Hallo allemaal, ben ik weer... Wat is wijsheid? Effe alle klachten op een rijtje : - Veel vocht vasthouden (Handen, Voeten, Benen, etc) - Soms erg dizzy - Zo nu en dan hoofdpijn - Paar keer pijnscheuten in bovenbuik gehad - Heel snel benauwd Nou zijn dit ook symptonen voor zwangerschapssuiker heb ik mij laten vertellen, MAAR.. tot nu toe heb ik een goede bloeddruk, Zal ik morgen ochtend de vk bellen en mijn urine even opvangen? Of stel ik mij aan haha Oh ja, de vk zei vorige keer: "Zo, die is goed gegroeid, aardig gegroeid hoor" Waarop ik wel gevraagd heb wat de schatting was en ze zei "Gemiddeld" dus, ik weet 't niet hoor ! HELPPP -x-
Als je twijfelt, dan morgen even bellen. Bezorgheid is ook niet goed. Je kunt toch overleggen, daar zitten ze voor.
Klinkt eerder als zwangerschapsvergiftiging, dus morgenochtend even de verloskundige bellen, zij zullen je dan langs willen hebben om je bloeddruk en urine te controleren. Toen bij mij mijn bloeddruk in 1 week opeens erg was gestegen hebben ze alles om de dag gemeten, totdat bleek dat het stabiel was en mijn urine goed bleef. En de oorzaak is nu waarschijnlijk bekend, heb verder ook geen klachten die op zwangerschapsvergiftiging zouden duiden.
Vanmorgen vk geprobeerd te bellen, maar die hebben alleen spreekuur op ma, di, vrij Dus maar ff de huisarts gebeld en die gaat vanmiddag om 15.30 m'n bloeddruk ff meten en dan neem ik een plasje mee, dus ben benieuwd! Ik zal me wel weer voor niets druk maken, maar goed, liever 3x teveel als 1x te laat ja toch ? -x-
Ben benieuwd wat er uitkomt. De meeste klachten die jij hebt, heb ik ook af en aan (niet continu behalve het vochtvasthouden dan) en ik hoefde me geen zorgen te maken aldus de vk. Dus ben benieuwd wat ze bij jou zeggen...
Ja, ik neem liever het zekere voor het onzekere, er zal vast niets zijn, maar goed `You never know´ xxx
Heeft je vk geen "nood spreekuur" En op dit soort dingen kan je beter een keer te veel testen dan 1x te weinig! (hier dus wel een geval van pre-eclampsie/HELLP, oftewel zware zw. vergiftiging). En bij zw. diabetes speelt hoge bloeddruk vaak geen rol.
Ik ben geweest, en in mijn urine zaten gelukkig geen eiwitten en mijn bloeddruk was goed, maar ik heb geen idee of ze een spoed spreekuur hebben, ze hebben wel een spoedtelefoonlijn voor bevallingen of spoedgevallen... Maar ik dacht, ga maar ff naar de huisdokter, ze vind mijn buik nogal laag liggen, dus waarschijnlijk is hij ingedaald en dat je daardoor meer vocht vasthoud... Oplossing: Steunkouzen en benen omhoog leggen! En je tenen wiebelen en niet teveel in de warmte zitten, zoals bij de verwarming in de buurt! Maar mocht ik sterretjes gaan zien en last houden van hoofpijn en een soort van strak gevoel in mijn bovenbuik krijgen gewoon weer gelijk bellen! Dus meiden, gewoon BELLEN als jullie wat hebben! -xxx- Thanks voor alle reacties