Wanneer begon je je kindje te voelen in je buik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Wendy06, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik had ook de placenta aan de voorkant liggen. Zelf voelde ik hem al vanaf een week of 17 en mijn man pas vanaf 22 weken

2. Niet meer actief

met 17 weken en 3 dagen voelde ik de kleine voor het eerst

mijn man voelde hem ook al voor de 20 weken nog

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Hoe voelt het eingenlijk ? :oops:

4. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Heerlijk...ik mis het echt... ;)

Eerst voelde ik plopjes....later worden het gewoon schopjes....zo voelt het ook...alsof je een schopje van binnen uit je buik krijgt...

5. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik voelde mijn priegeltje ook pas laat als ik dit zo allemaal lees vanaf na de 20 weken in ieder geval en soms ook niet zo heel overduidelijk.Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en ben nogal stevig...

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik voelde de kleine al met 15 weken en mijn vriend zo ronde de 18 weken, mijn placenta ligt achter dus voel het best wel goed, ook al ben ik zwaare lijvig hahaha,

haha en tja hoe voelt dat aan eerst waren het plopjes, en nu voelt het aan alsof er een luchtbel door mijn buik heen gaat hahah en voel ook meer me buik bewegen heeeeeeeeeeeel apart gevoel en heerlijk en nu voel ik echt schopjes en duwtjes...

7. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik voelde voor het eerst leven rond de 15-16 weken. toen wist ik zeker dat hij/zij het was.

gisteren een echo gehad en de echoscopist voelde de schop al van buiten hahaha

8. Saskiarica

6 dec 2006
    44
    0
    0
    Ik ben nu zwanger van de tweede en deze voelde ik al rond de 17 weken. Bij mijn eerste voelde ik het ook pas veel later rond 21/22 weken ik voelde haar ook nooit zo heel veel mijn placenta lag toen ook voor. Maar nu voel ik bijna elke draai en beweging die de kleine maakt ,ik was dat helemaal niet gewend maar wel een heel fijn idee.

Groetjes Saskia

9. Hester

Hester Niet meer actief

Vanaf 16 weken en elke dag meerdere keren, zo heerlijk! :D

10. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Bij 20 weken wist ik dat het echt van de kleine komt. Tijdens echo was ie heel druk en ik voelde gelijktijdig de "plopjes" die ik 2 weken eerder ook al voelde. :D
    Placenta ligt ook aan voorzijde, dus het zijn "doffe" schopjes.

11. Niet meer actief

ik voelde het vanaf 18 weken duidelijk... mijn vriend met 20 week al ondanks dat ik mijn placenta aan de voorzijde heb... ik vind het nu vooral heel grappig voelen.. allerlei gedraai en soms heeft me buik rare vormen :p

12. midushi

midushi Niet meer actief

ik voelde hem met 18 week mijn vriend met 24 week

13. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ik voelde al 'iets' in week 14 en 15, maar dat was een paar keer per week en ik wist niet helemaal zeker of het 't kindje was. Het voelde wel heel nieuw, dus het was geen herkenbaar gevoel.

Maar vanaf week 16 wist ik zeker dat het 't kindje is en voelde ik elke dag wel iets. En nu, in week 17 voel ik de hele dag door wel schopjes. Afgelopen zondag kon mijn vriend het zelfs 1 keer van de buitenkant voelen! Erg vroeg, maar het was echt een duidelijk schopje :D Maar het is tot nu toe maar bij 1 keer gebleven.

Ik vind het echt een superleuk gevoel en ben altijd helemaal afgeleid als ik het weer voel...

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik voelde het met 16 weken en mijn vriend voelde het ongeveer bij de 22ste week.

15. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Ik heb het idee dat ik het sinds een week voel. Een beetje in de buurt van mijn vagina dus het is niet echt een fijn gevoel. Meestal als ik 's avonds op de bank zit en vooral als ik daarna in bed lig.

Hebben jullie dat ook (gehad) dat gevoel in de buurt van je vagina?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Groetjes,
    Fleur

16. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik voel de kleine al sinds week 15, en werd steeds harder, mijn vriend voelde het al in week 18/19
    en idd ik heb ook vaak die vagina trapjes, een vervelend gevoel nog maar nog niet echt pijnlijk, haha schiet vaak in de lach als mijn knul me daar een trapje geef ;)

17. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Hoi nachtvlinder,

Toevallig, we schelen maar twee dagen met de zwangerschap, leuk! Maar voel jij je kindje ook gewoon overdag als je werkt of iets doet of ook alleen wanneer je rustig zit of ligt? Dat is bij nl nu nog wel het geval.

Ik heb ook nog niets anders aan leven gevoeld als alleen op die rare plek. Hopelijk komt daar snel verandering in.

Groetjes,
    Fleur

18. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ik voel het ook voornamelijk helemaal onder in mijn buik.

Ik voel het meestal net nadat ik gegeten heb! dan krijgt de kleine echt een energiestoot! haha..

Zaterdag naar een concert geweest (gelukkig zitplaatsen) en bij het applaus en gejuig schrok de kleine zich wild! heel hard bewegen! echt heel grappig!

Mijn vriend voelt het nog steeds niet helaas...vaak telkens als ik mijn hand (of zijn hand) op mijn buik leg stopt het met bewegen :)
    nu al eigenwijs! haha..

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Met 16 weken . Waren eerst een soort plopjes/bubbels. Nu zijn het echt duidelijk schoppen en idd altijd na het eten...:D

20. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    met 21 weken, toen we terug reden in de auto van het zwembad...
    m'n placenta lag aan de voorkant dus misschien dat ik het daarom zo laat voelde.
    Met +- 26 weken, voelde m'n man het met z'n hand, ik zelf wel eerder.
    Vanaf z'n 31 weken kon m'n man de hartslag horen, dus elke avond legde hij z'n hoofd op m'n buik.
    Erg leuk, ook weer een geruststelling....

Deel Deze Pagina