Mijn eerste zwangerschap heb ik prima doorstaan op misschien een heel klein dun scheurtje na. De tweede zwangerschap ook helemaal glad buikje! Maar tijdens de bevalling kwam er zoveel druk op te staan dat de scheurtjes erin schoten helaas. Deze trokken eigenlijk nog netjes weg en niemand die het zag toen mijn buikje weer helemaal plat was. Nu ik weer zwanger ben zijn de oude plekken weer goed zichtbaar, ze ziijn inderdaad wit. Ikhoop dat ze, als de kleine straks geboren is weer zo weg trekken als de vorige keer maar zo niet.......jammer dan! Van mij mag iedereen zien dat deze buik 3 mooie wondertjesgemaakt heeft!
Ik heb het ook al heel erg, m'n buik is 1 grote ravage... Ach, kan er niet wakker van liggen, ik ben zwanger en dat is te zien! Wat ik erger vind is dat ik ze letterlijk voel ontstaan. Ik voel echt een trekkerig, jeukend en soms zelfs pijnlijk gevoel en even later zit daar dan weer een dikke scheur. Voelen jullie het ook?
Ik heb er gelukkig nog geen last van. Maar mijn collegatje vertelde eens dat ze er tot 39 weken had en 1 dag voor de bevalling opeens haar hele buik onder zat! Hopelijk blijft het mij bespaard!
Niet om jullie te demotiveren maar ik kreeg ze dus 2 dagen voor de bevalling Nu nog geen nieuwe, maar het duurt nog even dus we wachten af
rainbow; bij mij begonnen ze ook zo dik hoor Maar de schade is nog steeds goed te zien, ruim een jaar later, ze zijn wel lichter geworden, maar nog erg aanwezig...Vind het ook vreselijk hoor, maar maak me meer zorgen over mijn gewicht, was namelijk bijna niks afgevallen van de 25 kilo die ik aangekomen was...
ja en bij mij dus tijdens de bevalling. 41 weken gesmeerd en dan alsnog....ach als je het krijgt...kunje er toch niks tegen doen dan komen ze toch. Jeetje 25 kilo aangekomen en helaas niet afgevallen dat is wel heel vervelend.
heb 9 maanden borstvoeding gegeven, en toen ik een maand gestopt was, was ik alweer zwanger. Toen ik voor t eerst zwanger werd, was ik kort daarvoor 8kg afgevallen, woog 72 ongeveer. Na de bevalling woog ik 90, en toen ik nu zwanger werd, 94 helaas. Hoop dat ik niet teveel aankom nu... We zullen zien
Ja dat is best wel balen! Ikzelf kan daar niet over meepraten. Ik weeg zelf 58 kilo en bij mijn eerste zwangerschap ben ik 25 kilo aangekomen maar ook veel vocht ivm zwangerschapsvergiftiging. Toen de kleine geboren was heb ik nog een week in het ziekenhuis gelegen en toen ik thuis kwam en mezelf woog woog ik 5 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Heb dus stevig door moeten eten omdat ik door de borstvoeding alleen maar meer afviel. Bij de tweede zwangerschap maar 12 kilo aangekomen en dit is toen gedeeltelijk na mijn bevalling wel weggegaan. Heb wel een heel tijd maat 38 gehad ipv 36 maar dat vond i niet erg want vond mezelf veel te dun. Ben dus erg beneiuwd hoe het deze keer zal gaan lopen. Ikben nu bijna 25 weken zwanger maar tot op heden 4 kilo aangekomen. Het zit ook alleen maar op mijn buik...
Jeetje, hoe kan het dan dat je opeens lichter was dan voor de zwangerschap? Was je wel qua vet afgevallen omdat je je ziek voelde ofzo?
ik heb ze ook op mijn heupen heel erg.... maar die zijn ook wit, is volgens mij ook nog van de pubertijd.. Die boeien me ook niet eerlijk gezegd.. @ rainbow: Het lijkt me idd wel eng om te zien hoe de buik er na de bevalling uitziet met al die strepen.. Sommige zeggen dat je het niet meer zo goed ziet, maar bij anderen zie je idd zo'n los vel..... Hmm.... we zijn gewoon allemaal veel te ijdel denk ik Enneuh, ik zie amsterdam nog niet hoor op je buik maar voor de zekerheid niet te veel zonnen met een blote buik, strax landen de vliegtuigen van schiphol nog op de verkeerde plek (grapje hoor!) @vlinder: Dat je ze voelt scheuren ook! hihi, dat lijkt me een hele vreemde gewaarwording.... @buikje essie: Een vriendin van mij had dit ook! tijdens het persen zag haar vriend gewoon haar buik "scheuren".. Ze dacht zich er mooi zonder vanzaf te brengen maar heeft ertoch een paar aan overgehouden.. Een andere vriendin van me heeft ze door de keizersnee gekregen. Omdat ze met zo veel geweld je buik open houden en een zo klein mogelijk sneetje maken... is ze dus ook "gescheurd"....
Jah, ik dacht dta het niet kon. Ik heb ook wle wat straie op mijn heupen van de lengte groeispurt in de puberteut. Maar nu voelt het zo naar af en toe! Smeer de hele dag omdat ik hoop dat dit in elk geval de irritatie weg neemt. Maar ja, misschien ben ik wel een heel gevoelig mens. De prinses op de erwt idee
Ik heb tijdens de zwangerschap wat striae op mijn heupen gekregen... en tijdens de bevalling heb ik onderaan mijn buik wat striae gekregen(waarschijnlijk door het duwen op mijn buik)... die zag ik pas een paar weken na de bevalling, interresseerde me echt geen bal. Nu ben ik er zelfs een beetje trots op .
Hier nog niks, ik smeer elke avond met een soort olie, alleen is smeren alleen niet genoeg! Je moet het masseren dames, een bindweefselmassage elke avond en middag helpt meer als smeren. Ik masseer mn billen, de zijkant van mn buik/rug en mn buik en liezen elke avond een half uurtje met die olie, alleen erop smeren en goed insmeren is niet voldoende helaas. Een massage kan misschien nog enigzins helpen maar als je er aanleg voor hebt krijg je het alsnog ;(
whaha ik stikte in mijn koekje toen ik dat las.... ik voel ook mijn huid scheuren als ik bv sta te stofzuigen... het jeukt eerst heel erg en dan voel je een branderig gevoel en dan alsof er een elastiekje knapt tegen je huid aan... echt vervelend. ik ben ook best ijdel... maar echt als ik vrouwelijke familieleden mijn buik laat zien slaan ze geschrokken hun hand voor hun mond van 'ooh wat erg, jeetje wat ziet dat er pijnlijk uit, je moet erna geopereerd worden denk ik'.
@rainbow1984 Troost je meid het kan nog veel erger. Die van jou stoppen tenminste nog onder je navel. Mijn striemen zitten er al ruim boven. @vlinder84 Ik voel het ook gebeuren. Wat je zegt, het is een irritant jeukerig gevoel en als je dan in de spiegel kijkt zit er weer een nieuwe. Bij mij begon het trouwens rond de 25e week. Maar ach ja, een bikinitype was ik toch nooit en buikvrije shirtjes heb ik ook nog nooit gedragen.
Oh ben dus niet de enige die het voelt, gelukkig maar! Niet dat ik wil dat jullie het ook voelen, maar dan ben ik tenminste niet gek Alhoewel...
Ik heb ze tot nu toe alleen op mn borsten (sinds 2 weken). Nouja die blijven tenminste verstopt voor de buitenwereld. Als het zo blijft ben ik gelukkig
bij luca niet...en hoop nu ook weer niet. Het schijnt hoe ouder je bent hoe minder de kans is. Toch nog een voordeel dat ik een wat oudere moeder ben geworden ( was niet gepland maar door omstandigheden )