wanneer begon bij jou de misselijkheid??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mjansen, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjansen

mjansen Lid

11 apr 2009
    10
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik ben nog niet zwanger, maar we gaan er binnenkort wel voor.

Nu ben ik heel benieuwd wanneer jullie misselijk werden (welke week) en/of jullie echt meteen vanaf de eerste week misselijk werden, hoe heftig was het??
    Soms hoor je namelijk dat mensen niet misselijk zijn.

Ik weet dat dit dan niks zegt over hoe het dan met mij zal zijn, maar ik ben gewoon benieuwd hoe iedereen dit heeft beleeft.

Groetjes Meggie

2. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ik was 6 weken zwanger toen ik voor het eerst af en toe een klein beetje misselijk werd. Bijvoorbeeld als ik de vuilnisbak ging legen. Met 7 weken werd het erg, met 8 weken nog wat erger. Tot ik iedere dag fijn stond te k*tsen :( :p Maar dat is dus per persoon verschillend. Nu is het overigens bijna over;)

3. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ben ook niet zwanger dus ik lees even mee, zit nu 8 dagen na me ei, ben heel af entoe licht misselijk..

4. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik was zo'n 6 weken zwanger toen ik heel erg misselijk werd. Het heeft t/m de 4e maand geduurd, echt afschuwelijk was het!

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben nu af en toe met vlagen misselijk. Maar als ik wat eet zakt het.
    Bij mijn dochtertje begon het met 7 weken heel heftig.

6. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Bij mij vanaf de 6e week soms af en toe een misselijke bui, vooral 's avonds. Maar ik heb nog maar 1x een date gehad met mijn WC pot en dat kwam meer door de zak chips die ik verorberd had na het avond eten... bolognese... bleghhhh was een beetje te veel van het goede.
    En daarbij; het verschilt heel erg per persoon!!!
    Voor het zelfde geld k*ts je 9 maanden lang of helemaal niet.

7. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Yep.. je kunt ook helemaal niet misselijk worden. Maarja, ik wíst gewoon dat ik misselijk ging worden tijdens de zwangerschap. Ik wordt al misselijk van een schommel:p Maar als je een beetje weet hoe je lichaam werkt kun je de misselijkheid heel goed in toom houden door regelmatig te eten:)

8. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Ik ben mijn vorige twee zwangerschappen niet misselijk geweest en nu tot nog toe ook nog niet.
    Hopen dat het zo blijft.
    Groetjes

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik werd tussen de 6 en 7 weken heel erg misselijk. Kon met 7/8 weken al niets meer binnen houden. Dat heeft tot 16 weken geduurd en daarna is het langzaam wat afgezwakt tot het met 24 weken helemaal weg was. Heb ook nog 3 keer in het ziekenhuis gelegen wegens de misselijkheid (uitdroging etc).
    Maar je kunt alle gradaties hebben tussen helemaal niet misselijk tot de hele zwangerschap heel erg misselijk... En helaas is er van te voren niets over te zeggen wat er bij jou gebeurd. Soms lijkt jouw zwangerschap op die van je moeder, maar dat is dus ook niet altijd zo.

Overigens is sommige misselijkheid goed te bestrijden met eettips etc, maar dat wat ik had daar hielpen de normale tips echt niet meer tegen....

10. linaris

linaris Lid

28 apr 2007
    27
    0
    0
    Hoi,

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik helemaal niet misselijk geweest, maar nu krijg ik vanaf een uur of drie 's middags geen hap meer door mijn keel, dat is nu al een aantal weekjes, dus ik denk dat het bij mij ook zo rond de 6 a 7 weken begon, niks aan iig. Het enige voordeel is dat je minder snel aankomt ;) ;)

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    haha, ik denk ineens...'huh mn topic is verplaatst', maar ik zie dat jij precies dezelfde titel hebt gebruikt voor je topic!!!

Bij mij begon de misselijkheid ongeveer een week geleden. Maar het is maar heel licht en ook niet elke dag. En ik heb t 's avonds en niet 's morgens. Ben ook pas net zwanger, dus misschien wordt t nog wel erger. nu is het nog goed te doen :p

12. Pino200

Pino200 Lid

12 jan 2009
    65
    0
    0
    Uden
    Nou ik ging er fluitend doorheen, vanaf week 30 heb ik alles overgegeven wat ik opat, dus tja het kan ook nog heel laat.....

13. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik ben misselijk vanaf 4 weken ongeveer.. Niet dat ik moet overgeven want dat lukt me niet, maar wel de hele dag door een misselijk gevoel! Maar dat geeft me ook het gevoel dat ik echt zwanger ben!!

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Bij dean kwam het rond 6,5 week en was ik de hele dag kotsmisselijk. Gelukkig niet overgeven. Rond een week of 11 was over.. alleen moest ik tot 20 weken altijd kokhalsen onder de douche.

Nu ben ik smorgens al wat raar in mijn maag en als ik savonds moe ben ook.

15. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Dat van dat moe zijn is ook helemaal waar.. Ik ben om half 7 sávonds gewoon misselijk van de slaap.. Als ik dan even een half uurtje mn ogen dichtdoe valt het wel weer mee!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    heb ook nog nergens last van maar ben ook nog maar 7 wk zwanger, dus wat niet is kan nog komen.. Kan niet alles meer zonder problemen eten, word af en toe een heeeel klein beetje misselijk maarja hoort erbij natuurlijk..

17. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Ik ben bijna 8 weken en ben al vanaf de vijfe week met vlagen misselijk. Nu lijkt het erger te worden. Ik ben nu kostmisselijk...

18. marissie83

1 feb 2009
    35
    0
    0
    hoi allemaal,

ik ben nog niet zwanger maar lees vol aandacht jullie verhalen. nu is mijn vraag en dat is volgens mij al wel vaker gesteld maar als je misselijk bent vanaf week 8 is dat inclusief de 2 weken die je cadeau krijgt?
    want je bent toch als je test op de dag van je nod 4wk?

ps. gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!

19. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi Marissie83

Ja dat is inclusief de 2 weken voor je eisprong.
    Bij een zwangerschapstelling krijg je twee weken cadeau.
    Als je test op de dag dat je ongesteld moet worden positief is ben je al vier weken zwanger. Leuk hé!

Groetjes

20. marissie83

1 feb 2009
    35
    0
    0
    ja, zeker leuk!! :) ik hoop dat ik het binnenkort ook mee mag maken! en ook de misselijkeheid hoop ik een beetje te mogen ervaren (hoort er toch een beetje bij, toch)
    erg bedankt voor je reactie!
    ps. vanaf wanneer merkte jij dat je zwanger was? ik heb vandaag als het goed is mijn ei en gisteren nog geklust en was benieuwd wanneer ik iets een verandering misschien zou kunnen voelen.

Deel Deze Pagina