Wanneer begon bij jullie de 19 weken sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LovelyDK, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier inmiddels al twee weken (precies vanaf de dag dat Bas 14 weken was) en het einde is nog niet in zicht. Denk dat het nog wel een paar weken aanhoudt :rolleyes:

@LovelyDK: ik hoop voor je dat K. deze sprong heel binnenkort achter zich laat! Kun jij tenminste weer een keer normaal slapen ;)

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Tsjee jewelizz ik hoop het ook écht... vooral op dagen dat ik werk heb ik het zó gehad!
    Ook voor jou hoop ik dat de sprong van korte duur is hihi

3. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik begrijp helemaal dat je er lichtelijk doorheen zit.. Ik heb de mazzel dat ik nog geen baan heb gevonden, dus ik hoef niet na te denken overdag :)

(en ik hoef het niet in mn eentje te doen, dat scheelt ook... alhoewel ik mijn vriend ook nauwelijks zie nu, die heeft een eigen zaak en heeft het megadruk op het moment... maar normaal gesproken doen we het dus met zn tweeën)

Komop, K., het is nu wel welletjes geweest, tijd om uit de sprong te komen.. Geef je moeder eens een beetje meer ruimte! 8)

4. LovelyDK

Hahaha thnx voor het toespreken van mn bengel ;) hopelijk heeft die het in zn oren geknoopt dit keer :p

Ooh het lijkt me om eerlijk te zijn heerlijk om niet te hoeven werken... op de dagen dat ik niet werk functioneer ik ook best normaal hoor haha het is idd dat je dan niet zoveel hoeft na te denken en alles op je eigen tempo kan doen... scheelt een hele hoop!

En dan moet jij ook veel alleen doen dan? Zwaar he... soms denk ik wel eens, was hij maar alvast wat ouder! Maar ik weet zéker dat wanneer het zover is ik ga denken WAS HIJ NOG MAAR EEN BABY! Hihi

5. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoop met je mee :)

Eerlijk gezegd lijkt het mij juist heerlijk om wel te werken af en toe... Ik heb wel eens het gevoel dat ik met de dag dommer word omdat ik mijn hersens niet echt hoef te gebruiken... Maar tijdens zo'n sprongetje (vooral als het een heftige is, zoals nu) is het idd heerlijk om niet te hoeven werken! Ik denk dat er nu niet veel uit mijn handen/hoofd zou komen als ik een baan had :)

Het is idd wel zwaar alleen... Alle respect voor iedereen die het altijd alleen moet doen, zoals jij! Hier is het gelukkig tijdelijk (hoop ik), het gaat al jaren zo (voorjaar en najaar superdruk), normaal gesproken maakte het mij niet uit, maar nu met Bas is dat wel een ander verhaal. Hopelijk wordt de drukte binnenkort iets minder, dan ziet Bas zijn papa ook weer eens doordeweeks... :(

Enne... een ouder kind is ook niet alles... Met die temperamentvolle ventjes van ons heb je dan tijdens een sprong niet alleen een dwarse peuter, maar ook nog eens een met een weerwoord op alles wat je doet of zegt :confused:

6. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    PS: Bas krijgt sinds maandag ook bijvoeding (groente).. gaat er net zo vlot in als bij K.! Hij vindt het heerlijk!

7. LovelyDK

Jawel werken is met tijden ook wel fijn hoor... eventjes je eigen ding, even niet dehele dag babypraat! Maar ik vind het alleen fijn als ik een goede nachtrust gehad heb hihi

En kan mezelf voorstellen dat het voor jou nu ook allemaal superdruk is.. moeilijk! Die mannen ook altijd :evil: ;)

Dwarse peuter? :confused: daar wil ik nog niet over nadenken ":)

8. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Begrijpelijk! Ik ben nu al niet op mn best als ik een kort en/of rommelig nachtje heb gehad... Laat staan als ik dan ook nog moest werken!

Vannacht was het hier weer feest... Meneer was om half vijf uitgeslapen, dus toen was het ook gedaan met mijn nachtrust, helaas. Een half uurtje geleden is hij EINDELIJK weer gaan slapen, en ik hoor m nu alweer pruttelen :(

9. LovelyDK

Pff vermoeiend he... hier begon het feest om 1 uur, toen half 3 en toen half 6.. supergoed voor hem, alleen was het 'probleem' dat het om half 6 toch écht welletjes was geweest en hij NIET ging slapen haha.. nu ligt die hier weer naast me in diepe rust ;)

10. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    't Is dat het zulke schatjes zijn he, Lovely... :)

11. LovelyDK

Inderdaad :D dan toveren ze zo'n grote big smile tevoorschijn en dan is de grootste ergernis al weg eigenlijk ;)

12. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Ja, hier is hij ook begonnen: de 19 weken sprong. Wat is dat vermoeiend zeg. Hij is echt ontevreden. Vannacht om 4 uur klaar wakker en daarna ook nauwelijks meer geslapen. Ook zijn we sinds enkele weken begonnen met potjes, wat al erg goed ging. Nou, vandaag een drama. Jengelen, niet zelf kunnen spelen, slecht slapen.
    Dirk is nu 17 weken als je uitgaat van de uitgerekende datum. Is daadwerkelijk 20,5 week.
    Hopelijk duurt het niet al te lang. Maar ja, we zijn nog maar net begonnen. Hebben denk nog wel even te gaan. Dan is het fijn dat je een dagje moet werken en niet hele dagen thuis zit.

gr Karin

13. LovelyDK

kemjansen, nou dat vind ik niet... zou willen dat ik nu niet werkte zodat ik wat meer rust kon vinden om zelf ook af en toe eens te gaan liggen, of rustig te gaan zitten als hij ff een uurtje slaapt..

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, LovelyDK: hier net zo... sinds twee weken weer terug aan het werk, maar pfff... zou willen dat ik gelijk al weer wat vakantie op kon nemen :(
    Ik moet trouwens zeggen dat gewoon simpelweg toegeven aan het veel willen drinken enzo, nog het minste energie kost. Nu ik me vrijdag bedacht dat het de 19-wekensprong moest zijn, loopt het een stuk lekkerder, ook al wil ze 's middags nog steeds om de 2 uur drinken, ('s ochtends kan ze wel even langer zonder).
    Maar goed, hopelijk zijn we er hier ook wel weer snel uit.
    Oja, wel grappig: Thirza slaapt nu gewoon precies de klok rond, dus ik ga proberen het allemaal tot 19 uur te rekken, het lijkt te gaan werken, :) Kan ik tenminste tot 7 uur 's ochtends slapen, is toch ietsje fijner dan 6 uur, :D Is er dus net ook weer om 19 ingegaan, dus ben benieuwd, :)

15. LovelyDK

rozemarijke ze slaapt de klok rond ? :confused: zolang? hoevaak wordt ze tussendoor wakker?

16. raspberry

Ja, tussendoor wel wakker, maar dan is het pruttelen, verschonen en welgevoed weer terug in de wieg en dan slaapt ze gelijk verder... Dus dat tel ik maar gewoon als doorslapen, ;) De afgelopen weken deed ze dat dan 3 en soms 4 keer, nu is het weer 1 of 2 keer, dus een stuk beter vol te houden. Alleen nog een beetje jammer dus dat ze om 6 uur gaat pitten, om 2-3 uur zich meldt... We moeten haar nog ff leren dat ze dat rond 22-23 doet, dan kan ik een vrij normale nacht gaan maken. De laatste paar nachten doe ik 2 keer een etappe van 3 uur. Wel weer fijn hoor, 3 uur achter elkaar slapen, ;) Was erg lang geleden!

17. LovelyDK

Ja begrijp wat je bedoelt rozemarijke :) ik hoop van harte dat het hier toch écht k. zijn 19 weken sprong is.. anders is het wat anders en ga dan richting de medische kant denken :(

18. raspberry

Nou, idd... Nog even doorbikkelen dus :( (hopelijk)

19. LovelyDK

Pff.. vanaf 03:00 was het hier elke 20 minuten raak :(

20. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lovely, hier ook... :(

Deel Deze Pagina