Ik heb sinds 3 weken paar kleine striemen, rechterkant wat meer dan linker kant. Niet erg veel. Ik vind het ook niet erg,is natuurlijk niet mooi, als je starks weer je bikini in wilt gaan,maar je hebt er wel wat moois voor op de wereld gezet! En ik schaam me er dan ook niet voor, trekl gewoon een bikini aan! Aan zoiets kun je niks doen. Mensen gaan je heus niet raar aan kijken,met wat heeft zij nou... Daar heb ik totaal sch... aan om zo maar even te zeggen haha.. En idd, die zalfjes helpen niet , je houd ze er niet mee tegen of weg, miss wel in mindere mate,maar als je ze krijgt, blijven ze gewoon staan.Ze worden alleen later zilvergrijs/wit van kleur. meiden ,lekker genieten ,en niet zo drukmaken om een paar striemen! Je weet waar je het voor doet he! liefs suzanne
Even over dat insmeren, ik geloof ook niet zozeer in wat ik er op smeer. Maar ik geloof wel doordat je iedere dag in principe je huid masseert, dat het goed is voor de doorbloeding van de huid e.d. En omdat ik van mezelf erg druk ben, (adhd) is het een mooi rustmomentje om even lekker die uitrekkende huid onder handen te nemen. Liefs Gwen
Striemen zijn genetisch bepaald dus kijk naar je moeder dan weet je waarschijnlijk wat je te wachten staat. Mijn moeder en zus beide geen striemen en ik (dus) ook niet (en dat terwijl mijn zus echt een super grote buik had en die van mij mocht er ook zijn). Smeren voorkomt het niet maar is natuurlijk wel lekker!
Ik heb niet preventief gesmeerd met een goedje.Zo vanaf een week of 30 begon m'n buik ineens te groeien...en toen was het kiekeboe...hier is je tijgervelletje.Maar zijn nu al veel minder zichtbaar.Ik noem het maar littekens van de liefde
Ja hier ook! Mijn moeder had ze alleen niet! Vanaf week 27 de 1ste en nu met 30 weken, helemaal vol tot net onder mijn navel! Ik verwacht het ergste en toch regelmatig gesmeerd! :S:S Maar ja, het is niet anders!
Mijn moeder had ze met 20 weken al, ik heb er *keeps fingers crossed* met ruim 37 weken nogsteeds geeneen. Waarom zou je trouwens per se moeten verwachten wat je moeder had? Ik heb voor de helft ook andere genen, lijkt me dat die net zo goed bepalend zijn voor wat betreft je huid. Maar ja, van vaders kant heb ik het niet nagevraagd, mijn oude tantes (pa is een nakomertje) zien me aankomen Ben trouwens als de dood dat ik ze alsnog krijg, ik inspecteer mijn buik elke dag grondig Ik verzorg mijn huid sinds dat ik weet dat ik zwanger ben met Bio Oil ('s avonds) en een lekkere lotion van Dove (overdag omdat die olie vlekt op mijn truitjes). Niet dat dat helpt, maar het maakt wel dat mijn huid wat soepeler voelt.
Hier eerst alleen op de heupen. Vond ik zo raar, daar is de huid helemaal niet uitgerekt. Maar sinds een week ook op de buik, links en rechts van de navel 2 strepen, dus het valt enigzins nog mee Ik vind het wel jammer, maar je kunt er toch niks aan doen. Mijn vriend zei laatst: Ach ja, je hebt toch al verkering dus wat maakt het uit? En daar heeft hij dan ook weer gelijk in
Bij een week of 30; inmiddels heb ik al een aardig tijgervelletje, rond mijn navel en daaronder. Mijn arme velletje staat nu zo ontzettend strak, ik ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien.
ik ben bijna 20 weken,en smeer vanaf ik weet dat ik zwanger ben mjn buik in met palmers straie massage creme,tevens ook mijn bovenbenen,onderrug en billen.mijn borsten met borsten creme om de dag,en de tussenliggende dagen met straie creme. of het allemaal helpt weet ik niet,had al wat straie van vroeger omdat ik veel ben afgevallen,wil het zo proberen in bedwang te houden...... wel hoorde ik dat het aan te raden is om na de bevalling even je mannetje lief aan te kijken om nog even door te smeren,en daarna de creme te pakken voor na de zwangerschap.. en ach,een streepje meer of minder......we zien het wel.....
Bij mij staat heel mijn buik vol stiemen, echt niet normaal, ben net een zebra. Deze zijn ontstaan bij mijn eerste zwangerschap, toen ik een week of 15 zwanger was begon het. Ik ben nu 14 weken zwanger van de tweede en ben alweer flink aan het smeren (nou ja, mijn man dan) in de hoop op voorkomen van erger, maar uit ervaring weet ik dat het niet helpt (maar het is wel fijn)
Ik ben zo'n geluksvogel zonder striemen. Niet van de eerste en ook (nog) niet van de tweede. Ik smeer vaak (buikbalsem van de etos) maar dat doe ik vooral tegen de jeuk. En daar helpt het heel goed tegen! Maar dat ik geen striemen heb heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ik al ietsjes ouder ben en nooit een superstrakke buik heb gehad; er zit al wat meer rek in dan bij een 20-jarige.
met zo'n dikke buik word het steeds lastiger om te kijken maar ik heb nog geen striemen gezien! mijn huid is ook best wel soepel, heb nooit last van droge huid e.d. (een vriendin van me zat vanaf haar benen tot borsten helemaal onder!) Ik smeer alleen na het douchen met hema buik en borstencreme. Maar ik denk dat het wel goed komt. Ik verwacht het eerder op mn borsten dan op mn buik. en als het komt, met de tijd moet het toch zo van kleur veranderen dat het niet zo vreselijk opvalt toch?
Bri, hier ben ik van mijn dochter bevallen toen ik net 23 was en had daarvoor best een strakke buik.. maar geen striemen! Heb soms wel het idee gehad dat het iets te maken heeft gehad met mijn indisch-zijn.. heb toch een beetje een andere huid, wat elastischer. Mijn moeder van 60 heeft ook amper rimpels bijv en mijn overgrootoma had op haar 100ste ook nog een strak huidje.
Ik heb (naar het schijnt ) ook een behoorlijke toeter en had tot 5 dagen geleden geen enkel streepje. Toen stonden er ineens 2 kleine streepjes op m'n zij (terwijl de voorkant van m'n buik erg gespannen staat). Het lijkt voorlopig helemaal nog niet op striemen, lijken eerder van die gesprongen haarvatjes zoals je soms op mensen hun benen of in hun gezicht ziet. Mijn man smeert m'n buik elke dag in met olie, anders krab ik m'n buik helemaal open. De huid is zo droog!
Twee zwangerschappen en geen striemen bij gekregen... Heb een paar streepjes op mn heupen, maar die heb ik vanaf de puberteit.... Tja.. nadeel is dat je ze opeens kunt krijgen.... heb ook wel eens gehoord van iemand, dat ze tijdens de bevalling.. ze de straie zo zag ontstaan met elke wee Heb hier trouwens wel regelmatig laten smeren, en idd niet omdat ik het waanidee had dat het zou helpen, maar mn (dreumes) nu peuter, vond het leuk om te doen.... en toen hij van de week hoorde dat mama weer een baby in de buik heeft, vroeg hij gelijk " smeren?".... Dus van de week al begonnen met smeren.... nouja, voor hem...
Bij mij de vorige keer pas bij 37 weken en ik was zo blij dat ik nog niks had pfff gelukkig zag je er na een tijdje bijna niks meer van
hey hey, ik heb nu ook al striemen, niet op me buik ,maar op mijn borsten en armen ben hier niet zo blij mee, maar ja alles voor ons wondertje
poe hier (nog) niets te zien, smeer eigenlijk alleen als ik er aan denk zo'n 3 keer per week ongeveer....
Met 32/33 weken een paar ieniemienie streepjes en met 36 weken scheurde ik opeens helemaal open . Achja, heb er een prachtig kerngezond meisje voor terug gekregen dus kan er mee leven.