Bij stef heb ik een spoedkeizersnee gehad omdat Stef niet in kon dalen, hij paste niet in mijn bekken. Stef is inmiddels 5, maar toen op nacontrolle zei de gyn. tegen mij: Een volgende bevalling wordt OF inleiden met 36 weken (omdat stef ook 3 weken te vroeg was en 4 KG) of een geplande keizersnee. Nu hoorde ik overal dat je na een keizersnee geen ingeleide bevalling meer mag, omdat er een kleine kans op scheuren van het liiteken zou kunnen. Nu was ik gisteren op controlle bij de verloskundige en die stuurt me dus met 35 naar de gyn, voor het geval ze toch willen gaan inleiden met 36 weken... Kan dat? Heeft iemand ervaring met inleiden na een keizersnee?
geen ervaring, wel heeft mijn gynaecoloog (professor) gezegd dat ze het bij mij absoluut niet doen i.v.m. te hoog risico op scheuren van het litteken.
k had ook niet anders begrepen dan dat ze dat niet doen, maar de verloskundige zegt dat dat per gyn. afhankelijk is
Ook ik heb nog geen ervaring, maar na mijn keizersnede hebben ze aangegeven dat bij een eventuele volgende zwangerschao en bevalling, ze geen weeenopwekkers meer geven i.v.m. het risico op het scheuren van het litteken.
bij mij hebben ze dat ook gezegd in het zh ze kunnen je dan geen weeën opwekkende middelen geven ivm kans op schuren van het litteken. maar hoe ze het dan wel doen? misschien met gel of pillen proberen
Als ik dat zo lees, zou ik aangeven wat jij wilt. ks is geen pretje maar ik zou ook geen risico willen lopen op scheuren van het litteken. Ik neem aan dat jij ook wel wat te zeggen hebt?
nou het is voor mij meer dat stef was te groot paste niet door mijn bekken. Hoe zeker kunnen ze zeggen dat deze dat wel gaat passen dan. Stef was 3 weken te vroeg. het scheelt maar een week. En weer na 22 uur ween met opwekkers, een keizersnee heb ik weinig zin in
dat laatste herken ik, ik had het zelf ook nooit gekunt en Joey kwam met 41 weken.. Dus bij de 2e eis ik dat ze t anders aanpakken. Ik had Joey er nooit zelf of met de tang/pomp uit gekregen
ja daarom... kijk en ze leiden dan wel vroeg in maar het scheelt maar een week met stef. En bij stef zag je in zijn hoofd gewoon mde deuken van mijn bekken zitten en daaraan zag je gewoon dat het niet maar om 1 of 2 cm ging. Maar om een kwart hoofd..
ik zou bij de volgende controle aangeven wat jou wensen zijn en hoe jij erover denkt. uiteindelijk heb je het wel over jouw lijf en jouw kind.
Ik heb bij de eerste een spoedkeizersnee gehad. Bij de tweede schoot de bevalling niet op (erg langzame ontsluiting) en omdat ik zooo moe was hebben ze me aan een weeënopwekkend infuus gelegd. Het kan dus blijkbaar wel, geen gescheurd litteken oid. Overigens was deze bevalling 22 maanden na de ks, wellicht dat de tijd ertussen verschil maakt. Jouw zoon is al 5, dus kan me niet voorstellen dat het daarmee te maken heeft. Maar hoe het verder zit, geen idee!
Maar de gyn van toen en je vk van nu zeggen toch hetzelfde? Eventueel inleiden met 36 weken... of lees ik het nou zo verkeerd. Ik heb trouwens ook een ks gehad en ook begrepen dat je na een ks niet meer mag worden ingeleid maar dat zal wellicht per vrouw/situatie verschillen.
ja dat klopt ze zeggen hetzelfde, alleen ik had begrepen dat er in de afgelopen 5 jaar veranderd was dat inleiden na een keizersnee niet meer gedaan werd. Maar dat heb ik dan verkeerd begrepen... ach het is dus gewoon maar afwachten!
Ik heb vorig jaar een spoedkeizersnee gehad en ik ben nu weer zwanger. Volgens de gynaecoloog mag je wel ingeleid worden maar alleen met behulp van infuus en niet met gel of veter.
Ik heb bij Sam ook een spoed ks gehad. En omdat Fay in het vruchtwater gepoept had waren ze van plan om me te gaan inleiden (ze waren de spullen al aan het klaarleggen) maar toen kwam het toch uit zich zelf op gang. Ik had ook begrepen dat ze het niet zouden doen, en er zat hier maar 17mnd tussen de ks en de bevalling van Fay.
Darryl* is geboren met een spoedkeizersnee. Bij dylano en bij Dylarius ben ik allebei ingeleid. En ik was direkt een half jaar na de bevalling van Darryl* weer zwanger. Wel is het zo dat je inderdaad alleen via infuus ingeleid zal worden ipv gel of andere vaginale dingen. Met infuus is het vrij goed te regelen dat je geen weeenstorm hoeft te krijgen. Ik heb bij beide geen weeenstorm gehad en het infuus is heel langzaam steeds wat hoger gezet. Dus het kan wel hoor.
Dag mamma van stef, In het ziekenhuis waar ik een keizersnede heb gehad, is het beleid sinds vorig jaar aangepast. Daar worden geen bevallingen meer ingeleid, dit i.v.m. mogelijkheid van scheuren van de wond. Ik zou als ik jou was, gewoon even naar het beleid van de gyn vragen. Zij kunnen je meteen vertellen, welke keuze ze maken en waarom. Succes alvast!