Wanneer begon het te kriebelen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Freddel, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Na 1,5 jaar ongeveer maar vaak besloten om niet te doen ivm cerclage. Na tijdje er toch voor gegaan.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Niet, uk was te vroeg geboren en ze vermoeden door mijn blaasontstekingen ( stuk of 8/9 uiteindelijk) hij had ook nog eens verborgen reflux dus het eerste jaar was heel zwaar. Uk was (is) geen lange slaper en hebben tot zijn 2de verjaardag veel gebroken nachten gehad. Verschillend van 15 min wakker tot 2.5 uur

Onze uk is ondertussen 2.5 en heeft energie voor 10 moet er niet aan denken om daar nog een kleintje bij re hebben.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kriebel? Wij hebben altijd de wens gehad voor meerdere kinderen, nog voor de eerste zwangerschap was het duidelijk dat we hiervoor zouden gaan.

@Rylie, hier 3 succesvolle cerclage zwangerschappen, alledrie met 39+ geboren. Ik hoop dat jij ook weer voorbij de 39 weken mag gaan komen.

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Bij 1,5 vond ik het idee van zwanger zijn wel weer fijn. Net voor twee jaar was ik er echt aan toe en zijn er toen ook voor gegaan.
    Trouwens altijd wel geweten dat ik nog een tweede wilde, maar moest er eerste jaar niet aan denken om weer zwanger te zijn ondanks soepele zwangerschap, snelle bevalling en makkelijke baby. Het was voor toen echt goed met z'n drietjes.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Tegen de eerste verjaardag van dl had ik de eerste kriebels maar die gingen ook weer weg. Toen vond ik het wel lekker dat ik mijn lichaam voor mezelf had (8 mnd bv gegeven). Begin dit jaar (dl bijna 1,5) begon het weer te kriebelen maar een andere kriebel dan bij de eerste, eerder een praktische kriebel. Ivm nieuwe baan niet direct begonnen maar van de zomer wel en direct zwanger. Dl zal 2,5 zijn als haar zusje geboren gaat worden.

6. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik kreeg mijn tweede met mijn tweede echtgenoot.
    Mijn eerste bevalling was traumatisch, dus heel lang durfde ik nog een zwangerschap niet aan.
    Maar toen de tweede geboren werd (via een keizersnede) wist ik per direct al dat mijn kinderwens nog niet compleet was. Mijn man deed er alleen wat langer over. We namen de beslissing voor onze "tweede" toen onze zoon bijna 1,5 was. Notabene tijdens het Moederdag weekend ghihi
    Ik was wederom heel erg snel zwanger, nu alweer 25 weken :)

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Altijd al. Behalve niet in de kraamweek 🙃
    Rond 7 - 9 maand werd het iets minder omdat ze al die maanden lang constant huilde en krijste, nog zo'n kindje zou ik niet aankunnen.
    Maar toen we een oplossing hadden gevonden was het verlangen gelijk terug :)

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dochter is bijna drie en sinds kort heb ik een verlangen naar een tweede.

9. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Het is niet echt gaan kriebelen. Maar dat was bij de eerste ook niet. Ik wist dat ik het ooit wilde en m'n man ook en op een gegeven moment dachten we misschien is nu dan het juiste moment. Ik dacht dat het dan nog even zou duren maar het was direct raak.

Door een huilbaby en zelf in de knoop door de hormonen na de bevalling heb ik echt bijna 2 jaar gedacht het hoeft niet meer perse. Maar mn man wilde wel en niet teveel er tussen en dat was ik ook weer eens. Maar ik kreeg geen klappende eierstokken van newborns ofzo. Dus toen zoonlief 2 was er voor gegaan.

10. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Van de zomer begon het te kriebelen, met de eerste verjaardag van mijn dochter nam iemand haar baby mee en toen begon het te rammelen ;).
    Wij gaan er in januari weer voor.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Ongeveer toen onze dochter 10 maanden was en net voor haar eerste verjaardag zijn we ervoor gegaan. Met het idee dat het wel een tijdje kon duren zoals bij de oudste. Dit keer was het meteen raak. Nu begon het na 6 maanden alweer te kriebelen, maar we wachten nog even.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Vlak na mijn bevalling zei ik nooit meer. Maar na een maand of 3-4 kreeg ik wel kriebels en wilde ik heel graag nog een kindje.
    Wij gebruikte na de bevalling ook geen anticonceptie omdat het bij onze zoon een tijdje heeft geduurd voor ik zwanger was.
    Na 9 maanden was ik zwanger van onze dochter en de kinderen schelen 1,5 jaar met elkaar.
    Ik vind het echt geweldig, ze zijn ook dol op elkaar. Alleen het is toch wat lastiger dan ik dacht want 1tje was zo makkelijk en 2 is toch meer werk en drukker.
    Nu kriebelt het helemaal niet voor een 3e, ik vind 2 echt genoeg.
    Misschien dat ik daar over 5 jaar anders over denk maar dat zien we dan wel weer.

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Niet :D.
    Bij de eerste ook niet hoor. Ik zou wel zien wel hoe het ging lopen. Goed uitgepakt wat ons betreft ;).

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voor de tweede: Meteen na de geboorte van de eerste. Ik heb van mezelf moeten wachten tot eerste een jaar was, voor we echt zouden besluiten voor een tweede te gaan. En dat is maar goed ook, want een jaar later zat ik niet meer op die roze wolk en konden we die beslissing rationeel nemen. We hebben er toen voor gekozen nog 4 maanden te wachten. Uiteindelijk zit er 2 jaar en 10 maanden tussen vanwege een miskraam.

15. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Het is nu aan het kriebelen :) en we hebben wel de knoop doorgehakt dat we ervoor gaan(dl is 25 mnd)
    We wachten alleen nog even totdat ons huis qua verbouwing zo goed als klaar is en we iets beter in de centen zitten.

16. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Wauw wat veel reacties😆
    Het is zo te zien heel verschillend! Ik was bang dat het bij mij heel snel was maar er zijn er gelukkig meer die het zo voelden😁

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Bij mij toen de eerste een jaar was. Huilbaby, pittig karakter en met maand of 10 kwam ik meer in balans en kon dat beter handelen.
    Toen nog vriendlief overtuigen en met 14 maanden zijn we er voor gegaan. :)

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Na de eerste toch wel vrij snel maar we hebben gewacht totdat de verhuizing rond was.
    Ik was ook direct zwanger en ze schelen op 10 dagen na precies 2 jaar.
    Ben achteraf wel blij dat we langer hebben gewacht want ik vond het best pittig een baby en een peuter.

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier toen ze 6 maanden was. Helaas bleek het toen lichamelijk niet goed met mij te gaan en hebben we in januari afgelopen jaar groen licht gekregen. Dochter was toen ruim 2 jaar.

20. Madeliefjelief

16 nov 2016
    50
    0
    6
    Bij mijn man nu pas (zoonlief is 7) en bij mij vanaf dat hij een jaar of 5 is.

Deel Deze Pagina