zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 10 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

De afgelopen 3 maanden heb ik 2 miskramen gehad.
    Nu vraag ik me af in hoeverre de 2e miskraam te maken had met het zo snel weer zwanger worden na de eerste.De eerste is vanzelf los gekomen.
    Nu ben ik gecurreteerd....is het risico dat als ik nu weer zo snel zwanger zou raken dan groter?Of kun je ook na een curretage gewoon snel weer zwanger worden en dan toch een gezond kindje op de wereld zetten?Niet dat ik gericht ga klussen op het moment,maar ik ga ook niks gebruiken ter voorkoming van.En ik wil niet weer een miskraam krijgen,omdat het eigenlijk te snel is na deze.En na mijn HSG ben ik plots supervruchtbaar,dus ik schat de kans dat ik vrij snel weer zwanger ben vrij groot in (zul je zien dat het nu een jaar duurt ;) ) maar weet iemand hoe dit zit?

2. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    hai Suus,

Ook ik heb een curretage achter de rug. Ik heb in totaal 3 verschillende gyns gezien die mij allen vertelden dat er geen reden is om niet meteen zwanger te worden. Daarnaast heb ik het ook aan 3 van mijn vks gevraagd en aan de vk hier op de site. Tenslotte ook Dr. Google geraadpleegd. De kans op een herhaalde miskraam is niet groter dan anders. De reden dat ze je adviseren om een cyclus af te wachten is om er voor te zorgen dat je dan je termijn beter kunt berekenen. Als je lichaam er niet klaar voor is, zul je ook niet zwanger worden. Dan kan je wel een ovulatie hebben, maar zal geen innesteling plaatsvinden. Als je googlet zie je genoeg vrouwen die meteen zwanger zijn geworden na een curretage en waarvan het kindje gezond is of al ver in hun zwangerschap zijn. Er bestaat dus geen verhoogde kans, maar uiteraard nog altijd een kans op een mk. Deze is echter niet groter dan anders.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik ben trouwens ook weer aan de slag gegaan. Heb gisteren mijn ei gehad. Nu afwachten of mijn lichaam er ook klaar voor is.

liefs,
    mamaT

3. Suzanne68

Hoi...ja ,dat is wel een reactie die heel duidelijk is en waar ik wat mee kan.Ik ga nog steeds niet gericht klussen,maar ik hoef nu iig niet bang te zijn als ik wel weer zwanger raak dat ik een grotere kans heb op weer een miskraam.Heel erg bedankt voor je reactie en jij ook succes met weer zwanger worden met deze keer met wel een goede afloop.

4. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Graag gedaan.

Heb je trouwens al een zw test gedaan om te kijken of hcg uit je lichaam is?

5. Suzanne68

Ja,die heb ik wel gedaan,maar die was nog vrij positief.Maar wel een stuk lichter dan ervoor.De teststreep was toen donkerder dan de controlestreep en nu weer lichter.Maar ik was zwanger van een 2ling,dus ik verwacht dat het allemaal wat langer duurt voor het HCG helemaal weg is.

Hoe is het met jou nu?

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik hoop dat we gauw (weer) zwanger raken. Ook ik heb net een miskraam achter de rug en ik hoop stiekem weer heel gauw zwanger te raken. De vorige keer was het bij 1xtje onbeschermd gelijk raak!

Ik voel pijn in mijn zij, dit heb ik altijd een paar dagen voor mijn eisprong. Dus ik hoop dat ik gwn een eisprong heb deze cyclus. Ik ben ook nog niet van plan om ovulatietesten te gebruiken, maar gewoon spontaan te klussen (met in mijn achterhoofd stiekem een kinder-wensje) :eek:

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ook ik ben gewoon weer begonnen met klussen... ook niet gericht maar ik kon me gewoon niet meer inhouden haha :p
    Ook geen voorbehoudsmiddel gebruikt...
    Overigens had ik zondag overdag wel wat slijm en het leek op vruchtbaar slijm nou we zullen maar afwachten he ;)

8. keanosmama

keanosmama Nieuw lid

13 mei 2009
    3
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb vorige week donderdag (7 mei) een bloeding gekregen. Zaterdag de vrucht verloren en gisteren heeft de gyneacoloog bevestigd dat de baarmoeder helemaal leeg is.
    Ik verbaas me om mijn nuchtere reactie. Ik ben er wel verdrietig om maar wil niets liever dan meteen weer zwanger worden. Kennen jullie dit gevoel? Ook heb ik wel gelezen op diverse sites dat vrouwen weer zwanger worden, direct na de miskraam. De Gyn had me verteld dat het wel 6 tot 8 weken kan duren voor dat je weer een eisprong hebt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Grtjs, Marjoleine

9. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Jeetje, bij mij was het EXACT hetzelfde!! De datums en alles. Ook ik wil er meteen weer voor gaan, ik wil dat gevoel terug en denk dat dat voor mij de beste remedie is! Heb vandaag weer met de vk gesproken want morgen heb ik een echo om te kijken of alles weg is en er nieuwe eitjes in aantocht zijn. Ik mag meteen verder als het goed is.
    Ik heb net nog een kv test gedaan en die was echt SNEEUWWIT! Dus alle HCG is uit mijn lichaam dus eigenlijk hoef ik me nergens meer zorgen over te maken, dus het is helemaal niet zeker dat het 6-8 wkn duurt! Gewoon om de week een testje doen. Ze zei me ook dat vrouwen in veel gevallen vruchtbaarder zijn direct na de mk. Ik voel al wat eipijntjes, dus ik denk dat ik dit weekend weer een mooi ei heb!
    Heel veel succes!

Aan Suzanne: Ik heb ook 2 mk gehad in 3 rondes. Heeft niet persé met elkaar te maken, pas als het nog eens voorkomt moet je misschien een chromosomenonderzoek laten doen. Ik krijg dat morgen al, ik stond op mijn strepen en het werd geregeld. Eigenlijk is het 95% van de vmk een aanlegfoutje (chromosomen). Daarbij wil ik nog zeggen dat 80% van de bevruchtingen vroegtijdig afbreken en 20% nestelt zich en gaat goed. Daarna is het 10-15% kans op een mk door andere redenen of alsnog door een aanlegfout. Aangezien je een curretage hebt gehad ga ik ervan uit dat je bij die 10-15% hoort en dan geldt onderstaande misschien deze keer niet voor jou, maar dat weet ik niet. Ik denk dat curretage betekend dat het zich heeft genesteld en het niet vanzelf loskomt. Ik heb in andere topics geschreven (sorry voor de herhaling) dat we tegenwoordig gewoon te snel weten dat we zwanger zijn. Vroeger wist je het pas na 2-3 weken als je overtijd was, de testen waren niet gevoelig genoeg. Dus zoveel vrouwen hebben tig mk gehad zonder het ooit te weten. Maak je geen zorgen, je bent blijkbaar net als ik heeeeel vruchtbaar! Is positief toch! Alleen krijg je dan wat vaker te maken met teleurstelling.. Dat blijkt wel weer. Heel veel sterkte en succes in de nieuwe ronde!
    xxx Sue

10. keanosmama

keanosmama Nieuw lid

13 mei 2009
    3
    0
    0
    Hai Sue,
    Wat vreemd dat je op precies de zelfde dag ook een miskraam hebt gekregen. Het was voor mij ook de 2e maar mijn zoon zit er tussen in. We willen niets liever dan er gewoon weer voor gaan en ik zie wel wanneer ik dan eventueel weer ongi word. Hopelijk is mijn cyclus niet al te van slag.. (anders zal het precies gebeuren wanneer ik op vakantie ben)
    De verloskundige heeft net ook nog even gebeld.. nazorg.
    Wij blijven ons best doen! Ik hoop dat jullie ook snel zwanger worden!

Grtjs, Marjoleine

11. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Vrijdag word ik gecurateerd.. in februari heb ik ook al een mk gehad waarbij alles spontaan verlopen is.. Tussen het zw worden en mk ben ik een keer ongi geweest..

Iig sterkte met het verwerken.. hopelijk mag je snel en gelukkig zwanger worden... *hug*

12. Suzanne68

@Elegance......veel sterkte vrijdag!Was jij niet ook eerst een Septembermama?Wat naar dat het ook bij jou weer mis is......

Even een vraagje,misschien dat iemand dit weet....ik verlies nog oud bloed(best aardig wat) en ik heb een test gedaan vandaag en behoorlijke duidelijke streep nog.....wel lichter dan vorige week weer....maar ik zou toch zweren dat ik mijn eisprong voel....kan dit?

Voor de mensen die het niet gevolgd hebben...ik ben 2 weken terug gecurreteerd.

13. keanosmama

keanosmama Nieuw lid

13 mei 2009
    3
    0
    0
    @ Elegance: Is alles goed gegaan vrijdag..

@Suzanne68: Vind het vreemd dat je nu nog steeds oud bloed verliest.. Het kan natuurlijk zijn dat je lichaam nog bezig is om de schok te boven te komen.. maar mocht het aanhouden zal ik wel even contact opnemen met je huisarts.

Grtjs, Marjoleine

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,

misschien een idee voor jullie, er is een super fijn topic onder zwanger worden dat heet zwanger worden na een miskraam.. Ik klets daar al een tijdje mee en de meiden zijn super lief en je mag van je af kletsen zoveel je wil ;) misschien een idee voor jullie om ook eens een kijkje te komen nemen? :)

Ik heb gelukkig de curetage achter de rug.. Het viel allemaal heel erg mee op de moeheid na.. De spontane mk heb ik als zwaarder beschouwd.. nu was het vervelend om naar het zh te gaan af te wachten en om aan de beurt te zijn.. maar dan slaap je en als je wakker wordt is het allemaal achter je.. bij de spontane mk had ik het idee dat ik er emotioneel veel meer van meekreeg.. ik vroeg me bijvoorbeeld iedere keer af was het dit. is het nu echt over.. etc etc..
    Vandaag is de eerste dag dat ik me ook weer wat fitter voel en heb idee heb het allemaal achter te me te kunnen laten.. :)

Suzanne ik voel al sinds de curetage mijn eierstokken... dat is zeker weten niet mijn ei :) ik weet dus niet of het je ei is, misschien een ovu test proberen.. wat ik overal lees is dat bij een curetage toch wel een aantal weken bloedverlies is met ups en downs.. paar dagen niet dan weer wel etc etc.. schijnt normaal te zijn.. Ik heb ook sinds zaterdag nauwelijks bloedverlies gehad en toch is er opeens weer een beetje en dan is het weer weg etc.. waarschijnlijk gaat dit ook nog wel even duren :(
    Is je hcg wel al uit je lichaam? Ik heb zojiust een test gedaan en die knalde er echt nog vanaf :( alsof er niks gebeurd is en ik gewoon nog kei zwanger ben :(

Ik hoop jullie ook te zien in het andere topic! :):) moet weer snel aan het werk :(

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    sterkte alvast

ik denk dat het niet veel uitmaakt qua zwanger worden na een miskraam
    de risico naar een zwangerschap ook al is die uitgelopen op miskraam is toch groter dan normaal om zwanger te worden

ik had een miskraam in nov 2007 eind dec menstruatie gehad en eind januari weer zwanger dat werd een bbz in februari toen 22 maart me menstruatie gehad en 20 april was ik weer zwanger

succes

16. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    En dat wachten op die hcg is nou juist het ergste.. je kan het niet eens afsluiten op deze manier. We wachten 'geduldig' af.

Elegance: Zeker lieve meiden in die topic, echte kanjers en je kan daar lekker vrij egoberichten plaatsen.. hahaha.

17. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    En dat wachten op die hcg is nou juist het ergste.. je kan het niet eens afsluiten op deze manier. We wachten 'geduldig' af.

Elegance: Zeker lieve meiden in die topic, echte kanjers en je kan daar lekker vrij egoberichten plaatsen.. hahaha.

18. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0

19. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    wat dacht je mamat ik plaats mijn bericht 3 keer dan valt het meer op? :) :) :)

20. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    hihi, dat ging per ongeluk. Nou, vanmiddag ga ik zw test doen om te kijken of hcg eruit is. Had vanmorgen wel een temp van 36.6 dus de temp neemt af.

Deel Deze Pagina