fabeltjes of niet..?

Discussion in 'Zwangerschap' started by susy26, Jan 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi dames, ik vroeg me eigenlijk wat af.Gister op me werk,zeiden ze allemaal tegen een collega,kijk is naar suus,wat word t? Toen zei hij een jongen! Ik zo,hoezo,aan de vorm van je buik.:(

Zijn er vrouwen bij wie het is uitgEkomen,nadat ze dat zeiden tegen jouw? of is dat allemaal maar een FABELTJE?:(

Maakt niet uit hoor wat t is,als het maar gezond is! Maar vroeg het me gewoon af;)

liefs Suzanne

2. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

May 24, 2007
    1,849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    hi suzanne, bij een meisje schijn je hoger te dragen en bij een jongen laag, dit klopte beide xen wel bij mij:D

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

ik hoor de hele tijd dat ik wel een meisje zal krijgen omdat ik niet van voren draag maar breed. Maar ik had een collega bij wie de buik echt helemaal naar voren zat en bij wie van je van achteren absoluut niet zag dat ze zwanger was - en die kreeg ook een meisje ;). Dus ik geloof er niet in

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of het een fabeltje is of niet, bij mij ging het redelijk op.
    Bij mijn 1e zwangerschap, was ik zwanger in de breedte en kreeg ik een meisje.
    Bij de 2e en de 3e zwangerschap had ik echt een 'puntbuik' en toen kreeg ik mijn jongens.
    Dus of het toeval was of waarheid, ik ga denk ik wel opletten wat voor vorm ik krijg deze keer, want ik ben heel benieuwd;):D
    Liefs Gwen

5. Lady K

Lady K Bekend lid

Aug 7, 2009
    652
    0
    0
    Ik draag ook naar voren zodat je van achteren niet ziet dat ik zwanger ben, en ik draag laag. En ik krijg........ een jongen :)

6. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Gister zei een oude collega van mij dat ik echt een meisje krijg omdat ze de vorm kon zien aan me buik.. Tis wel opvallend want ik heb een klein buikje nog en dat omdat ik ook in de breedte zit en niet naar voren..

Maak zo wel een foto!

7. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    Ik krijg ook een meisje en draag haar na voor dus van achter zie je het niet.. Maar het zijn fabeltjes want de kleine uk ligt bij iedereen anders..

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mijn 1e wees alles, maar dan ook echt alles op een jongetje: manier van dragen, hoe ik eruit zag, chinese kalender etc....,maar het is toch echt een meid!
    Nu leek deze zwangerschap heel veel op de 1e en dus weer een meisje.....
    Volgens mij ligt het aan jou als persoon hoe je zwanger bent,niet aan vorm o.i.d.

9. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de Chinese kalender zou ik een meisje moeten krijgen. Verder heb ik een groot deel van mijn zwangerschap onder de pukkels gezeten: meisjes schijnen de schoonheid van de moeder weg te nemen, dus wederom zou het een meisje moeten worden. Maar ik krijg toch een een jongen!

Wat betreft de vorm van mijn buik klopt het dan wel weer. Ik heb een puntbuik. Van achteren zie je niet dat ik zwanger ben. Twee vriendinnen die dochters hebben gekregen, groeiden veel meer rondom de taille.

10. Seth

Seth Niet meer actief

Heb in een boek gelezen dat het verschil van dragen vaak ligt aan de sterkte van de buikspieren van de vrouw.
    Heb je sterke buikspieren, draag je meer naar voren....

Bij een tweede draag je dan eerder breed, omdat alles door een eerste zwangerschap al slapper is geworden.....
    of dit echt zo is...:( maar klinkt eigenlijk wel een stuk logischer dan het geslacht....

ik had trouwens bij beiden een "mix-buik..... zowel naar voren als in de breedte... mensen konden mij dan ook niet schatten.. de ene zei dit. de andere dat....
    heb trouwens beiden geslachten.....

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik droeg het bij me dochter naar voren
    en ze zeiden dat ik echt een jongensbuik had

nu draag ik het ook naar voren maar mijn love handles zijn ook dikker geworden dus draag het iets meer naar de zijkant
    en dit wordt een jochie

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    volgens de chineese kalender zou alyssa een jongen moeten zijn.
    als ik alle fabeltjes had geloofd en niet de echo dan had ik allemaal blauwe spullen gehad ipv roze.
    zegt dus helemaal niks.

liefs doris

13. Esma

Esma Bekend lid

Nope bij mij zeiden ze bij de 1ste dat ik een buik van een jongen had en nu weer.
    1ste was een meid en nu ben ik weer van n meid zwanger :)
    Het zijn dus fabeltjes.

14. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    de chinese kalender kwam bij mij wel uit. Die zei een jongetje, terwijl indereen in mij omgeving zeker wist dat wij een meisje zouden krijgen. Meeste mensen waren ook erg verbaasd toen het een jongen bleek te zijn haha. Zelf heb ik wel altijd het voorgevoel gehad dat het een jongen was. Maar volgens mij zijn dat allemaal fabeltje is hetzelfde als je misselijk bent krijg je een meisje en heb je nergens last van een jongen!! nou ik heb wat afgespuugt tot 14 weken dus dat gaat ook niet op. Het enigste wat ik wel had was dat mijn haren mooier waren en dat ik een hele gave huid had. En normaal had ik dat niet zo als nu!!
    Denk soms wel eens het is gewoon wat mensen willen zien. Maar ach het is leuk dat gissen vooral als je het zelf ook niet weet.
    groetjes rensje

15. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    817
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    ik draag meer in de breedte en ik krijg een meisje en meeste mensen zeiden ook tegen mij ooh dat word een meisje wacht maar het was niet te missen op de echo ze was druk aan het bewegen maar die beentjes waren wijd open

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

bij de eerste hoog en voren, 2e laag en overal, beide meisjes.
    dus voor mij gaat het niet op.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Is echt een fabeltje hoor. Ik draag hartstikke naar voren en krijg een meisje. Mijn vriendin droeg ook alles naar voren en heeft ook een meisje gekregen. Mijn nichtje daarentegen draagt meer rondom en die krijgt een jongen....

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

absoluut een fabel! Bij mij wees echt alles, inclusief de pretecho en alle bskerpraatjes op een meisje. Ik heb een prachtige zoon!

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Fabeltje! Afgelopen weekend nog iemand gezien die bij de eerste naar voren droeg en een dochter kreeg. Bij de tweede zwangerschap draagt ze nu alles breed en wordt het een jongen...

20. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Whoei, dan heb ik sterke buikspieren! Nooit geweten... :D

Share This Page