Onze meid heeft sinds vier dagen een humeur.... pfff. Niets is goed, ze is sacherijnig, huilt heel snel en naar bed brengen is standaard huilen (tot nu toe behalve in de avond) Ik wil er niet bij elk huiltje aan toe geven, maar ben soms ook bang dat er echt iets is en dat ik haar dan niet de aandacht geef die ze nodig heeft. Als ze huilt en ik kom haar kamer in is het binnen een seconde over, dus ik laat haar wel even mopperen en kom na een paar minuten weer even kijken. Kan het zijn dat ze nu in de fase komt van uitproberen? Ik vertel haar overigens altijd wat we gaan doen, wat ik ga doen en waar ik naar toe ga (ivm eventuele verlatingsangst ) Hiervoor was ze een heel makkelijk meisje. Huilde en mopperde bijna nooit. Iemand tips of een idee? Alvast bedankt!! Groetjes shampoo
Als ze voorheen altijd een makkelijk meisje was en zonder problemen naar bed ging, dan denk ik dat je nu te maken krijgt met de verlatingsangst. Je zou dus kunnen proberen om haar met de 5-minuten methode te laten weten dat je er nog bent en dat je altijd bij haar terugkomt. Dus als ze gaat huilen elke 5 minuten even gaan troosten en zeggen dat ze nu lief moet gaan slapen en dat je haar na het slaapje weer ophaalt en daarna weer weggaan. Het is even volhouden, maar bij onze oudste heeft dit destijds heel goed geholpen en na 3 dagen ging ze weer heel gemakkelijk naar bed zoals voorheen.
Helaas geen tips maar hier hetzelfde probleem. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Het is echt krijsen in bed, ik heb haar vandaag wel 2x even laten krijsen en gelukkig viel ze daarna in slaap. Verder is het haar veel aandacht geven en afleiden want zich alleen vermaken lukt ook niet meer.
Heb haar hier net ook even laten huilen en ze is ook in slaap gevallen. We hadden vandaag 4 slaapjes!!! Na 45 min. slapen meteen huilen en niet dat gezellige brabbelen zoals anders... Pfff, jij ook veel sterkte
Ja sinds 2 dagen hier precies hetzelfde. Denk dat het een fase is en misschien toch ook met verlatingsangst te maken heeft. Hij is soms ook echt chagerijnig. Net ook niets willen niet op schoot, niet in de box en niet op de grond spelen. Wel moe dus naar bed. Nou in bed de boel bij elkaar gekrijsd niet normaal. Uiteindelijk heeft hij denk ik 1 minuut zo gekrijsd en is toen gaan slapen. Viel dus nog mee. Ons zoontje zit nog aan de antibiotica is net beter aan het worden, dus denk soms ook als het maar niet is omdat hij zich niet lekker voelt. Maar begin nu wel verschil te zien. Zie ook dat onze kindjes even oud zijn
@vruchtje 24 Hihi, wij lopen geloof ik altijd tegen dezelfde problemen aan Eerst dat eten nu dit weer. Ja, ze schelen maar een paar dagen. Onze meid is ook flink ziek geweest van de mex.gr. prik, dus misschien ook nog een nasleep daarvan? Vannacht was ook een vreemde nacht. Elk uur even wakker en een huiltje. Ze viel meteen weer in slaap. We zijn op een gegeven moment ook niet meer naar haar toe gegaan. Ik heb dus heerlijk geslapen, maarnietheus, haha.
Ja zeker grappig dat we veel tegen hetzelfde aanlopen. Hier ging het slapen voor het eerst goed deze week. Vorige 2 nachten was hij ook paar keer huilend wakker. Duurde eventjes en daarna weer slapen, maar inderdaad zelf krijg je wel beroerde nachten. Is jouw meisje ook al een keer gekomen voor nachtvoeding? Ons zoontje van de week wel 2 keer, maar dronk overdag ook erg weinig dus misschien inhalen. Maar waren alweer snel bang dat het een gewenning zou gaan worden. Maar vannacht dus heerlijk geslapen van 19.00 uur tot 7 uur mooi klokje rond.
Gelukkig dat hij daarna weer lekker sliep! Ik ben ook altijd snel bang voor gewenning hoor. Hier nog geen nachtvoeding. Maar toen ze ziek was dronk ze haar flessen overdag goed leeg. Kan me voorstellen dat jouw zoontje dan s nachts wel trek had. Is hij weer een beetje opgeknapt? Succes!
Ja hij is gelukkig opgeknapt. Vandaag laatste dag antibiotica. Vorige week dronk hij niet vanaf dinsdagavond tot vrijdagavond. het was dus wel zorgwekkend waren al 2 x bij huisarts geweest. Via fruit en lepelen toch nodige vocht binnen gehad. Hoe ging het slapen verder vandaag? Die van ons is vanaf 13.30 wakker geweest tot 19.00 toen stortte hij in (niet raar natuurlijk). Hij vertikte het gewoon om voor 19 uur te slapen en gezelliger worden ze er niet op helaas.
Vandaag ging het gelukkig goed! Niet meer mopperen en bozig, maar vrolijk! Alleen hier ook het middagslaapje overgeslagen. Dus om 18.00 uur al naar bed. Ook ingestort, haha. Eng hè als ze niet willen drinken. Fijn dat het beter gaat met je zoontje!