heejj meiden Kian is vandaag 14 weken en komt opeens sochtends tussen 5 en 6 en wil daarna niet meer slapen. overdag steeds half uurtjes slapen meer niet en laat steeds 70cc van ze fles staan. wat denken jullie? hij heeft wel steeds 2 weken voor gelegen op ze sprongetjes. die van 5 weken had hij met 3 weken, die van 8 met 6 en die van 12 met 10 weken. verder wil hij de hele dag alleen maar aandacht en als hij slaapt is dat erg onrustig. aan hoe hij zich gedraagd zou ik zeggen dat het een sprongetje is maar is wel erg vroeg al. als hij normaal met 19 weken zou zijn dan zou hij niet eerder beginnen dan 17 dacht ik.
de 19weken sprong. heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord... hoe uit dit zich? jamie zal er alvast wel overheen zijn hoor.
19 weken sprong begint tussen 14 en 18 weken... en het is 1 groot drama hier al vanaf 14 weken! Slecht slapen (zeg maar gerust haast niet) vooral snachts niet..
hmm.. niet veel van gemerkt eigenlijk. vanaf zijn 6 weken sliep hij door. rond de 14 weken heeft hij inderdaad een weekje wat minder geslapen vooral snachts (kon ik er 8x uit) maar wist niet dat dit een sprong was... na een weekje was het ook weer over. nu slaapt hij weer gewoon van 21u tot 7u.
@LovelyDK: pff, wat een nacht! De nachten worden hier weer rustiger, alhoewel ik benieuwd ben naar vannacht: de dame heeft om half 7 40 cc uit de fles gedronken bij papa (ik was werken), dus dat zal zich vannacht wel wreken Ben nog even aan het twijfelen of ik haar zo toch nog even wakker ga maken dan...
rozemarijke ik zou haar zeker even wakker maken voor een voeding.. mijn boefje ligt nu ook te slapen maar die ga ik rond 23:00 ook wakker maken voor een flesje, anders is het gegarandeerd drama (nu ook wel maar oke )
Nou, niet wakker gemaakt en de dame meldde zich pas om 4 uur... (wow!). Zegt m'n man vanochtend: Oja, de gastouder is met een schriftje begonnen... Heeft ie zelf nooit gelezen, maar blijkt dat ze daar om 18 uur nog 140 cc had gedronken, LOL. Ze is dus op 180 cc de nacht ingegaan.... dan wil je dus wel slapen, Zit er nu aan te denken om zelf met kolven de boel wat te stimuleren, (even leegkolven na de voeding), want zoveel drinkt ze bij mij niet! (Ik kolf maar 100-110 af, is 2 dagen wat meer geweest, maar nu weer minder... denk dat het door vermoeidhid komt). Eens zien of, als m'n productie per keer wat omhoog gaat, ze ook minder gaat komen... Ze heeft trouwens bij de gastouder tussen 1 en 6 een keer 1 3/4 uur en een keer 1 1/4 uur geslapen! Super dus! Eens zien of ze dat vandaag hier ook wil,
Even up! Inmiddels is Bas al een week of vier bezig met de sprong en er lijkt maar geen einde aan te komen... Soms gaat het ineens een dag heel goed, maar de dag erna gaan we doodleuk verder waar we gebleven zijn Hij doet een paar keer per dag een hazeslaapje en houdt het daarbij. De rest van de dag is het jengelen, boos zijn enzovoorts... Het is dat ie niet kan staan, anders zou hij stampvoeten! Ook 's nachts is het weer een ramp, meneer wordt om de klipklap wakker, dus ik mag er tig keer per nacht uit. Het ergste vind ik nog dat ik aan mezelf merk dat mijn geduld op begint te raken, zeker na een rotnacht. Ik heb lichtelijk genoeg van het gejengel, de boze buien, het entertainen elke seconde van de dag (rustig mijn boterham opeten zonder dat Bas uit zn dak gaat zou heerlijk zijn) en ik zou heel wat overhebben voor een nachtrust van iets meer dan 1 uur aan een stuk. Ik moet zoveel moeite doen om mijn eigen frustraties niet op Bas af te reageren... Terwijl het arme ventje er niets aan kan doen en het waarschijnlijk moeilijker heeft dan ik op dit moment, hij is niet voor niets zo uit zijn doen! Uiteraard houd ik me in, maar man oh man wat kan dat moeilijk zijn! En wat voel ik me een waardeloze moeder zeg, als ik merk dat ik gestresst en gefrustreerd raak van het hele gedoe... Pfff Naja, ik ga maar lekker even met m'n jochie kroelen, want het is en blijft toch mama's schatje en ik zou m voor geen goud willen missen @LovelyDK en Rozemarijke: is het feest bij jullie ook nog bezig?
Op zulke momenten wordt het me trouwens nog eens pijnlijk duidelijk van wie ons ventje zijn temperament heeft... Ik roep altijd wel dat hij dat van zn vader heeft, maar waarschijnlijk ben ik zelf minder rustig van aard dan ik altijd dacht Wat een kind je al niet over jezelf kan leren...
Hoi, hier is de sprong wel over, vanaf vorige week maandag keerde hier de rust weer. Alleen werd ze vervolgens van het weekend wel ziek en in aanloop daarnaartoe wilde ze al steeds vaker drinken... Zaterdag gooide ze echt alles eruit, hield helemaal niets binnen, dus zelfs nog naar de huisartsenpost geweest met 'r. Ik heb dus erg weinig geslapen sindsdien, alleen gistermiddag 2 uur achter elkaar, toen ik haar toch maar even bij de gastouder had gebracht. Maar het lijkt weer beter te gaan nu, ze heeft net, nadat we bij de osteopaat vandaan kwamen (laatste keer vandaag ) 2 uur geslapen. Ik alleen niet, want ik rekende er niet op dat ze zo lang ging slapen na de behandeling: meestal pakt ze dan de hele dag wat hazeslaapjes. Maar de dame is weer erg goed te genieten nu, ligt nu met veel kabaal en gebabbel op haar speelkleed te spelen, Beetje jammer dat ik er maar half van kan genieten: sinds gisteren hebben m'n man en ik de buikgriep van Thirza overgenomen
Grrr nou hier is de sprong nog volop bezig.. vannacht welgeteld 6 keer eruit geweest tussen 01:15 en 06:00 toen was ik het beu en ben ik maar beneden gaan zitten En Jewelizz ik herken ZO erg wat je zegt.. ik raak er ook lichtelijk gefrustreerd van, terwijl die kleine er gewoon écht niks aan kan doen... daardoor raak ik nog erger over de zeik (als dat ik soms al ben door het slaapgebrek) pff ik hoop dat t snel over is! a.s. dinsdag heb ik overigens wel een afspraak bij een osteopaat gemaakt.. omdat K. na 19 uur heftige weeen ter wereld is gekomen met een spoedkeizersnede zit de kans erin dat hij hier iets aan over heeft gehouden.. maybe is dat zijn probleempje wel.. ik hoop iig dat het snel overgaat!
jeetje wat moet jij er vaak uit zeg 's nachts pfff als ik dat lees heb ik niets te klagen! Goed dat je naar een osteopaat gaat, baadt het niet, schaadt het niet. Hopelijk kunnen de mammas met kindjes in de 19 weken sprong snel weer slapen. Ik dacht dat mn meisje al vroeg in de sprong was, maar het is hier erg rustig moet ik zeggen. Hopelijk blijft dat zo!
mwjalloh ik hoop t voor jou ook... pff dit is echt killing die nachten! maar hopelijk gaat het vanzelf over, of heeft de osteopaat de oplossing
@LovelyDK: tja... hier heeft de osteopaat erg veel goed gedaan, (zie m'n andere berichtjes, ), maar desondanks dus lekker gespook 's nachts, de afgelopen weken. Maar, overdag is het bij jou ook lekker mis, of niet? Dat scheelde hier echt wel heel veel door de behandeling van de osteopaat. Thirza is hier na 27 uur weeen ter wereld gekomen, maar had ook al een maand ingedaald gelegen in mijn veel te strakke buik. Ze was bijna 9 pond, terwijl de VK haar geschat had op 7... vanwege mijn kleine buikje dus. Dat bij elkaar heeft hier waarschijnlijk de kiss veroorzaakt. En echt, wat een verschil, een paar van die behandelingen! Bereid je er wel op voor dat als er idd iets is, de behandeling wel heftig kan zijn: Thirza brulde de eerste twee behandelingen 3 kwartier alles bij elkaar, dus ik had na afloop koppijn
de sprong begon bij ons enkele weken geleden. hierboven ook een berichtje gepost. Maar hij leek niet lang te duren. Maar en aantal dagen. Maar nee, hij is weer terug. Het ging zo goed. Hij sliep goed overdag, beter zelfs dan voorheen. Nu is het weer drama. Erg vroeg wakker, jengelen, ontevreden. wanneer breekt het zonnetje weer aan? met hoeveel weken? gr karin
Ik durf het bijna niet te geloven, maar er lijkt enige verbetering in te zitten... De afgelopen twee dagen heeft Bas in ieder geval tussen fles 2 en 3 aardig goed geslapen, anderhalf uur maar liefst! Dat is echt superveel voor zijn doen! De rest van de dag maakt hij er nog steeds een potje van, maar daar kan ik wel mee leven, ik weet zo onderhand niet beter 8) En vannacht heeft hij geslapen van 19.45 tot 06.30 uur... Zonder een kik te geven! Vervolgens lag ik te malen dat er vast iets mis was... Dat hij met zijn neus in het matras lag ofzo (maar ik durfde niet te gaan kijken, was bang dat ik hem daarmee onnodig wakker zou maken)... Dus ik heb alsnog heel weinig geslapen Het is ook nooit goed Dus Lovely: er is hoop! En wie weet wat de osteopaat voor je kan doen... Ben trouwens blij dat je de frustraties herkent... Het scheelt al de helft als je weet dat je daarin echt niet de enige bent! Thanks voor je reactie! @ Rozemarijke: fijn dat het bij Thirza voorbij is... Nou alleen nog hopen dat het gespook 's nachts ook een keer ophoudt. Ben je zelf ook alweer iets opgeknapt? @kemjansen: Bij ons duurde het een week of vier voor Bas weer bijtrok (er even vanuit gaande dat de sprong nu grotendeels voorbij is).. Maar als ik kijk naar de leeftijd van jouw kindje vraag ik me af of hij niet toevallig al bij de volgende sprong is? Die is rond 26 weken dacht ik, weet niet precies vanaf wanneer ze daarmee kunnen beginnen... Jouw zoontje is nu toch een week of 23/24? Of is hij te vroeg geboren?
@kemjansen:sorry niet goed gekeken... Zie nu dat je zoontje 5 maanden en 3 dagen is, ik dacht dat er stond 5 maanden en 3 weken!
nou hier is alle ellende begonnen. hij zit nu al 3 weken in de sprong maar sinds vandaag wil hij de fles gewoon niet meer. en slapen? dat woord kent hij al helemaal niet meer. hij drinkt nu steeds 50cc en dan is het echt gedaan. begint dan te krijzen en krijg er niets meer in. hoop zo dat het snel voorbij is want weet niet hoe lang ik dit nog volhoud. (me zoontje is altijd vroeg met ze sprongetjes voor de gene die naar zijn leeftijd kijken )
marijee maar voor de 19 weken sprong lijkt het vroeg? hoeveel weken is hij? jewelizz wat heerlijk dat het beter gaat.. hoop dat hier ook snel verbetering komt grrr maar inderdaad wat vind ik het fijn om te weten dat er veel meer moeders zo snachts rondlopen... iedereen waar ik het tegen vertel verklaart me voor gek zowat