hey meiden heb nu sinds een paar dagen dat ik wakker wordt van de pijn in mijn rug en bovenkant van mijn billen. nu heb ik gehoord dat het niet verstandig is om op je buik of rug te gaan liggen, dus wissel ik van li en re zij. maar op een bepaald moment, weet ik gewoon niet meer hoe ik moet liggen en ga ik maar uit bed. weten jullie of dat echt niet mag op je buik en/of rug liggen? ben benieuwd naar jullie antwoorden. groetjes
Waarom zou het niet mogen? Of het lekker is, is wat anders. Ik weet niet hoe groot je buik is, maar ik vond op mijn buik liggen al snel niet prettig meer. Op mijn rug gaat nog steeds prima. Ik zou het gewoon uitproberen als ik jou was. Je voelt wel of het kan of niet kan.
Het mag wel, als je er goed bij blijft voelen. Ik lig lekker op mijn rug, op mijn buik niet omdat dat voor mij niet lekker is. Bij mij is het zo dat zodra ik op mijn linkerzij lig mijn beeb tegen die kan aan begint te boksen, zo lijkt het Maar dat doet zo ook als ik op mijn rechter zij ligt, wel veel minder heftig. Het lijkt alsof ze dan zich chaggi moet omdraaien of zo, erg grappig! Gewoon gaan liggen zoals jij lekker ligt, en die houding zal vast nog gaan veranderen naarmate je zwangerschap vordert.
Ik lig meestal half op mijn buik. Een been opgetrokken om een beetje ruimte te maken voor m'n buik. Op mijn zij liggend voelt het altijd alsof mijn buik zo moet hangen. En op m'n rug kan ik al helemaal niet slapen. Soms helpt het ook om een kussen onder je buik te leggen of tussen je benen. Ik slaap vaak in een innige omhelzing met m'n voedingskussen (jammer voor m'n man!)