Eerste woordje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mammie van Roy, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wanneer gaan kindjes eigenlijk 'praten'.
    Gisteren zei Roy namelijk 'papa'. Hij zegt al wat langer papapa, en mamama, wawawa enz. Maar nu kwam mijn vriend de trap af en toen Roy hem aankeek zei hij heel enthousiast 'papa'. Ik heb dus wel het idee dat het dit keer bewust was, maar het lijkt me zo vroeg??
    Of kan het al wel.

Gr. Marieke

2. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Ik denk dat sommige kinderen al vroeg zijn met bepaalde woordjes.
    Onze dochter zegt ook al een tijdje pappa en mamma maar nog niet bewust naar ons toe gericht.

Gister waren we aan het fietsen met haar voorop en toen moest ik even afstappen voor een auto, toen fietste er een meneer langs en Jelisa zei: pappa!!
    Ik zei: dat is pappa toch niet:D

Maar ik denk dat jou kindje misschien al vlot is met woordjes en de bewustwording van pappa en mamma!

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Dat kan heel goed hoor. Hier was het eerste woordje ook met 7 maanden: Bal. Daarna volgden papa en mama en toen ging het opeens zo snel dat er wekelijks nieuwe woorden bijkwamen (toen was ze 16 maanden en zat ze al op 100 woorden). Echt superleuk, Geniet er maar van!! :D

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    O ja hoor, genieten doe ik er zeker van.
    Alleen jammer dat het papa was en niet mama :p
    Vind het alleen zo raar als je als moeder zo graag wilt dat je kind iets zegt terwijl dat nog helemaal niet kan. En dan overal gaat vertellen dat je kind al papa kan zeggen....
    Alles op zijn eigen tempo!

O ja en hij roept al een paar dagen "hebbuh" :D (gelukkig niet bewust, haha). Hij wijst of kijkt ook nergens naar.

Gr. Marieke

Deel Deze Pagina