Ik heb niets gedaan. En mij werd het ook niet aangeraden hoor. Toen ik weeen kreeg kon ik ze gewoon wegpuffen hoor daar heb ik geen cursus voor nodig gehad. @mama90 Dat iemand een ruggenprik heeft betekend niet dat de bevalling niet zwaar kan zijn hoor. Ik heb ook een ruggenprik gehad en ben blij dat ik die keus heb gekregen en zo wel zelf mijn kind ter wereld heb kunnen zetten. Ik was na 5 dagen inleiden namelijk behoorlijk moe en als ik die ruggenprik niet had gekregen op het laatste dan had ik geen kracht meer gehad om mn eigen kind op de wereld te zetten. En ja weeen doen pijn idd. Maar die pijn is voor ieder anders. Voor de een te doen en voor de ander ondraagbaar. Jij kan niet bepalen voor een ander wat pijn doet en hoeveel pijn dat dan wel niet doet.
Nou idd ook met ruggenprik kan je wel degelijk een zware bevalling hebben. Die van mij bijvoorbeeld. Ik had langdurig gebroken vliezen, gelijk al hele heftige weeën die 20 uur hebben geduurd. Ik trok het niet meer. En op een gegeven moment op advies van de gyn. een ruggenprik gekregen. Heb een paar uurtjes iets rustiger kunnen doorkomen maar de bevalling zelf was ontzettend zwaar. Ik heb uren moeten persen, hartslag van zoontje begon te dippen, duurde veel te lang allemaal en noem maar op. Dus een beetje makkelijk gezegd, die opmerking over een ruggenprik. Ik heb trouwens ook altijd stellig gezegd het niet te willen. Maar je weet nooit hoe je bevalling gaat verlopen.
Hier niks gedaan, ben daar absoluut geen typetje voor. En achteraf vroegen ze mij welke cursus ik had gedaan, omdat ik zo goed kon persen dat ik Beer met 3x persen ter wereld heb gelanceerd. Gelanceerd was de term die de artsen gebruikte, dus dat betekend genoeg lijkt me. En ruggenprik, ja heerlijk! Vooral als je urenlang fikse weeen heb,en totaal geen ontsluiting erbij krijgt, en de hartslag van je kindje daalt als je een wee krijgt, en hij er met spoed uit moet. Soms moet t gewoon, en dan is t heel erg om te horen dat er vrouwen zijn die neerkijken op bevallingen met een ruggenprik. Soms kan je niet anders, en is t verstandiger om een ruggenprik te krijgen, ipv totaal uitgeput aan je bevalling te beginnen.
Vrouwen die een ruggenprik hebben gehad zouden zich niet hoeven verdedigen tegenover mensen die altijd maar een vooroordeel hebben. Bleghhh... Die bevalling hebben we nog niet eens gezien. En over de zwaarte van bevalling, alsof ze verdooft hebben na 5 minuten weeen.
Laat ik eerst zeggen dat ik het een leuke serie vind om te kijken. Wat betreft de discussie rond de ruggenprik, eigenlijk erg dat daar nog steeds een discussie over moet zijn toch? Ik heb er ook een gehad, ik heb altijd geroepen dat ik het nooit zou doen. Maar die ontsluiting bij mij wilde gewoon niet vorderen ondanks de heftige weeën. Ik ben erg blij dat ik hem heb gehad.
Ik blijf me überhaupt verbazen om alle reacties in deze serie. Maar gewoon niet bij nadenken, dan kan ik er wel om lachen. Ik zou er bijvoorbeeld niet aan moeten denken dat mijn man zo als een gek zou gaan rijden, omdat mijn 'water' gebroken is. En dat op een ritje van 4 min! Al zou je er dubbel zo lang over doen met normaal rijgedrag en minder risico om dood in de goot te eindigen. Dan ben je normaal nog RUIM op tijd in het ziekenhuis. Die uitzetlijst had ik vooraf al in huis hoor. Je weet toch dat je maandverband enz nodig hebt in je kraamtijd. Mijn man vind het prima om hiervoor naar de winkel te gaan, maar dat kan je toch ook best zelf. (tenminste als je ook gewoon nog overal naar toe kan) Miss Barbie kan wel gluren bij de tattooshop enz, maar ff haar eigen maandverband halen zit er niet meer in.
Joh ik snap deze discussie niet. Jullie hebben toch allemaal een kindje op de wereld gezet, met of zonder medicatie, flesvoeding of borstvoeding, nou en?! Iedereen is en blijft toch een mama? Maar goed, misschien moet je zelf een kindje hebben om dat te snappen, misschien komt dat bij mij nog wel. Vooruit kijken, dat kost toch geld bij deze serie of niet?
Ehm...een bevalling kan best zwaar zijn ondanks dat je een ruggeprik hebt gehad hoor, wat is dat toch altijd met die vooroordelen. Ik wilde het liefst thuis bevallen zonder toeters en bellen maar helaas is het anders gelopen en ja van de 14 uur pijn die ik heb gehad kon ik 2,5 uur tot rust komen door de ruggeprik, de andere bijna 12 uur van mijn bevalling ben ik fluitend en zingend doorgekomen... geen centje pijn.... zucht.....
Van Barbie naar de ruggenprik. Moet ze lekker zelf weten. Toen ik in een weeenstorm terecht kwam wilde ik maar een ding een ruggenprik. dat die daarna ook nog niet hielp maak niet uit. Uit eindelijk ks. maar dat ze hem wilde kan ik me goed voorstellen haha. Grappig verhaaltje. Mijn nichtje is 7 juni getrouwd en heeft s avonds het feestje gegeven in het cafe wat barbie nu gaat runnen met haar man. Vond het wel grappig. Wist niet dat de barman daar de broer van was. Kom ik nu pas achter.
Nee niet meer. Mattel is erachter gekomen en er staat nu een dwangsom tegenover. Alles moet worden ingeleverd, tshirt, muntjes, posters... Ik snap niet dat ze dat van tevoren niet hebben gecheckt. Dus nu is het Club Cherso