Verschil knaltest / tuurstreepje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door boomstam, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Hi iedereen

Ik had even een willekeurig vraagje..

De een heeft op de NOD een knaltest, de ander pas na een week overtijd een tuurstreepje... Kan dit iets zeggen over hoe de zwangerschap zal verlopen? Bijv. knaltest meer kans op een goed verloop en tuurstreepje kan nog mis gaan?

Vriendin van mij heeft vandaag een tuurstreepje gehad, 10 dagen overtijd. Ik had na 2 dagen overtijd een knaller. Vandaar dat ik me dit dus afvroeg.

2. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Geen idee,

Ik had bij m'n dochter pas na 3 dagen na NOD een knaller... Geen complicaties verder hoor. En nu 2 dagen na NOD pas een goeie positieve test... Dus ben weer benieuwd 😁

3. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Kan ik heel kort op antwoorden: Nee :p dat zegt niet zo veel.

Alleen bloed prikken om de zoveel dagen en hcg waardes vergelijken zegt iets over de ontwikkeling in een vroeg stadium.

4. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Het kan zeker wel wat zeggen als je maar weet wanneer je eisprong was! Weet je dit niet heel zeker dan kan t alle kanten op!

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat Dubbeltje en Smeetjhuh zeggen...

Op zichzelf is het niet heel erg positief als het bij 10 dagen overtijd (24dpo) nog heel erg laag is. Behalve als je eigenlijk nog niet echt overtijd was, omdat je ei later was.

En hCG moet elke 48-72u verdubbelen. Die mate van verdubbelen is veel belangrijker dan de waarde op zichzelf. En die verdubbeling is eigenlijk alleen maar secuur te volgen met bloedtesten. We doen het wel, door meerdere dagen te testen en te kijken of de streepjes oplopen... Maar dit is wel kwetsbaar, want je urine kan net niet goed geconcentreerd zijn en je krijgt lichtere streepjes die niet terecht zijn..

6. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Ze heeft eindelijk een dikke streep. Joehoe samen zwanger. Pas na een dag of 15 een streep.

Deel Deze Pagina