelf overgegaan. Meestal zette ik hem dan even op zijn billen om te spelen, al lag hij dan na 1 minuut wel weer op zijn buik.
    Het heeft een poosje geduurd, maar het ging echt vanzelf over.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva had dat ook, vanaf dat ze een paar dagen oud was, tot 6 maanden. Toen ging ze opeens op haar buik slapen :). Vanaf 4 maanden draaide ze heel vaak naar haar buik in bed, maar vertikte het om haar hoofd neer te leggen. Niet zo heel handig dus ;).

Deel Deze Pagina