Wanneer begon bij jullie de 19 weken sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LovelyDK, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier zit ik ook al bijna 2 weken met een jochie die s'nachts ineens wakker is. geen honger, maar gewoon wakker. erg vermoeiend als hij al een tijdje doorsliep.

had al gehoopt dat het een sprong was, maar vond hem zolang duren. maar als ik het hier zo lees heb ik nog goede hoop.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

maar hoe doe je dat.. pff K. wordt wel 10x snachts wakker, dat ik hem na verloop van tijd bij me in bed neem! Maar dit wil ik ook weer geen gewoonte maken :(

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse is nu een jaar maar we hebben nooit een sprongetje kunnen bemerken, hoewel ik het boek lees en steeds zit te turen of ik al 'tekenen' van sprongetjes zie.
    Hij heeft er gewoon geen last van dus. :D

4. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heerlijk :D Van mij mag Bas ze ook wel overslaan ;)

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het is inderdaad heel fijn, 't is ook een vrij rustig manneke. Je leest in het boek ook wel dat rustige kinderen er minder last van hebben.
    Maar je hoort wel vaker dat baby's geen nadelen van hun sprongetjes vertonen.

6. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is inderdaad zo, ik hoor het van meer mensen dat ze niks van de sprongetjes merken.

Bas is niet bepaald rustig te noemen, wel een tevreden en op zich makkelijk ventje, maar snel overprikkeld/superalert/druk in zijn bewegingen etc. Het verbaast mij niets dat ik de sprongetjes zo duidelijk meekrijg bij hem ;)

7. LovelyDK

jewelizz hier precies zo.. K. is een supervrolijk, gezellig manneke.. maar zooo druk, alert en wil alles leren! En hier dus ook drama rond de sprongetjes haha

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nikolai is echt temperamentvol. Dat zei de dokter ook al (dat komt ervan als je nationaliteiten mixt hihi). Hij is al twee dagen hangerig, krijsen etc. Ik kom nergens meer aan toe!

9. LovelyDK

Chebu hier ook :( enne is dat de nationaliteiten mix? Oooooh zeg dat dan ;) hihi dan heeft hij dat temperament van 'zijn verwekker' ;)

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lovely, hihi.

11. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hmmm, toch mijn vriend eens even vragen of hij niet stiekem van buitenlandse afkomst is... 8)

Het was hier weer bal vannacht... om 00.00 uur werd hij wakker (zelf weer gaan slapen gelukkig na een half uurtje) en om 03.30 uur weer... Klaarwakker was hij! Hij heeft tot 04.00 liggen feesten in zijn bedje en begon toen te mekkeren om een fles. Na die fles weigerde meneer simpelweg te gaan slapen, pas om 05.15 (ik zat inmiddels van wanhoop al aan een boterham en een kop koffie) deed hij zijn ogen weer dicht. En maar jengelen in de tussentijd :(

Vanmorgen is hij bij de gastouder geweest om te wennen (hij gaat elke week een paar uurtjes totdat ik een baan heb gevonden, dan gaat hij heel de dinsdag). Ook daar niet geslapen, doet hij nooit overigens :( Om half één heb ik hem opgehaald, in de auto heeft hij heel even geslapen en nu thuis ligt hij al bijna een uur in bed... maar slapen, ho maar! GRMBL! Hij schijnt alleen nog maar te kunnen jengelen :(

AAAARGHHH!

12. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inmiddels is het jengelen overgegaan in boos huilen, op het hysterische af en niks helpt. Wat moet ik met m.... ik weet het effe niet meer :(

13. LovelyDK

jewelizz moeilijk hé.. ik zou hem uit bed pakken, dat hysterische heeft écht geen nut! Lekker knuffelen.. meer zit er denk ik niet op

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hoe is het bij jullie nu allemaal?

Hier is volgens mij sinds 2 dagen de sprong over. Joshua is weer heel vrolijk en slaapt aan een stuk door. heeft toch alles bijelkaar meer dan 3 weken geduurd.

Nu hopen dat Jeremy snel weer opknapt (verkouden) zodat ook hij weer doorslaapt.

Dan kan ik ook weer na een maand eindelijk doorslapen. heb nu nog wat lucifer houtjes tussen mijn ogen zitten hihi

15. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zitten er nog middenin, pfff!

Gelukkig slaapt hij 's nachts heel goed, maar overdag maakt hij er een potje van. Twee keer een minuutje of 20 en dat is het dan. Hij kan zich nog steeds geen seconde alleen vermaken en wil vanalles wat hij nog niet kan. En BOOS dat ie wordt als ik even uit zijn zicht verdwijn!

Ook gaat hij 's avonds niet (meer) slapen als ik niet thuis ben... Gisteren had ik afgesproken met vriendinnen, ik ging om 19.15 uur weg terwijl mijn vriend hem zijn laatste fles zat te geven. Normaal gesproken gaat hij daarna redelijk gemakkelijk slapen. Maar als ik niet thuis ben, gaat meneer krijsen zodra de fles op is, om daar pas weer mee op te houden als ik er weer ben :(
    Gisteren was ik dus om 22.00 uur thuis en was meneer inmiddels zo over zijn toeren dat ik er een half uur over gedaan heb om hem rustig te krijgen :confused:
    Uiteindelijk heb ik hem in bed kunnen leggen, maar ik moest er nog wel een kwartier bij blijven zitten, want zodra ik wegliep ging hij helemaal uit zijn naad.

Hoop echt dat dit bij het sprongetje hoort :( Maar ik heb er een hard hoofd in, want het gaat iedere keer zo als ik niet thuis ben 's avonds. Als ik er wel ben, kan mijn vriend hem zonder problemen de fles geven en in bed leggen. Ik kan toch moeilijk de komende jaren pertinent thuisblijven om dit te voorkomen?

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, ze krijgen natuurlijk ook jaaaaaaaaren de fles, ;)
    Ik had al een topic geopend en aangesloten bij een andere, maar ik geloof dat we hier ook gewoon middenin de 19-wekensprong zitten... :( (Thirza is 2 weken te laat geboren, dus gecorrigeerd nu 18 weken).
    Slecht slapen, (ondanks dat ze wel opknapte van de osteopaat), veel drinken, bij mama willen zijn en huilen als dat niet kan, om vervolgens bij mij op de arm weer hele verhalen te hebben... Hopelijk is het gauw over, want dit zuigt wel energie zeg!

17. LovelyDK

Nope.. ik denk dat K. er nog middenin zit! Vannacht was het 4x raak (wel beter als het geweest is)
    Hoop zo erg dat het echt een sprong is, anders ben ik giga de lul

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, idd! Hoe lang houdt dit al zo aan dan? (Of ben je net als ik dat al heel snel vergeten en voelt het alsof het al een eeuwigheid zo is? ;))

19. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    hier was de sprong bij 16 weken duidelijk zichtbaar. (hij is een week te laat geboren)
    2 weken lang kwam ons kindje 3 a 4x per nacht, terwijl dit normaal 1 a 2 x is (nu dus ook gelukkig weer).
    hij wilde de fles opeens niet meer, echt even stressen met werk. had 3 dagen niet kunnen werken, omdat hij alleen uit de borst wilde drinken.

hij dronk slechter en was sneller huilerig, kon zichzelf moeilijker vermaken. alleen de wipstoel en op schoot was goed. de box had hij al na 5 min. gezien.

gelukkig was alles na 2 weekjes weer als vanouds!

20. LovelyDK

Dit is al bezig vanaf week 14... een week of 3-4 nu dus :confused:

Deel Deze Pagina