Zwanger, en ik wordt gestoord van mijn kat!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Normaal gesproken kan ik alles van ons katje wel verdragen maar nu.....
    Het lijkt ook wel of hij een stuk vervelender is geworden.
    Ten eerste de geur van de kattenbak :x
    Maak hem om de dag schoon maar aaaaargh die lucht. Maar daar kan hij nauurlijk niks aan doen.
    Ten tweede dat geraas en geren door de kamer wordt ik knetter opgefokt van. :evil: (flat)
    Het lijkt ook wel of ie me vaker extra laat schrikken en aanvalt.
    Dan nog eens dat gezeur om wat lekkers in de keuken...
    Dan denk ik: laat me even met rust!
    Ik vind het rot, ook voor hem. Kan bijna niet meer lief tegen hem doen.
    Misschien moet hij even bij mijn ouders logeren voor een maandje....
    Nog iemand zo'n leuke interactie met haar huisdier? :(

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha lang leve de hormonen. heb het hier ook wel eens met de katten... maar ehh

jij mag geen kattenbakken verschonen he !

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Met van die ziekenhuishandschoentjes wel, dacht ik. ;)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is idd een optie.
    Heb je niemand anders die het zou willen doen?

Ieder zijn ding hoor,maar ik zou het risico iig niet willen lopen.

Ik zou je kat trouwens niet uit logeren doen. Denk dat katten over het algemeen heel snel aanvoelen dat er iets veranderd ( jou zwangerschap )
    Door hem/haar nu uit logeren te doen heb je kans dat je hem/haar juist jaloers maakt..

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Mijn zoontje van 6 doet het ook vaker voor me, lief he?
    Maar soms moet ik het toch even zelf doen met handschoenen aan.

Misschien is het voor ons allebei gezonder dat hij even gaat logeren aangezien ik mezelf moeilijker in de hand kan houden...
    Hij komt soms aangestormt en zet zich dan hard op mijn buik af, ook zo raar.
    Dan ben ik echt :evil:
    Misschien nu al jalours?

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou heel goed kunnen hoor.

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    wow... das echt jaloers gedrag zeg....

mijn kat rook het vanaf dag 1 aan me dat ik zwanger was, had toen nog niet eens getest. ik was plots NIET interessant meer voor d'r, mn man is nu dr grote liefde.
    maar ik heb toch het idee dat je een kat eraan moet laten wennen: een maandje de deur uit doen werkt denk ik niet, als de kat dan terug komt, is het gedrag nog hetzelfde.

het gaat nu beter met onze kat, ze is nog niet dol op me, en zit het liefst bij mn man, maar spint wel weer vrolijk hoor als ik haar aanhaal. ze is weer een stuk onspannener.
    de baby spullen ruikt ze ook al overal, en ik bespeur nog geen jaloers gedrag (pissen of poepen of zo, tja, katten zijn echt erg soms).

Maar moet het nog zien als de kleine er is, dat wordt weer even wennen hoor!

Kijk, als jij met je zw.schaps-hum je kat het leven zuur maakt is zo'n maandje vakantie misschien niet zo'n gek idee, hihihi

succes!

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi,

Ik heb ook 2 katten en ik moet zeggen eentje is juist veel aanhankelijker geworden sinds ik zwanger ben. Maar het grappige is dat hij wel in de gaten heeft dat hij niet meer op mijn buik mag gaan liggen. Hij komt nu altijd in mijn knieholte liggen spinnen ** zo lief** De andere is juist meer naar mijn man toegetrokken.
    Af en toe vind ik ze ook wel eens te druk maar ik denk dan maar zij kunnen er niks aan doen dat ik zwanger ben, en ik vind het ook niet fair om die 2 beestjes dan maar aan de kant te zetten. Ik denk dan ook dat het niet werkt om de kat even ergens anders te laten logeren. Dan zou je er al voor moeten kiezen om een nieuw thuisadres voor het beestje te zoeken en dat is denk ik ook niet de bedoeling of wel?

Succes ermee!

9. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    ERG herkenbaar! Ik heb 2 katten waarvan er eentje altijd heel aanhankelijk was, zeker naar mij toe. Ze kom nu niet meer op mijn schoot liggen en gaat standaard naar mijn man toe.

Ik kan ook zo boos worden op die rausbuien. Ze vinden het beiden heerlijk om mijn bank te verruïneren en alles te doen wat niet mag. Ik gooi ze dan altijd maar even buiten zodat zij (en ik :) ) af kunnen koelen.

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    herkenbaar, ik ben voor onze katten ook niet het allerbeste baasje op dit moment. ik word er vooral gek van dat ze continu op schoot willen, ik ben al blij als mn zoontje 's avonds op bed ligt en ik m'n handen vrij heb, en dan nog eens uren achtereen een kat op schoot?! het begint 's ochtends vroeg al, als ik de woonkamer in loop willen ze allemaal aandacht, en 1 kat in het bijzonder is heel irritant: hij gaat m'n benen aflikken, zo lief vind ie me :(
    het rennen door huis word ik super zenuwachtig van, de geur uit de kattenbak erger ik me ook flink aan terwijl hij dagelijks uitgeschept word.
    zowieso merk ik dat (nu al voor de 2e keer ;)) onze katten heel anders zijn als ik zwanger ben, ze zijn enorm aanhankelijk, gaan bij voorkeur bovenop mn dikke buik liggen. en wat heel typerend is, als het beebje heel erg druk is en ik last van mn buik heb, ist altijd dezelfde kat die afdwingt om op m'n buik te komen liggen (en gek genoeg komt beebje dan tot rust)

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Kon de eerste maanden ook niets van ze hebben (heb er twee). Ik liep me vooral te irriteren aan die haren. Hartstikke stom natuurlijk, want die hebben ze al jaren.
    Ik vond de een ook irritant als ze miauwde. En de ander vond ik ineens veel te schuw.
    Nu ben ik weer een beetje bij zinnen en erger ik me niet meer zo. Ik zou hem niet weg doen hoor. Voor een kat heeft een verhuizing zo'n impact. Als je hem nu voor een maand wegbrengt, en dan weer bij jou terughaalt zal hij waarschijnlijk zo van de kaart zijn dat hij nog meer probleemgedrag zal veroorzaken.
    Succes :D

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb 4 katten en die doen gewoon net zoals anders, niet liever, niet gemener...

rare katten heb ik weer...

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Goed om te horen allemaal!
    Hij is wel gewend om te logeren en niet zo snel van de kaart. Hij gaat zelfs mee in de trein enzo.
    Bij mijn moeder mag hij bijv. in de kelder snuffelen, wat hij geweldig vindt en met zijn snor vol spinnenwebben weer naar boven komt.
    Ik zou hem ook nooit definitief voor een kind verruilen hoor.
    Maar om nu even om af te koelen.
    Hij verdiend ook beter dan mijn gesnauw ;)
    Over een poosje zullen we ook naar een huisje met tuin verhuizen en dan mag hij lekker de tuin in :)

14. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik heb zelf geen katten, maar toen ik twee weken geleden bij een vriendin logeerde, werd ik zowat besprongen door haar kat. Normaal gesproken schijnt dat een heel schuw beestje te zijn, maar ze bleef maar tussen mijn benen door draaien en kopjes geven, en toen ik ging zitten kroop ze echt gelijk op mijn schoot. Ik vermoedde dat mijn zwangerschap er iets mee te maken had, maar ik heb mijn vriendin maar wijsgemaakt dat ik magische krachten over katten heb, hehehe.

15. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Wij hebben twee totaal verschillende katten. De ene houd van knuffelen en de ander moet er niets van weten. Nu ik zwanger ben is dat verschil nog veel groter..

Omdat katten oorspronkelijk jachtdieren zijn zullen ze af en toe een beetje energie kwijt moeten. Waarschijnlijk deden ze dit voor je zwangerschap ook al, maar reageerde jij anders. Als die twee van ons weer helemaal gek doen, zet ik ze met z'n tweetjes even een kwartiertje in de gang of in hun eigen kamertje (ja, ze hebben het voorlopig nog even luxe :oops: :) ) Als ze daar uitgespeeld zijn mogen ze de kamer weer in. Ze zitten er nu wat vaker, maar op deze manier blijft het voor allemaal leuk.

Succes ermee!

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wij hebben 3 katten en die reageren alle 3 anders, maar ook ik ben de gelukkige er een kat bij te hebben die constant in de buurt wil zijn, je bijna laat struikelen, op je buik gaat staan (en die kleine maar trappen ;)) ik blijf haar wel gewoon aandacht geven omdat ik echt niet wil dat ze jarloers word als de kleine er dalijk is. De katten (of alleen die) voor even wegdoen vind ik helemaal geen optie want dan lijkt het voor hun helemaal of ze verstoten worden.

17. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    he dat heb ik ook met mijn katten.. ze zijn ineens zo lief voor me.. en laten me met rust als ik beetje moe ben.. ;) maar ze komen gauw bij me liggen.. en kattenbakken kan ik alleen heel slecht tegen.. ik zeg ook iedere twee dagen tegen mn manlief.. wil je het schoonmaken.. pff.... gelukkig doet hij het voor me.. anders had ik wel een centrale voor gebeld.. er schijnt een kattebakverschoningcentrale te zijn :|

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    kattebakverschoningcentrale> echt? hahaha nog nooit van gehoord... wat grappig

19. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    vond ik ook.. maar een vriendin van mij heeft er ooit gebruik van gemaakt.. :| maar dan houdt het wel in dat het andere grit wordt gebruikt.. ik geloof op afbreekbare stof of zo.. speciaal en beter voor het milieu

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dat word voor onze katten dan al een probleem die poepen alleen op bio kat (verwende nesten). ik heb weleens een ander merk gekocht maar dan gaan ze in mijn tuin poepen :( toen weer biokat = kattebak toen weer ander merk = weer de tuin. Ze vertikken het dus echt... :( ach ja je doet wel lang met zo'n zak.

Deel Deze Pagina