Zucht... Ons dochtertje valt niet zelf in slaap. Ze brult, krijst, schreeuwt net zo lang tot ik bij haar kom en ik haar de borst geef. Vervolgens valt ze bij me aan de borst in slaap en leg ik haar in haar wiegje. Meestal wordt ze na een tijdje weer wakker en gaat ze jengelen. Meestal valt ze wel weer in slaap na even jengelen dus laat haar dan meestal ook gewoon liggen. Btw, 's avonds valt ze wel zelf in slaap en dat gaat prima...?? (Snap ik niet) Nu gaat ze volgende week wennen op het kdv (helaas is er geen andere optie) en nu maak ik me daar dus flink zorgen over... Ook uit de fles drinken (afgekolfde melk) gaat met veel moeite en bij mij al helemaal niet. Ik weet dat ze nog maar 2 maanden oud is maar ze moet straks op het kdv ook leren zelf in slaap te vallen. Zucht... Iemand tips????
Het is heel normaal dat ze nog niet zelf in slaap kan vallen. Haar gewoon in slaap helpen dus, ze gaat vanzelf aangeven wanneer ze wakker in bed kan. Bij ons was dit met 4 maanden. Hier gingen slaapjes overdag ook altijd veel slechter dan in de avond/nacht, dus dat is ook iets dat erbij hoort. Haar niet laten huilen dus, ze is daar echt te jong voor en zal niet begrijpen dat ze zelf in slaap moet vallen. Het KDV is een heel andere situatie en de meeste kindjes passen zich daar goed op aan. En anders zijn er altijd wel leidsters die een kindje op schoot houden tot ze in slaap valt, hoor. Als het niet lang duurt en het kindje is nog maar zo klein, is daar heus wel een mouw aan te passen. Met het flesje moet je gewoon veel oefenen. Probeer de fles zelf niet te geven, dit is verwarrend voor haar. Probeer ook tijdens het drinken eens niet in dezelfde ruimte te zijn.
Hier ook een meisje wat niet zelf in slaap valt. en inderdaad ook als ik haar dan weer aanleg, ik deed eerst ook echt oneindig veel pogingen enzo, maar heb me er bij neergelegd en merk nu ook dat het hier rustiger is en het slaappatroon beetje los hebben gelaten, ze heeft me blijkbaar nog teveel nodig. Op het kdv zoals hier boven al geschreven staat, weten ze echt wel raad met de situatie. Ik heb zelf ook een tijdje op kdv gewerkt en inderdaad een paar kindjes wat niet echt goed konden slapen, vaak dan bij je nemen of in de hangmat en daarna hadden ze het gauw genoeg door. komt vast ook helemaal goed met jou kleine.
Het is idd heel normaal hoor. Kinderen hebben nog een heel ander ritme als ze net geboren zijn. Ik merkte dat het bij mijn dochter vanaf tien weken goed ging. Nu is het standaard drinken, spelen/knuffelen en na anderhalf uur begint ze een beetje te jengelen en dan is ze moe. Als ik haar dan in bedje leg, dan gaat ze netjes slapen.
Hier ook hoor. In de avond en nacht gaat het gelukkig altijd goed en gaat ze gelijk slapen maar overdag kost het haar meer moeite
Je dochter is nog hartstikke jong! Mijn zoontje kon pas met 5 maanden zelf in slaap vallen. Bij ieder kind is dat anders.
Hier doet meneer het ook nog niet hoor! Sinds deze week is het wegleggen als die slaapt zelfs drama... Hopelijk komt het door de oorontsteking die die heeft en is het straks weer over
Dank voor jullie reacties. Ik voed de laatste dagen in twee delen. Als ze uit bed komt de ene borst en dan even spelen en in de box en als ze het dan zat is, meestal redt ze het een half uurtje maximaal, dan geef ik haar de tweede borst en dan valt ze bij mij in slaap en leg ik haar in bed. Dit gaat eigenlijk wel goed dus ben redelijk tevreden. Meestal wordt ze na een uurtje slaap dan wel wakker en gaat een beetje jengelen maar meestal valt ze dan ook wel weer ZELF in slaap. Vanaf volgende week zal ze het dus overdag zonder mijn borsten moeten doen, ik hoop dat ze zich een beetje snel aan kan passen zodat ze er zelf ook weinig last van heeft. 'S avonds als mama thuis is kan ze het weer lekker inhalen!
wat ik nog kan toevoegen aan bovenstaande reacties: heb vertrouwen, het komt heus goed! en goed wil niet zeggen vlekkeloos hier een meisje die ook slecht zelf in slaap komt, de fles weigerde voordat ze naar het kdv ging.. de eerste weken heeft ze op 100ml per dag geleefd (zonder jengelig te worden) en slapen gebeurt nog steeds onder speciale omstandigheden (vooral niet stil in haar eigen bedje, maar in de wagen bij de andere kindjes in de buurt). thuis viel ze tot voor kort alleen in slaap aan de borst, en heb ik me vaak afgevraagd of het wel zo handig was om toch steeds de borst te geven. maar inmiddels valt ze ook zonder borst goed in slaap. fases fases fases. het is natuurlijk allemaal hartstikke spannend (oef, die eerste keer naar het kdv), maar probeer je niet teveel zorgen te maken over het slapen/fles daar, en het slapen thuis wordt ook vast anders. ze is echt nog maar heel jong en heeft je nog hartstikke hard nodig! succes
Hier viel ze in het begin ook alleen drinkend aan de fles in slaap. Dan hop het bedje in. Daarna is dit vanzelf goed gekomen dat ik ze wakker in bedje kon leggen en ze vanzelf ging slapen, en idd ook met fases dat ze slechter insliep en dat is nu al maanden helemaal goed gekomen
Ze zei al dat er geen andere mogelijkheid was Maar hier ook een meisje dat snel naar het Kdv ging (sommige mensn hebben niet de luxe dat er oma's zijn doe oppassen ) e. Zelf kon ze toen okk niet in slaap vallen. Erger zelfs overdag sliep ze niet, alleen op de arm. Het wen dagje was dan ook flink wennen, de maandag erop moest ze een hele dag en liet ze zich gewoon wegleggen!!!! Waarschijnlijk door de drukte en alle indrukken zijn ze zo moe dat ze graag even apart willen liggen. Sinds zij naar het Kdv gaat, gaat thuis slapen ook steeds beter. Flesje deden wij ieder weekend oefenen door ml of iemand anders, maar niet door mij zelf. Succes!
Eden28: de meesten gaan rond 10/12 weken (afhankelijk van wanneer je met verlof bent gegaan). Als ik naar haar banner kijk, dan is ze volgende week ook 10 weken.
Ik heb niet alles gelezen hoor, maar bij mijn dl op het kdv hoeft ze helemaal niet zelf in slaap te vallen. Sterker nog, ze slaapt 9-10 keer op de groep . In de box, in de wipper, op schoot. Gewoon overleggen met het kdv en duidelijk aangeven wat jij hierin wil. Ik wil bv niet dat ze haar Op bed leggen en dan laten huilen, met als gevolg dat ze daar dus bijna nooit in bed slaapt. Voor hun geen probleem. Voor mij geen probleem en dl slaapt prima!
Ja mijn verlof is afgelopen; 10 weken... Dinsdag gaat ze een ochtend wennen en dan komt er nog een middag om te wennen. Gelukkig nog kunnen regelen dat ze vanaf 1 mei naar het kdv kan dus tot die tijd nog lekker thuis bij mama en op mijn werkdagen bij papa. Papa doet weer een opleiding hierdoor ben ik ''verplicht'' (financieel gezien) om fulltime te gaan werken helaas..:'( Ik werk zelf ook op het kdv van mijn dochter, wel een andere locatie. Ik weet hoe het werkt en wat de regels zijn, toch maakte ik me er zorgen om.(nog steeds een beetje) Ik weet nu ook wel dat het vast wel goed komt Wel ben ik nog erg benieuwd hoe het zal vergaan qua voeding. Ik hoop dat het m'n collega's lukt om te voeden op verzoek (ik weet dat ze niet de enige baby zal zijn) en dat ze goed drinkt uit de fles. Het komt vast goed...