Ik heb vanaf mijn 15de al af en toe rugklachten. De laatste jaren ging het goed en hoefde ik soms maar 4x per jaar naar de fysio. Nu ik zwanger ben heb ik weer last van mijn rug. Vanaf een paar weken kan ik niet ver meer lopen, weinig huishoudelijk werk meer doen, en niet lang meer staan. Hierdoor zit ik ook in de ziektewet. Ik heb hier zelf niet zoveel problemen en doe de dingen die moeten gebeuren op momenten dat ik me wat beter voel. Maar anderen maken er wel constant opmerkingen over. Was laatst even met mijn moeder in de stad,ik ging continue zitten en lange afstanden lopen ging niet meer. En me moeder wou nog verschillende winkels in, zegt ze: met jou winkelen is ook niks meer aan. Toen zei ik, dat wist je van tevoren, ik kan er ook niks aan doen. Verder krijg ik ook opmerkingen van vriendinnen en familie...nu al zoveel rugpijn en weinig meer kunnen, en je moet nog zo lang! Iedereen heeft medelijden met me, ik vindt dit totaal niet nodig. Ik voel me (op me rugpijn na) verder prima, en ik geniet van de baby in mijn buik. Tuurlijk is het lastig dat ik niet zoveel meer kan, maar ik ben allang blij dat het voor de rest prima gaat en het kindje gezond is.
najaa lekkere opmerking zeg, ik ben ook rugpatient en kon ook weinig meer mijn moeder liet me altijd uit (zoals ze dat grappig uitdrukte) die hield er rekening mee en deed korte stukjes of tussendoor terrasje pakken ofzo....
Wat vervelend van de reacties ik wil je alleen maar beterschap wensen ik hoop dat je er geen last meer van zal hebben want de pijn lijkt me ook niet niks. En denk aan je zelf al dat andere komt nog wel. Ik heb nu ook erg last van bekken banden pijn weet niet precies wat het is en kan ook geen grote stukken lopen. Heb het afgelopen zaterdag wel gedaan en in de nacht naar het zh gegaan omdat ik geen stap meer kon verzetten zo pijn deed het. Nu zijn er ook mensen die zeggen je bent niet eens op de helft en nu al dit dat bla bla bla ik erger me er ook wel aan maar ja wat kunnen wij er aan doen Veel sterkte meid
meid ! over mij lopen ze te roddelen op het werk omdat ik nu 50% werk,,,omdat ik gevloeid heb,,,maar echt HEB ER SCHIJT AAN das moeilijk maar probeer je er overheen te zetten jij en je beeb zijn het belangrijkste
Meis, niks van aan trekken hoor. Wat jij al zeg: "ik ben allang blij dat het voor de rest prima gaat en het kindje gezond is." Dat is toch het allerbelangrijkste. Letter laten praten. Ik begrijp niet dat ze dat durven te zeggen en al helemaal niet van je moeder. Sorrie. Meis lekker laten gaan je weet wat er over een aantal maanden is. Dat heb je er allemaal voor over
Wanneer mensen opmerkingen maken over mijn rug- en bekkenpijn, dan zeg ik heel rustig (terwijl ik ze diep in de ogen aankijk): 'nou, dat moet ontzettend vervelend voor jou zijn, dat ik zoveel pijn heb...' En blijf ze dan rustig nog een paar seconden aankijken. Kan er echt van genieten wanneer ze dan blozend hun gezicht wegdraaien muawhadiehaha...
Damn, een zwangerschap lijkt me effectiever dan welke assertiviteitstraining dan ook. Wat moet je dan voor jezelf leren opkomen zeg.... M'n collega's/baas probeerden mij nog even vandaag op teamvergadering te laten komen terwijl ik al een week verlof heb. Nou dan moet je ook glashard nee leren zeggen. Respect hoor dames !
Ik ken dat, ik heb een beknelde zenuw in mijn been en bekkeninstabiliteit, moet daardoor ook elke 10 minuten zitten. Niemand vraagt nog of ik ergens mee naar toe ga want er is toch niks aan. M'n vriend komt ook elke keer met leuke dingen om te doen en dan krijg ik een: o nee dat kan jij niet.
Gelukkig reageert mijn vriend niet zo, hij is alleen in het weekend thuis (hij is militair) maar gaat gewoon rustig in het weekend het hele huis schoonmaken. Hoef hem niks te vragen, hij doet het uit zichzelf, om mij te ontlasten. Vind ik wel heel erg lief
wat kunnen mensen toch lekker bot zijn he? dat zijn vooral de mensen die alleen maar aan hunzelf kunnen denken en hoe lastig het wel niet voor hun is dat jij nu niet alles kan, pfff, inderdaad, als ik dat zo lees is zwangerschap DE assertiviteitscursus van je leven. sterkte met je rug, het is niet niks om veel pijn te hebben.
Sterkte meid...en tis niet altijd makkelijk, maar laat ze maar lullen! Het gaat om jou lichaam en jou beebje! Heb zelf ook bekkenpijn, nog uit mijn vorige zwangerschap en tis nu weer erger geworden en heb altijd van ieder veel begrip gehad behalve op het moment op het werk...maar ja!