wanneer begon bij jullie de straie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by princesje83, Jul 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik ben momenteel ook maar aan het smeren geslagen, baat het niet dan schaad het niet. Mijn beeb heeft net weer een flinke groeispurt achter de rug, en ik moet zeggen dat mijn huid vooral vorige week best wel 'trekkerig' aan voelde. Bij vrijwel elke beweging dacht ik weer 'Oeh, lijkt net of ik huid tekort kom' :confused:
    Striae heb ik nog niet, wel zijn mijn aderen echt over mijn hele lijf super zichtbaar, ziet er best creepy uit.

Hoop dat het overige leed me een beetje bespaard blijft, maar aangezien mijn buik echt met de dag groter word, betwijfel ik het. Jammer dan, krijg er wat moois voor terug toch :)

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    jaa dit heb ik ook heeel erg!
    lijk wel een marmeren tegel... :rolleyes:
    Over mijn benen, in mijn armen, op mijn borsten en mijn buik natuurlijk.... zelfs de aders in mijn handen zijn dikker.... :confused:

Maarrrr... dit had ik bij dochterlief ook en ging heel snel na de bevalling weer weg gelukkig :D

3. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Het schijnt toch ook aanleg te zijn?
    Mijn buik was altijd mijn trots, vlak en strak.
    Ik hoop dat het na de bevalling weer zo wordt. Ik ben bijna 25 weken en nog nergens last van. Maar ik ben bang dat het wel gaat komen met een tweeling.. ja mijn buik ziet er nu al uit alsof ik bijna moet bevallen van een eenling.
    Ik smeer nu met Weleda olie, erg lekker spul.
    Gelukkig heeft mijn moeder nooit ergens last van gehad met twee zwangerschappen en ik heb haar buik..

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Mijn buik was ook mijn trots! Het is het enige van mn lichaam waar ik echt tevreden mee was! Dus ik hoop echt heeeeeeeel hard dat ik geen striemen krijg :( Oke, je krijgt er wat voor terug, maar ik wil wel nog in bikini durven later!

5. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik kreeg ze rond de 41 weken :( Als ik dus gewoon 'optijd' was bevallen had ik geen streepje gehad maar helaas kwam onze vent 10 daagjes te laat.

6. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,179
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb tot op heden er nog geenlast van en hoop dat het zo blijft .....

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bij Denyce met 29 weken schoten ze er ineens in.
    Bij Jadey werd t wel opgerekt maar geloof rond 16 weken schoten er nog een paar bij in.

Enne het trekt niet weg maar bij mij zie je het niet zo heel goed hoor en t was bij mij hartstikke veel en ontzettend rood en ik loop gewoon in bikini hihi

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Wanneer begon bij jullie de striae?

Ehm...8 jaar geleden? :) ;) Mijn dochter wordt in oktober 7 en dus zal het nu zo'n beetje 8 jaar geleden zijn dat het begon. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik niet méér lijntjes gekregen, de lijnen die ik al had kregen gewoon nog wat uitlopers ;) Hoop dat ze nu niet verder uitlopen tot bóven m'n navel :rolleyes:

Ach ja, zwangerschap geeft gewoon een enorme aanslag op je lichaam. Smeren, smeren, smeren is het enige wat je kan doen helaas (en niet te veel aankomen natuurlijk ;) )

9. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    ik heb wat onderzoek gedaan via internet en ben gestuit op de créme Elicina

http://www.ecopharma.com/nl/elicina/?gclid=CIfL9c_-zpQCFQWR1QodOkojkw

het schijnt dat dit de originele slakkencréme is vaak wordt nagemaakt onder namen als Celltone, Elina, Ellezza, Baba de Caracol, enz.

als je op de link klikt, zie je foto´s van littekens die na zoveel maanden weg zijn of waar je bijna niks van terugziet (zelfs brandwonden).

Ben benieuwd... Ben geneigd een potje te bestellen :oops:

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik geloof niet in middeltjes eerlijk gezegd ;)

11. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik geloof er ook niet zo in maar vond het insmeren van me buik wel prettig, nu valt er nog niet veel intersmeren!

12. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    ben benieuwd of iemand ervaring heeft en wil delen met de slakkencréme...

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Bij 38 weken. En ik beviel bij 41 weken.

14. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Op 1 april 2008... Op mijn 23ste verjaardag ben ik opgestaan met een halve landkaart op mijn onderbuik.
    Ik was toen 33-34 weken zwanger.

Tegen dat ik 39 weken was, stond mijn hele buik vol.
    Echt lelijk om te zien, maar het mooiste kado ooit in de plaats gekregen :)

15. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

May 31, 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik kreeg ze ook van de een op de andere dag. Eerst vielen mij er ineens twee streepjes op, maar het zijn er nu al aardig meer. Ik heb vanaf het begin gesmeerd met lotion van Zwitsal en BBBB-crème om de huid in ieder geval soepel te houden. Maar de strepen komen er toch wel ondanks het smeren. Had ook niet anders verwacht. Je moet er wat voor over hebben natuurlijk.

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    Zo ineens joh? vn de ene op de andere dag..... bizar.. :confused:

Ja rainbow ik ben ook wel benieuwd of die slakkencreme werkt... mjn man zit nogal onder de littekens van zijn werk..... en hij heeft een donkere huid dus dat zie je des te meer.... misschien zou het voor hem wat zijn......

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Nee hoor. Hier was het ook van de een op de andere dag. Je ziet ze echt niet aankomen hoor.

En ik had ook al braaf vanaf het begin gesmeerd.

18. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    tja, dat smeren schijnt idd helemaal niks uit te maken...
    gelukkig helpt het bij mij wel tegen het erge trekkerige gevoel als ik mijn buik een beetje vet hou.. Doe na het douchen altijd even babyolie smeren en probeer voor het slapen gaan ook altijd nog ff een verstevigende creme te gebruiken... maar hier heb ik niet altijd even veel zin in 's avonds ;)

19. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hier begon het met 12 weken al.

20. Eimat

Eimat Niet meer actief

Hoi hoi,
    Vond het wel even leuk om te reageren... Bij mij begonnen de strepen al met 18 weken te komen, zo rond de 20 weken zat ik vanaf mijn navel tot onderaan helemaal onder. Sinds ongeveer 35 weken kruipen ze nog hoger ( begint nu ongeveer 10 cm boven mn navel tot onderaan) en sinds vorige week (37 weken) zitten ze ook op mn borsten...
    Oftewel een korte samenvatting... waar ik op dit moment het meeste op lijk is....EEN ZEBRA!
    Nou had ik wel een opmerking gehoord die ik wel leuk vond namelijk dat die strepen wel de mooiste oorlogswonden zijn die je maar kunt krijgen dus...

Share This Page