Hoi, Bij de eerste ben ik zwanger geworden na bijna 6 jaar en 6 IUI pogingen dus durfde ik nergens op te hopen en heb ik niet bewust iets gevoeld. Mijn tweede dochter kwam er spontaan achteraan toen ik nog borstvoeding gaf en nog niet ongesteld was geworden na de bevalling van de eerste. Toen was ik heel moe en werd ik ineens misselijk toen iemand mij een speklapje van de bbq aanbood ( normaal zeg ik daar geen nee tegen) toen heb ik een test gedaan en die was positief. De dag erna een echo gekregen omdat ik geen idee had hoe ver ik was en toen was ik al ruim 9 weken. Nu de tweede poging na het stoppen met de pil met ovulatietesten in de weer geweest. 5 dagen voor de dag dat ik ongesteld moest worden werd ik heel emotioneel om niets ( dat is niets voor mij) dus een test ertegenaan gegooit en die was heel licht positief 3 dagen voor NOD positief getest met de digitale test van clear blue. Nu ben ik gelukkig nog niet misselijk ( vorige keren ook niet echt geweest) alleen ontzettend moe. 14 mei de eerste echo ! Succes met de spannende tijden. Groetjes
bij mij lijkt het wat erger te worden. Ik zit nu op ruim 8 weken. Heb sinds een week of 2,3 af en toe een misselijk gevoel, wat met wat diepe zuchten wel weg gaat. Sinds de afgelopen dagen heb ik dat vaker. Gisterenavond was het ineens erger; zuchten hielp niet echt en tijdens het tandenpoetsen werd het helemaal erg. Heb me 5 minuten heel ellendig gevoeld, maar toen zakte het weer. Tot nu toe nog niet daadwerkelijk overgegeven, gelukkig. Ik hoop ook niet dat het erger wordt, want we gaan over 2 weken op vakantie...
hoi hoi, Ik werd al misselijk de 1e week na de innesteling. Snapte toen natuurlijk nog niet waarom ik misselijk was maar wat later viel natuurlijk het kwartje, het was voor mij 1 van de redenen om te testen. Ik ben tot nu toe iedere dag misselijk, bijna de hele dag door. Maar door telkens kleine beetjes te eten, "overleef" ik het wel. Heb gelukkig nog niet 1x hoeven over te geven, dat scheelt Wel grappig, mijn zwangerschap lijkt helemaal niet op het geen wat mijn moeder heeft mee gemaakt; zij was in ronde 2 zwanger, ik heb een jaar geklust. Zij was helemaal niet misselijk en had helemaal geen klachten, ik geloof dat ik alle standaard klachten al heb en ik ben pas 5 weken en 6 dagen zwanger....
ik was ook heel snel misselijk, al voor ik wist dat ik zwanger was eigenlijk, en dat wisten we al met 4 weken. Ik ben nu ruim 8 weken en nog steeds regelmatig misselijk, maar vooral week 6 en 7 waren erg.
Ik werd met 5 weken misselijk. De eerste week was nog wel te doen, toen was ik af en toe misselijk en 's avonds moe. Maar een week later sloeg de misselijkheid ineens in volle hevigheid toe. Ik was de hele dag en nacht continu misselijk misselijk misselijk en al snel kon ik alleen maar liggen. Medicijnen en 4 dagen opname met infuus hebben me er doorheen gesleept. Met 12 weken was ik niet meer continu misselijk en kon ik weer bv een boekje lezen of wat tv kijken. Maar ik was wel nog iedere dag misselijk, tot een week of 19. Daarna nog af en toe een paar dagen licht misselijk, beetje ups en downs door de zwangerschap heen. De eerste periode hielp bij mij helemaal niets tegen de misselijkheid (alleen medicijnen een beetje). Ik hoop dat als ik ooit nog durf voor een tweede te gaan dat ik dan normale misselijkheid mag hebben, want ik hoop dit echt nooit maar dan ook nooit meer mee te hoeven maken!! En het is echt onzin dat als je een beetje weet hoe je lichaam werkt dat je wel weet hoe je de misselijkheid kunt bestrijden (zoals iemand schreef). Ik ben normaal gesproken bijna nooit misselijk en overgeven hoef ik al helemaal nooit. Mijn lichaam werd volledig overgenomen door de hormonen, ik voelde me absoluut niet meer mezelf! Overigens waren een uur na de bevalling alle klachten als sneeuw voor de zon verdwenen! Wat een opluchting !!
Ik ook al voor mijn nod. Bij vlagen misselijk en 1 dag heel erg, had het toen ook steeds heel warm en heb toen ook overgegeven. Nu is het weer bij vlagen, maar niet zo erg meer als die ene dag..
Hoi, Bij mijn eerste zwangerschap had ik geen last van misselijkheid.. heel blij mee... Bij de tweede begon het met 6 weken en is gebleven tot een week of 14-16... En nu bij de derde weer met 6 weken misselijk geworden.. Er is dus niks van te zeggen... Helaas, maar gelukkig is het voor het goede doel... Groetjes Catheleine
Veel dames dus rond de 6e week. Had ik bij de 2e keer ook. Ben benieuwd hoe het nu gaat. Heb nu meer 'weeig' gevoel, met vlagen. Niet extreem misselijk, zeg maar.
Dat van die zes weken kan verklaard worden doordat je hCG vanaf die week opeens een piek inslaat (tot wk 16). Elk lichaam reageert weer anders op die hormonen, ik ben zelf hooguit wat duizelig en ik heb wel last van zuur. Grappig is dat ik juist wel precies zoals mijn moeder reageer: niet echt misselijk, wel een afkeer van koffie, moe, en (voor mijzelf onverwacht!!) snel zwanger geraakt. Maar ja, wat niet is qua misselijkheid kan rustig nog komen.
Ik wist 3 dagen voor de nod al dat ik zwanger was. Testte toen al hartstikke positief. Ben misselijk vanaf 5,5 week. Kon het toen met eten redelijk oplossen. Ben vanaf week 7 behoorlijk misselijk en geef ook nu zo nu en dan over. Kan het niet meer met eten oplossen en voel me er verre weg van prettig onder, omdat alles wel doordraait, je werk, je prive en in mijn geval mijn paard. Ben normaal iemand die weinig misselijk is en geef eigenlijk nooit over.
Ik denk dat ik nu ongeveer 5 weken zwanger ben, maar weet het nog niet zeker. (Onregelmatige cyclus, nog niet bij de vk geweest.) Ik ben al een paar dagen misselijk. Eigenlijk begon het bij mij vlak nadat ik mijn menstruatie verwachtte. Maar nogmaals; die is erg onregelmatig. Ik kan dus eigenlijk niet in 'dagen overtijd' uitdrukken wanneer ik misselijk werd. Mijn langste cyclus tot nu toe wat 36 dagen en ik heb nu met 38 dagen getest. Toen was ik al een beetje misselijk.
Ik nu echt vlagen erg misselijk, maar nog niet hoeven overgeven!! Vorige zwangerschap ( die helaas in een miskraam eindigde) was ik helemaal niet misselijk.. krijg het nu dubbel terug, bah! Vooral 's avonds heb ik het idee dat het erger is, maar kan er nog geen touw aan vast knopen... Ach, kweet in ieder geval dak zwanger ben
Ik lees even mee al ben ik nog niet zwanger (of al wel?) Tijdens mijn eerste zwangerschap dat eindigde in de 6e week ben ik ook helemaal niet misselijk geweest. Nu heb ik een afkeer van cola... als ik er al aan denk, denk ik bah... maar niet misselijk. Ennuh... ik leefde op koffie en cola! Met koffie let ik nu op en de cola mis ik niet eens! Heul vreemd... Soms (ook op momenten dat ik niet aan zwangerzijn/worden denk) voel ik me weeïg en afgelopen vrijdag was ik 2 x heel even behoorlijk misselijk trouwens. Groetjes Cyntje
Ik ben al misselijk sinds dat ik een week of 5 zwanger ben.. Ik hoef niet over te geven nog .. maar ik vind het verschrikkelijk!
hoi ik heb nu ook een sterk vermoeden dat ik zwanger ben. nu als ik zwanger zou zijn in week 4 al de hele dag misselijk. wagenziekig gevoel. geeft wel hoop liefs
En wel ja, sinds 6 wk precies: misselijk en voor erg veel dingen een afkeer. Ik lust zowat niks en vind alles stinken.
Ook hier misselijk sinds week 6, in het begin was ik alleen in de ochtend misselijk, maar later ook in de avond. Overgeven lukt me niet, wel tot 2 keer toe erg veel last gehad van zuur. Heb er nu nog last van. Al heb ik er de ene dag meer last van dan de andere.