aller eerst van harte met je zwangerschap zodra je zwanger bent kun je gewoon de vk bellen je hoeft tegenwoordig niet meer eerst de huisarts tebellen en als je in het ziekenhuis loopt kan je de gyn bellen voor de 12 weken moet je kraamzorg geregeld hebben
Ik had meteen met een posi test de huisarts opgebeld om het door te geven. Had ook meteen een vk gebeld, kreeg ik weekje daarna een intake-gesprek mee, en toen een termijn echo Maar ben er eigenlijk meteen mee begonnen met het doorgeven van de zwangerschap, met 5 weken al.
Kraamzorg hoeft niet voor 12 weken hoor, tis maar net bij welke zorgverzekeraar je zit. Ik heb het pas geregeld met 19 weken
ik zit bij agis en moest het echt wel vooor 12 weken geregeld hebben en tis maar een kleine moeite dus de dokter heb ik niet gebeld heb meteen de vk gebeld en kon toen met 10 weken terecht voor een echo en een intake
Eerst de Vk bellen. Je kan tel doorgeven aan je huisarts dat je zwanger bent. Als het goed is heb je met je HA niks te maken als je zwanger bent. En kraamzorg zou ik pas regelen na de 1e echo. Je kan er altijd tussen. Er zijn mensen die het pas veel later weten dat ze zwanger zijn en die krijgen ook gewoon kraamzorg. En de vlos kan je heel veel info geven hoor. Je kan alles aan haar vragen.
Eerst even genieten van de blijschap en daarna heb ik pas bij 6 weken zwangerschap VK gemailt en langsgeweest voor afspraak, daarna moest mijn dochtertje naar de dokter dus heb ik even gelijk doorgegeven, meer niet. Bij langsgaan bij de verloskundige voor afspraak moest ik al meteen bij kraamzorg aanmelden en daarna kreeg ik brief van kraamzorg via post en ik mocht invullen en Zilveren Kruis bellen en hoppa alles geregeld, klaar!
van harte meid..... Ik twijfelde bij de test dus heb gesproken met de huisarts...dag later weer een test en toen belde de huis arts mij hij wou weten wat het was geworden... ik zo jaaaaaaaa 2 strepen.. hij zo van harte meid... genieten nu... Toen belde de assistent op om te zeggen dat ik een verloskundige uit moest zoeken... meteen gedaan en gebeld...dan is dat vast rond. Was toen 5,5 week. De kraamzorg heb ik met 8 tot 9 weken meteen geregeld...ik heb zo iets van beter snel regelen dan te laat zijn. Ook heb ik die week de verzekering gebeld om het te melden inverband met aanpassen van de polissen... tja je moet er maar opkomen.. hihih. Dus ik kan nu lekker rusten want alles is geregeld.
Ik heb zelf wel vrij snel de verloskundige gebeld, tegenwoordig krijg je vaak al met 8 weken je eerste gesprek (met echo) dus ik wilde dat geregeld hebben. Na die afspraak ben ik meteen de kraamzorg gaan bellen, die zitten snel vol en dan kan je niet bij de kraamzorg van jouw keuze. De huisarts heb ik nooit gebeld, toen ik daar toevallig was heb ik het doorgegeven maar die hoef je niet speciaal in te lichten.
Op de site van mijn vk stond dat je met 8wk moest bellen om een afspraak te maken. Dus ik bellen met 8 weken, zegt ze dat ik eerder had moeten bellen In ieder geval, zou gelijk een afspraak maken met de vk, bij mij moest toen snel een termijn echo gemaakt worden omdat ik ook een nekplooimeting wou. Beter te vroeg dan te laat dus..
Huisarts informeren is wel goed als je nu bijvoorbeeld medicijnen gebruikt, of twijfels hebt over je gezondheid. (ik heb astma en gebruik daar ook dagelijks medicijnen voor, vandaar dat ik het toch even met de HA heb besproken). Anders hoef je inderdaad alleen de VK te bellen voor een afspraak. Bij mijn VK doen ze de eerste afspraak rond 8 weken - dus bij een week of 6 kun je het beste bellen om die afspraak te maken. enne.... van harte gefeliciteerd!
ik zit ook bij agis en was het helemaal vergeten, althans was niet goed op de hoogte beter gezegd en heb het pas vorige week geregeld 27 weken dus! en was geen enkel probleem groetjes