wanneer begon bij jou de misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door missguit, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Das wel heel vervelend zeg :( 10x per dag overgeven, das wel erg vaak! Ik weet niet of je iets aan mijn tips zou hebben, bij mij helpt het om even echt te eten (paar boterhammen) zodra ik misselijkheid voel opkomen. Maar aangezien ik slechts beperkt misselijk ben kan het best zo zijn dat dat bij jou juist averrechts zou werken... De huisarts kan je overigens medicijnen geven tegen misselijkheid als je het zat bent!

2. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Tussen week 6 en week 7 begonnen. Eerste zwangerschap ook (tem 14 wkn), daarbij veel moeten overgeven en 5 kg kwijt. Nu de hele dag door, maar niet overgeven.

3. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    eerste zwangerschap 's middags en 's avonds misselijk maar niet overgeven dit was ong. van week 6 tm 16.
    Bij deze zwangerschap gelukkig geen misselijkheid.

4. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Had tot ong 10 weken weinig trek in eten

Erna trok het weg en vanaf de 14e week juist heel snel vol van eten en wel misselijk gevoel maar niet misselijk in de zin van overgeven!

5. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Vandaag! (6+1) :$

6. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

bij de eerste 2 nooit last van gehad, bij de kleine meid was ik al een week voor me NOD misselijk kon dus niet missen eigenlijk!

7. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Nee, nog niet geprobeerd, bedankt! Ik drink veel spa, maar cola lijkt me ook leuk voor de afwisseling.

@Emily, dat wilde ik nog tegen je zeggen: spa helpt bij mij, NA iets te hebben gegeten (ervoor heeft geen goede uitwerking bij mij).

Overigens heb ik vanochtend heel klassiek voor de eerste keer overgegeven.
    Omdat ik water had gedronken.

8. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Hier ben ik sinds ik de 6 weken ben gepasseerd vooral 's ochtends flink misselijk. Heel 'sfeervol' de kerst begonnen met overgeven.. en sindsdien vrijwel iedere ochtend wel een x.

Ook kan ik enórm misselijk worden bij het zien van vlees, of het ruiken van vlees of jus... vre-se-lijk vind ik dat. Koken is ook echt een crime; dat doe ik kokhalzend :p

9. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    @poetje: bah, elke dag overgeven lijkt me echt verschrikkelijk! Heb met je te doen...

10. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Tot vandaag was ik er an sich wel 'blij' mee... Ik had twee weken terug niet zo'n heel fijne echo gehad... en vond de verergering van de kwaaltjes hoopgevend.
    Vandaag superecho gehad, dus... Maar hoop dat ik het gewoon kan volhouden. Een keer vind ik nog te doen... de rest van de dag kan ik het aardig inhouden, alleen eten koken is dan weer een crime ;)

11. JannekevL

JannekevL Lid

12 dec 2011
    38
    1
    8
    Ik was vanaf week 5 met vlagen misselijk, maar dat trok snel weg door te boeren. Moest er om lachen, leuk om die kwaal te hebben. Vanaf begin deze week heb ik het erg zwaar, ben erg misselijk, gister voor het eerst ook overgegeven, moe en lusteloos.
    Weet ook echt niet meer waar ik wel en niet zin in heb. Sultana's zijn best lekker en appels ook. Maar vette hap, daar kan ik echt naar uitkijken, alleen zodra ik een hap neem voel ik me beroerd, haha!
    Ben ook wel op zoek naar tips! Want het is zo lastig icm werk! (zeker met afspraken om half 9 's ochtends, hoe doen jullie dat???)

12. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Bij mij begint het nu pas na week 14 pas:x

verders alleen hoofdpijn wat ook erger word na week 14
    en boeren hihi:)

wie nog meer na week 14 pas????

13. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    @JannekevL. Ben ik ook benieuwd naar, hoe doe je dat als je werkt. Begin nu ook de hele dag door vlagen van misselijkheid te krijgen en wil me een beetje erop voorbereiden dat ik echt ga overgeven :p
    We rijden voor ons werk steeds van afspraak naar afspraak, en mn collegaatje nam steeds zakjes mee in de auto waarin ze overgaf :D

14. Michellenoord

25 nov 2011
    66
    0
    0
    helpdesk medewerker
    Maarssen
    Ik ben vanaf mijn 6e week heel erg misselijk, is echt niet leuk meer, trek zelfs af en toe helemaal wit weg. Vooral op mijn werk is dit heel erg lastig omdat (op 2 collega's na) niemand er nog vanaf weet. Gelukkig heb ik volgende week vakantie.
    Ik hoef gelukkig niet over te geven.
    Ik hoop echt dat het snel over gaat want genieten van mijn zwangerschap gaat op deze manier niet.

Iedereen die ook zo misselijk is, succes, het is voor een goed doel.

15. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ik had het vanaf week 6 extreem, heb ook Emesafene zetpillen gehad (die vanaf week 12 niet goed werktte) Tot t ineens stopte in week 15..

Op deze manier kwamen we ook achter mijn zwangerschap.. Ik had een dubbele kuur die tijdens een zwangerschap niet mocht.. Ik dacht eerst dat ik er ziek van werd dus ben ik er mee gestopt.. Na 2 dagen tòch maar een test gedaan &natuurlijk positief..

16. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    bij mij kwamen alle klachten pas vanaf week 7..misselijkheid heeft geduurd tot ongeveer week 13.

17. JannekevL

JannekevL Lid

12 dec 2011
    38
    1
    8
    Ik heb ontdekt dat het bij mij beter gaat als ik wat langer slaap, dus ik ga maar gewoon eerder naar bed:)
    En ik eet nu nog voordat ik opsta, een sultana of krentebol. Dat lijkt ook wel wat te werken. Sinds gister lijkt het allemaal wat minder, niet meer de hele dag zo beroerd. Misschien gewoon geluk?
    Appelmoes vind ik trouwens ook een aanrader, fris en niet zo droog, krijg je makkelijker weg!
    Succes allemaal met de misselijkheid! Het is echt vervelend, want je kan inderdaad minder genieten. Maar gelukkig heb je 40 weken :)

18. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ik ben nu 8 weken en nog niet misselijk geweest (wel regelmatig wat eten).

19. 1986tamara

1986tamara Actief lid

17 aug 2011
    116
    0
    0
    woonbegeleider binnen de gehandicaptenzorg
    achterhoek
    je kunt ook tabletjes halen van vsm okugest, dat helpt tegen de misselijkheid dat mag je gebruiken en kan geen kwaad!

ik heb vandaag kennis gemaakt met de misselijkheid, gelukkig maar 2 keer met vlagen en net niet hoeven overgeven...

20. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Ik ben tot nu toe maar drie keer misselijk geweest in mijn hele zwangerschap! En het waren niet eens hele dagen!

Deel Deze Pagina